مقابله با فروش کالاهای ممنوعه در خردهفروشیهای آنلاین
نمایندگان امریکایی با ارسال نامهای به متا، ای بی، آمازون و شرکتهای دیگر خواستار جزییات فعالیتهای آنها برای توقف فروش محصولات ممنوع و خطرناک در پلتفرمهایشان شدهاند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، به نظر میرسد خرده فروشان اینترنتی با سوالاتی درباره روشهای برخورد با محصولات مرجوعی روبرو شدهاند. کمیته انرژی و بازرگانی مجلس امریکا نامهای به آمازون، ای بی، متا، والمارت و دیگر پرتالهای خرید آنلاین ارسال و از آنها درباره تلاشهایشان جهت جلوگیری از فروش کالاهایی که برایشان فراخوان صادر شده و محصولات ممنوع در پلتفرمهایشان سوالاتی پرسیدهاند.
آنها به خصوص نگران تلاش بینتیجه متا برای متوقف کردن فروش دو محصول مرجوعی مخصوص کودکان در فیس بوک هستند. کمیسیون ایمنی محصول مصرفکنندگان امریکا (CPSC) برای گهواره Rock 'n Play شرکت فیشر پرایس در سال ۲۰۱۹ و تشک نوزادNewborn Lounger محصول شرکت باپی در سال ۲۰۲۱ میلادی فراخوان صادر کرد.
با این وجود سازمان مذکور ادعا میکند نرخ درخواستهای حذف محصول (ماهانه بهطور متوسط هزار قطعه) کاهش نیافته است و هیچ اقدامی برای ممنوعیت فروش انجام نشده است. گهوارهRock 'n Play با مرگ حدود ۱۰۰ نوزاد مرتبط بوده است. اعضای کنگره امریکا نگران آن هستند که فروشگاههای آنلاین با انجام اقدامات اندک و ناکافی برای توقف فروش این محصولات، سلامت کودکان و تمام کاربران را به خطر بیندازند.
نمایندگان مجلس از تمام شرکتها خواستهاند تا جزییات تلاشهایشان برای توقف فروش کالاهای ممنوع یا شامل فراخوان از جمله حضور کارمندانی متعهد و فعال در این زمینه را اعلام کنند. سیاستمداران همچنین میخواهند بدانند شرکتها در آینده چه اقداماتی انجام میدهند و آیا عدم قطعیتی درباره برخورد با این مشکلات وجود دارد یا خیر. در نامه از شرکتها پرسیده شده آیا تمایل دارند برای یافتن راهحل مشکل با کمیته همکاری کنند یا خیر. شرکتها موظف هستند تا ۳۱ آگوست به این نامه پاسخ دهند.