نبض متغیرهای اثرگذار بر بورس

۱۴۰۲/۰۷/۰۶ - ۰۰:۲۸:۵۰
کد خبر: ۲۱۶۱۵۷

بورسان| سروش منصور، کارشناس بازار سرمایه معتقد است، انتشار گزارش‌های ۶ ماهه در سال‌های گذشته نشان داد که می‌تواند نقش محرک رشد بازار را در کوتاه‌مدت و به صورت مقطعی بازی کند.

رشد تک نمادها و صنایعی که افزایش تولید، فروش و ثبات سودآوری بیشتری داشتند و توانستند حاشیه سود بالاتری ایجاد کنند طبعا نمود بیشتری از رشد خواهند داشت. وی ادامه داد: صنایعی همچون پالایشگاهی و فرآورده‌های نفتی را می‌توان در زمره گروه‌هایی با پتانسیل بالا طبقه‌بندی کرد. در واقع افزایش قیمت نفت در پی کاهش تولید عربستان و روسیه توانست در سطوح بالایی دوام آورد. این رویداد باعث شد که کرک اسپردها بهبود پیدا کنند.

منصور گفت: صنعت فعالیت‌های چند رشته‌ای نیز در ادامه شرایط مطلوبی خواهند داشت این گروه به دلیل دریافت سود زیر مجموعه‌های خود معمولا با کاهش P/E همراه شده و جذاب‌تر به نظر خواهند رسید. این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در نماد معاملاتی «شستا» موضوع تجدید ارزیابی نیز مطرح است. اساسا موضوع تجدید ارزیابی در کنار گزارش‌های ۶ ماهه می‌تواند محرک دیگری برای بازار محسوب شود. وی تصریح کرد: صنعت بانک‌داری هم از جذابیت‌های قابل توجهی برخوردار است. تغییر نرخ مبنای تسعیر ارز در ترازنامه بانک‌ها هنوز مشاهده نشده است. این مهم می‌تواند صنعت بانک را مستعد رشد کند. منصور بیان کرد: شرکت‌هایی نظیر شستا، وغدیر گزینه‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری هستند. نماد وسبحان نیز از بعد ریالی و دلاری مستعد رشد است.

 

ارسال نظر