آفریقای جنوبی درباره گوگل و متا تحقیق میکند
کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی درباره اینکه آیا پلتفرمهایی مانند متا و گوگل بهطور ناعادلانه با ناشران اخبار رقابت و با استفاده از محتوای آنها درآمدزایی میکنند، تحقیقاتی انجام میدهد.
کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی درباره اینکه آیا پلتفرمهایی مانند متا و گوگل بهطور ناعادلانه با ناشران اخبار رقابت و با استفاده از محتوای آنها درآمدزایی میکنند، تحقیقاتی انجام میدهد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، این کمیسیون درباره مسائل مختلف از جمله ویژگیهای بازار که احتمالا رقابت را برای دستیابی به درآمد تبلیغاتی میان رسانهها و پلتفرمهای دیجیتال مختل میکند و همچنین آیا این موارد تحت تاثیر بیتوازنی قدرت چانهزنی هستند یا خیر، بررسیهایی انجام میدهد.
دوریس تشپ کمیسیونر رقابت آفریقای جنوبی در این باره میگوید: تحقیق در مرحلهای حساس برای صنعت رسانه انجام میشود زیرا دسترسی به اخبار به سرعت به حالت آنلاین منتقل شده است. از سوی دیگر منابع مالی سنتی به کار رفته برای انتشار اخبار و درآمد تبلیغاتی پخش اخبار نیز کاهش یافتهاند. جیمز هاج اقتصاد دان ارشد و معاونت کمیسیونر در این باره معتقد است مشتریان رسانه بیش از پیش به پلتفرمهای اشتراکگذاری ویدئو، سرویسهای تجمیع اخبار و شبکههای اجتماعی برای دسترسی به اخبار و درآمد متکی هستند و نیاز به ترویج متنوعسازی در روزنامهنگاری اخبار و منافع عمومی وجود دارد. تحقیق کمیسیون آفریقای جنوبی موتور جستوجوهای عمومی مانند گوگل و بینگ، شبکههای اجتماعی مانند متا و ایکس، پلتفرمهای تجمیع اخبار، پلتفرمهای اشتراکگذاری ویدئو مانند یوتیوب و تیک تاک و شبکههایی مانند گوگل ادز را در برمیگیرد. علاوه بر آن سیستمهای هوش مصنوعی مولد مانند چت جی پی تی شرکت اوپنای آی و شیوه استفاده از محتوای خبری اورجینال در بازده آن نیز تحت بررسی قرار میگیرد.