سوخت سی‌ان‌جی رایگان در زمان پیک مصرف بنزین

۱۴۰۲/۰۸/۰۱ - ۰۱:۰۸:۴۵
کد خبر: ۲۱۸۰۳۲
سوخت سی‌ان‌جی رایگان در زمان پیک مصرف بنزین

متعادل کردن قیمت و هم توزیع بنزین به هر فرد به صورت سهیه و لیتر آن هم به صورت سرانه قابل بررسی است و می‌تواند نگاه عادلانه در سوخت بنزین را تقویت کند. برای حل مشکل ناترازی نیز باید اعطای سهیمه بنزین به هر فرد اتفاق بیفتد که عدالت را نیز گسترش می‌دهد.

گلناز پرتوی مهر|

متعادل کردن قیمت و هم توزیع بنزین به هر فرد به صورت سهیه و لیتر آن هم به صورت سرانه قابل بررسی است و می‌تواند نگاه عادلانه در سوخت بنزین را تقویت کند. برای حل مشکل ناترازی نیز باید اعطای سهیمه بنزین به هر فرد اتفاق بیفتد که عدالت را نیز گسترش می‌دهد. بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار«تعادل»، .با اشاره به موضوع اعطای بنزین به فرد و نه به خودرو و ملزومات این مساله گفت: ما باید به‌طور ویژه به مردم تسهیلات دهیم تا آنها اقدام به دوگانه‌سوز کردن خودروهای خود کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید دوگانه‌سوزی در استاندارد خودروها را پیگیری کنیم، بیان کرد: خودروها باید به سرعت دوگانه‌سوز شوند، برای دوگانه‌سوز کردن خودروها باید تسهیلات داده و سوخت سی‌ان‌جی را مدنظر قرار دهیم چرا که مراکز سی‌ان‌جی خوبی در کشور داریم که البته باید توسعه پیدا کند. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد خودروهای زیادی همچنان تک‌سوز هستند، بیان کرد: این خودروها باید برای دو گانه سوزی اقدام کرده و باید زیر ساخت‌های لازم در این بخش مد نظر قرار گیرد. این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مبحث افزایش قیمت متعادل بنزین در کشور گفت: حتما ما باید افزایش قیمت متعادل بنزین را مد نظر قرار دهیم.

البته ما می‌توانیم توانمندی خودمان در زمینه تولید بنزین را بالا ببریم چراکه این موضوع ارزش افزوده زیادی برای صادرات دارد. قطعا ما می‌توانیم در کشور شرایط بهتری را ایجاد کنیم و از فناوری‌های نوین و استفاده بهینه از زمینه‌هایی که منجر به کاهش مصرف می‌شود، حمایت کنیم. وی تاکید کرد: همچنین بنده پیشنهاد دارم که در زمان‌هایی که پیک مصرف بنزین داریم، سوخت سی‌ان‌جی را رایگان کنیم چراکه این مساله به نفع حاکمیت است. این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت متعادل بنزین بیان کرد: بنده موافق افزایش متعادل قیمت بنزین در کشور هستم لذا باید قیمت بنزین درصدی به صورت سالانه اضافه شود و عموم مردم هم این مساله را می‌پذیرند.

بنابراین هم متعادل کردن قیمت و هم توزیع بنزین به هر فرد به صورت سهیه و لیتر آن هم به صورت سرانه قابل بررسی است و می‌تواند نگاه عادلانه در سوخت بنزین را تقویت کند. برای حل مشکل ناترازی نیز باید اعطای سهیمه بنزین به هر فرد اتفاق بیفتد که عدالت را نیز گسترش می‌دهد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ارایه سهیمه بنزین به هر فرد حائز یک نگاه عدالت محوری است چراکه ما یک یارانه گسترده‌ای را در این بخش می‌دهیم لذا اگر این یارانه قابل توزیع بوده و به همه مردم داده و عادلانه باشد، قطعا یک رضایت عمومی را در کشور ایجاد می‌کند.

 

ارسال نظر