نیاز به ۲۰ هزار اتوبوس تا سال ۱۴۱۴

۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ۰۱:۴۳:۱۰
کد خبر: ۲۱۳۶۵۵

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: واردات 5 هزار دستگاه اتوبوس در قانون بودجه امسال می‌تواند در صورت تحقق تحولی را در این زمینه برای کشور داشته باشد و شرکت‌هایی که دارای کارت بازرگانی هستند، می‌توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند که البته مباحث رعایت استانداردهای سازمان استاندارد، محیط زیست، گمرک و... در نظر گرفته شود.

شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مشخصات فنی این اتوبوس‌ها را اعلام‌ کرده است، ادامه داد: از این تعداد واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین دیده شده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزییات مشخصات فنی این اتوبوس‌ها گفت: عمر ناوگان فعال در کشورمان بالای 13 سال است و این اتوبوس‌ها می‌توانند تا 5 سال کارکرده باشند. معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی درباره میزان کمبود اتوبوس‌ در ناوگان تاکید کرد: در طرح جامع حمل و نقل کشور برای افق سال 1414، بیست هزار دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای پیش‌بینی شده است که از این تعداد اتوبوس تا سال گذشته 14 هزار دستگاه اتوبوس فعال بود اما به دلیل دلایلی از جمله موضوعات اقتصادی بخشی از این ناوگان از سمت حمل و نقل عمومی به سمت حمل و نقل خصوصی و خدمات دیکر از جمله جابه‌جایی کارکنان کارخانه‌ها رفته‌اند.

افندی‌زاده گفت: در حال حاضر 10 هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان فعال است که طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، 2 هزار دستگاه از این تعداد، امکان تردد و پیمایش در مسافت بلند را ندارند، بنابراین از 14هزار دستگاه اتوبوس یکسری در بخش خدمات خصوصی به کار گرفته شده‌اند و بخشی  هم در مسافت‌های کوتاه تردد دارند.‌ 

 

ارسال نظر