نحوه رسیدگی به شکایات خودرو مشخص شد

۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - ۰۱:۳۲:۵۹
کد خبر: ۲۱۴۴۵۸

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه‌ای دستورالعمل رسیدگی به شکایات در خصوص خودرو را اعلام کرد. «حسین فرهیدزاده» ابلاغیه‌ای در خصوص رسیدگی به شکایات خودرو اعلام کرد.

در این نامه آمده است: پیرو نامه دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان خودرو و با توجه به موارد مندرج در بندهای ۴ و ۵ مکاتبه مذکور، سایر ابهامات مطروحه در نحوه رسیدگی به موضوع اجرای قیمت‌های ابلاغی شورای رقابت و با تاکید مجدد بر رسیدگی به شکواییه‌های واصله در قالب دستورالعمل ارسالی و ممانعت از ارجاع به سایر مراکز و با هدف جلوگیری از سردرگمی مراجعین به استحضار می‌رساند حسب پیگیری‌های انجام شده، موضوع در شورا مطرح و در جلسه شماره ۵۹۴ تصویب و مصوبات مربوط، در سامانه شورا به آدرس nicc.gov.ir بارگذاری شد.

این ابلاغیه می‌افزاید: همچنین در راستای چگونگی اجرای مصوبه مذکور و تبیین موضوع، اظهارنظر تکمیلی در تاریخ پنجم شهریور امسال اعلام شده که بر این اساس موارد سه گانه ذیل که برگرفته از مصوبات و مکاتبات شورای رقابت است، باید در رسیدگی به شکواییه‌های واصله مدنظر قرار گیرد.

در این ابلاغیه تاکید شده است: نخست همه قراردادهای منعقده فروش خودرو از تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ به بعد تابع قیمت‌های ابلاغی شورای رقابت است و دوم، ملاک قیمت همه قراردادهای منعقده از تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ درباره آن دسته از خودروهای فاقد قیمت مصوب شورای رقابت، تاریخ ابلاغ قیمت این خودروهاست.

 

ارسال نظر