تلاش دولت معطوف به تداوم رشد اقتصادی است

۱۴۰۲/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۷۳۹۰

تلاش دولت معطوف به تداوم رشد اقتصادی و کیفیت آن متمرکز است؛ قطعا تداوم این روند به مرور بر درآمد سرانه مردم و بهبود اوضاع معیشتی کمک خواهد کرد.

تلاش دولت معطوف به تداوم رشد اقتصادی و کیفیت آن متمرکز است؛ قطعا تداوم این روند به مرور بر درآمد سرانه مردم و بهبود اوضاع معیشتی کمک خواهد کرد.

به گزارش شادا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش مورخ 1402.7.19 روزنامه تعادل با عنوان «وعده لمس رشد و ثبات در اقتصاد ایران» توضیح داد: رشد اقتصادی اصلی‌ترین عامل افزایش درآمد سرانه و بهبود اوضاع معیشتی مردم است و به هر میزان رشد اقتصادی بیشتر باشد، وضعیت اقتصادی مردم بیشتر بهبود پیدا خواهد کرد.

همه آمارها بیانگر رشد اقتصادی مطلوب است و اگر احساس می‌شود که با استانداردها فاصله دارد، به این دلیل است که برخی شاخص‌های رشد اقتصادی در بلندمدت اثرات خود را نشان خواهند داد و به همین دلیل تلاش دولت معطوف به تداوم این رشد است. اگر رشد اقتصادی در دو سال اخیر به خوبی در جامعه قابل لمس نیست، به این دلیل است که اقتصاد ایران در دهه ۹۰ رشد بسیار پایینی را تجربه کرد اما برخی نشانه‌ها حکایت از استمرار رشد اقتصادی و کیفیت آن دارد، برای نمونه گزارش پژوهشکده پولی و بانکی حاکی از رشد ۶.۷ درصدی تولید صنایع بزرگ در تیر و مرداد امسال است که به عنوان یک شاخص پیش‌نگر می‌تواند گویای تداوم رشد اقتصادی در تابستان امسال باشد.

همچنین رشد سرمایه‌گذاری در بهار امسال نشان می‌دهد که رونق این فصل واقعی بوده و تصادفی نیست. در بهار امسال شاهد رشد سرمایه‌گذاری بودیم که نشان می‌دهد که رشد اقتصادی فصول سال گذشته موقتی و دفعی نبوده و دولت امیدوار است مسیر بلندمدت رشد اقتصاد ایران ادامه یابد.

 

ارسال نظر