ترامپ، با وثیقه آزاد شد

۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ۰۲:۵۶:۰۹
کد خبر: ۲۱۳۸۵۰
ترامپ، با وثیقه آزاد شد

ترامپ، رییس‌جمهوری سابق امریکا که برای تفهیم اتهام در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ خود را تسلیم مقام‌های زندان فولتون کانتی در ایالت جورجیا کرده بود، با قرار وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری، آزاد شد.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق امریکا با حکم دادگاه جورجیا و برای جرم‌هایی مانند «عدم تمکین در برابر قانون» و «تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰» بامداد جمعه ۳ شهریور خود را به زندان فولتون معرفی کرده بود، اما کمتر از یک ساعت بعد با قرار وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری آزاد شد. ترامپ پس از آزادی، بعد از حدود دو سال، به شبکه اجتماعی ایکس برگشت و عکسی از خود که به عنوان متهم پرونده در زندان گرفته شده بود را بازنشر کرد و نوشت: «هرگز تسلیم نمی‌شوم!» او این اتهامات را «پرونده‌سازی با انگیزه سیاسی» دانسته که برای «تخریب» کارزار انتخاباتی او سازماندهی شده‌اند. رییس‌جمهور سابق امریکا مدعی است «من بی‌گناهم و این یک روز واقعاً غم‌انگیز برای امریکا است که هرگز نباید تکرار شود. اتهامات علیه من بی‌اساس است.»

   تجربه کوتاه اما وحشتناک زندان برای ترامپ

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق امریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «نیوزماکس» بعد از آزادی به قید وثیقه، تجربه حضور کوتاهش در بازداشتگاه را «وحشتناک» توصیف کرد. رییس‌جمهور سابق امریکا به «گِرگ کلی»، مجری شبکه نیوزماکس گفت: «این تجربه وحشتناکی بود. من وارد آنجا شدم و با من خیلی خوب رفتار شد اما بالاخره، یک زندان بود. من عکس کاردکس زندان را گرفتم در حالی که هرگز اصطلاحش را قبلاً نشنیده بودم. در مدرسه مالی وارتون کسی به من این نوع عکس انداختن را نیاموخت.» ترامپ در ادامه این مصاحبه به نیوزماکس گفت، حتی با وجود همه اغتشاشی که او در آن قرار گرفته، هنوز شب‌ها خوب می‌خوابد. او ادامه داد: «نمی‌گذارم این مسائل آزارم دهد چون کاملا مشخص هستند. این یک اتفاق وحشتناک است.» 

   امریکا کشوری جهان سومی شده است

ترامپ در این مصاحبه همچنین اظهار کرد، از راه‌هایی مطلع است که با آنها آرای رای‌دهندگان دموکرات و مستقلی که نظر مثبتی به او دارند را جلب خودش خواهد کرد. ترامپ بیان کرد: «می‌خواهم رییس‌جمهور همه مردم باشم. این اتفاقی است که فکر می‌کنم خواهد افتاد. من در بین جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر هستم و از بایدن هم به اندازه شش تا هفت درصد در نظرسنجی‌ها جلوترم. این دارد رهبران حزب دموکرات را دیوانه می‌کند.» رییس‌جمهور سابق امریکا پرونده‌های قضایی مطرح شده در چند ایالت علیه خودش را بی‌ارزش خوانده و گفت که آنها راه به جایی نخواهند برد. ترامپ درباره پرونده قضایی که دادستان کل نیویورک علیه او و دو فرزندش به اتهام تقلب مطرح کرده گفت: «آنها هیچ پرونده‌ای علیه من ندارند. همه این کارها را برای کسب پیروزی در انتخابات می‌کنند. اما وزارت دادگستری دولت بایدن در واشنگتن با آنها هماهنگ است.» ترامپ با اشاره به بازداشت موقتش در روز پنجشنبه عنوان کرد: «این روزی بسیار غم‌انگیز برای کشور ما بود.

آنها دارند از وزارت دادگستری امریکا به عنوان یک اسلحه استفاده می‌کنند.» رییس‌جمهور سابق امریکا درباره اتهاماتش گفت: «انگار که می‌خواهند یکی بعد از دیگری مطرح کنند. آنچه که می‌خواهند انجام دهند این است که تلاش کنند من را خسته کنند. مطلقا دارند کار وحشتناکی می‌کنند و من هرگز چیزی شبیه به این ندیده‌ام. امریکا یک کشور جهان سومی شده است.»

 

ارسال نظر