تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی متناسب است؟

۱۴۰۲/۰۶/۲۶ - ۰۲:۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۱۵۳۷۶

باشگاه خبرنگاران| رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: سازمان بورس بر اساس نیاز بازار و تقاضای نهاد‌های مالی درخواست‌های تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کند.

ایرانشاهی رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان بورس فراهم نمودن ابزار‌ها و نهاد‌های مالی مختلف جهت پوشش نیاز‌های بازار سرمایه است.

او افزود: این سازمان همواره در تعامل با فعالان بازار سرمایه تلاش دارد نیاز‌های اساسی سرمایه‌گذاران و بازار سرمایه را شناسایی و در تهیه ابزار لازم گام‌های موثری بردارد. سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس نیاز بازار و تقاضای نهاد‌های مالی درخواست‌های تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کند و در صورت احراز شرایط به متقاضیان مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری را صادر می‌نماید.

لازم به ذکر است هر صندوق سرمایه‌گذاری با توجه به نوع خاص خود منابع را از سرمایه‌گذاران دریافت و در موضوع فعالیت خود سرمایه‌گذاری می‌کند. ایرانشاهی بیان کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط مدیر صندوق و توانایی‌های بازاریابی آن ممکن است ساختار قابل معامله یا مبتنی بر صدور و ابطال را انتخاب کنند.

سرمایه‌گذاران مختلف با توجه به ویژگی شخصی، چشم‌انداز سرمایه‌گذاری، حقیقی و حقوقی بودن، نیاز خاص خود، میزان ریسک‌پذیری، شرایط خاص بازار سرمایه، پیش‌بینی‌های خود از بازار‌های مالی و ... اقدام به انتخاب نوع خاصی از صندوق سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری می‌کنند. گا‌هی استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت یک مدیر صندوق باعث می‌شود که مدیر صندوق به سمت تأسیس نوع خاصی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری سوق پیدا کند.

 

ارسال نظر