بدقولی شرکتها در تحویل خودرو
طی هفتههای گذشته موضوع تاخیر در تحویل خودروها چه در مورد خودروهایی که سال گذشته پیشفروش یکساله شدند (طرحهای فروش با قرعهکشی) و چه خودروهایی که در سامانه به فروش رفتند، مشتریان را گلایهمند کرده تا جاییکه رئیس قوه قضاییه ماموریتی ویژه به دادستان کل کشور داد تا در یک اقدام سراسری پیگیر وضعیت خودروها باشند.
طی یک ماه اخیر تعداد زیادی از مشتریان در تماس با این خبرگزاری از تاخیر در تحویل خودروهای خود گلایه کردهاند.
به گزارش ایسنا، برخی از این خودروها، متعلق به خودروهایی است که در سال گذشته در قالب طرحهای فروش یکساله (با قرعهکشی) فروخته شدهاند. برخی دیگر متعلق به خودروهای عرضه شده در طرحهای فروش یکپارچه (نوبتدهی سامانه یکپارچه) هستند که موعد تحویلشان رسیده و هنوز پیامک دعوتنامه دریافت نکردهاند یا موعد تحویلشان چند ماهی است که گذشته، اما همچنان خبری از تحویل خودروها نیست.
این مشتریان در تماس ضمن ابراز گلایه خود از تاخیری که در تحویلها صورت گرفته است، اعلام میکنند که پیگیریهایشان از شرکتهای خودروساز برای تاخیر پیش آمده، علیرغم صرف زمانی طولانی پشت خط پشتیبانیها یا امور مشتریان، به هیچ نتیجهای نمیرسد.
یکی از این مشتریان مدعی است که به سازمان تعزیرات و سازمان حمایت هم مراجعه کرده، اما هنوز به جواب دقیقی برای این تاخیر نرسیده است.
این تاخیر در تحویلها در حالیست که گزارشها حکایت از توقف تعدادی کثیر خودرو در کف پارکینگ خودروسازان دارد؛ البته که هنوز علت این موضوع نیز (افزایش خودروهای کف) دقیقا مشخص نیست، در ابتدا صحبت از عدم اخذ استانداردهای لازم بود، اما با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد در پارکینگ یکی از خودروسازان، این موضوع رد و رئیس این سازمان تاکید کرد که همه خودروها برچسب استاندارد دارند.
همچنین مهدی اسلام پناه- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران- در نشست خبری امروز (سهشنبه) خود، بر این موضوع تاکید کرده و توقف خودروها در پارکینگها به دلیل نداشتن استاندارد را تکذیب کرده است.