شهرام یزدانی سخنگوی ستاد انتخابات سعید جلیلی کیست؟

۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۶:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۷۹۸
شهرام یزدانی سخنگوی ستاد انتخابات سعید جلیلی کیست؟

در مناظره دیشب جلیلی به پزشکیان می‌گوید دکتر شهرام یزدانی را می‌شناسی؟ پزشکیان می‌گوید ایشان در حوزه آموزش (education) می تواند حرف بزند. اما در حوزه اقتصاد بهداشت و برنامه ریزی تجربه ای ندارد.

در مناظره دیشب جلیلی به پزشکیان می‌گوید دکتر شهرام یزدانی را می‌شناسی؟ پزشکیان می‌گوید ایشان در حوزه آموزش (education) می تواند حرف بزند. اما در حوزه اقتصاد بهداشت و برنامه ریزی تجربه ای ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دکتر شهرام یزدانی یک پزشک و استاد برجسته در حوزه آموزش پزشکی در ایران است. او استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و یکی از افراد شناخته شده در زمینه برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی در حوزه پزشکی است. دکتر یزدانی در توسعه و ارتقاء برنامه‌های آموزشی پزشکی نقش موثری داشته و دارای مقالات علمی و پژوهشی متعددی در این زمینه است.

دکتر یزدانی درباره خود می‌نویسد:

من دکتر شهرام یزدانی استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، متولد سال 1345 در شهر تهران هستم. از سال 1356 تا 1363 دانش آموز سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بودم. از شانزده سالگی به عضویت افتخاری انجمن ریاضی دانان ایران درآمدم و در سال 1362 نفر اول المپیاد ریاضی کشور شدم.

در سال 1363 با رتبه 4 کنکور، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شدم و از سال 1373 تا 1377 دوره رزیدنتی جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تهران را گذراندم. از سال 1379 افتخار عضویت هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را داشتم و از سال 1380 تا سال 1396 مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت) بودم.

عضویت کارگروه سلامت مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از 1381، دریافت مدال شایستگی علمی 1384، کسب عنوان استاد نمونه 1385، کسب نشان برتر جشنواره کشوری آموزش پزشکی (1387)، انتخاب به عنوان برنامه نویس برتر کشور توسط انجمن مطالعات برنامه درسی ایران (ICSA) (وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری)، عضویت در شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از 1381، عضو ستاد تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان 1390، تاسیس اولین دانشکده آموزش علوم پزشکی در کشور 1391، عضویت کمیسیون توانمندسازی ستاد اجرایی سازی سند راهبردی نخبگان از 1393 و.. بخشی از دستاوردهای زندگی آکادمیک من محسوب می شود.

تالیف بیش از 40 جلد کتاب، بیش از 200 مقاله علمی در نشریات بین المللی و بیش از صد مقاله علمی در نشریات داخلی، ارایه بیش از 1000 عنوان سخنرانی در زمینه های مختلف آموزش پزشکی و نظام سلامت که بصورت مولتی مدیای آموزشی منتشر شده است و نقش بسزایی در توسعه حوزه های طبابت مبتنی بر شواهد، آموزش پزشکی، سیاستگذاری سلامت، و اقتصاد سلامت در سطح کشور داشته است، نظریه پردازی و مدل سازی در ده ها حوزه راهبردی مرتبط به نظام سلامت، بیش از 300 برنامه در رسانه ملی با هدف عمومی سازی علم (Popularization of Science) و مدیریت 37 پروژه ملّی در حوزه های آموزش و بهداشت و درمان بخش دیگری از فعالیت های من را تشکیل می دهد.

برخی از پروژه های ملّی من عبارتند از:

تعریف نقش، تحلیل وظایف، و تعیین نیازهای آموزشی پزشکان عمومی در ایران

تدوین استانداردهای ملی آموزش پزشکی عمومی در کشور

اولین اصلاحات وسیع آموزش پزشکی عمومی در کشور

راه اندازی اولین برنامه رسالتمدار هدایت استعدادهای درخشان در کشور

تدوین برنامه MPH پزشکان خانواده و تهیه محتوای مولتی مدیای آموزشی برنامه

تدوین برنامه MS مربیان بهورزی و تهیه محتوای مولتی مدیای آموزشی برنامه

تدوین استانداردهای ملی آموزش بالینی

تدوین استانداردهای ادغام عملکردی در نظام سلامت

تدوین سند ملی منزلت، رفاه، و سلامت سالمندان کشور

طراحی نظام ملی خودمراقبتی در کشور

طراحی اولین سامانه کمک تصمیم گیری (Policy DSS) سیاستگذاری توسعه و مدیریت فناوری های سلامت در کشور

تدوین سند توسعه راهبردی رشته ها و مقاطع در نظام آموزش عالی سلامت

تدوین سند کشوری ارتقا کیفیت آموزش عالی سلامت

اجرای پروژه ملّی مرجعیت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی

اجرای پروژه ملّی دانشگاه های حکمت بنیان

در ناظره دیشب چه گذشت؟

جلیلی: آقای دکتر شهرام یزدانی را می شناسید شما؟ ایشان مسئول کارگروه نظام سلامت ماست.

پزشکیان: بله می شناسم. ایشان در حوزه آموزش (education) می تواند حرف بزند. اما در حوزه اقتصاد بهداشت و برنامه ریزی تجربه ای ندارد.

جلیلی: آقای دکتر میبدی را می شناسید؟ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوده. نایب رئیس کمیسیون مجلس است. او یکی از اعضای ماست.

پزشکیان: بله می شناسم ایشان هیچ تجربه ای در این حوزه [قتصاد بهداشت و برنامه ریزی] ندارد.

جلیلی: نه تجربه دانشگاه، مجلس کمیسیون ها و وزارتخانه ها را دارد.

پزشکیان: شما نمی دانید برنامه نوشتن چیست! من جراح قلب هستم اما در حوزه تخصص اطفال مداخله نمی کنم. ایشان می گوید چون متخصص یک حوزه خاص است می تواند برنامه نویسی کند.

ارسال نظر