جنايت جديد صهيونيست‌ها خاطره تلخ كشتار جمعي در بيمارستان المعمداني را زنده كرد

قتل‌عام در جباليا

۱۴۰۲/۰۸/۱۰ - ۰۳:۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۰۰۲۰۰

سايه سياه جنگ ديروز عصر بر سر «جباليا» آوار شد. اردوگاهي مملو از زنان و كودكان فلسطيني؛ منطقه‌اي كاملا مسكوني و بي‌دفاع در برابر بمب افكن‌هاي رژيم صهيونيستي.  اگرچه طي بيست و پنج روز حملات سفاكانه رژيم صهيونيستي عليه انسانيت در مرزهاي غزه تداوم يافته و تاكنون بيش از 8 هزار و 500 نفر از فلسطيني‌ها را به شهادت رسانده است،

سايه سياه جنگ ديروز عصر بر سر «جباليا» آوار شد. اردوگاهي مملو از زنان و كودكان فلسطيني؛ منطقه‌اي كاملا مسكوني و بي‌دفاع در برابر بمب افكن‌هاي رژيم صهيونيستي.  اگرچه طي بيست و پنج روز حملات سفاكانه رژيم صهيونيستي عليه انسانيت در مرزهاي غزه تداوم يافته و تاكنون بيش از 8 هزار و 500 نفر از فلسطيني‌ها را به شهادت رسانده است، اما حمله هوايي ديروز عصر جنگنده‌هاي تا بن دندان مسلح، مردم بي‌دفاع جباليا را هدف قرار داد و اندوه قتل عام در بيمارستان المعمداني در آخرين روزهاي مهرماه سال جاري را زنده كرد. آنگونه كه فارس گزارش كرده است، جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي بعد از ظهر سه‌شنبه اردوگاه جباليا واقع در شمال نوار غزه را بمباران كردند و دست به كشتار جديدي زدند. وزارت بهداشت فلسطين خبر داد كه در جريان بمباران اردوگاه جباليا، بيش از ۱۰۰ نفر شهيد و بيش از ۳۰۰ نفر هم زخمي شده‌اند. اشرف القدره سخنگوي وزارت بهداشت غزه به شبكه خبري الجزيره گفت: آنچه در جباليا رخ داده، نخستين كشتار غير نظاميان توسط اسراييل نيست. با امكانات محدود خود در تلاش هستيم افراد زخمي را از زير آوار خارج كنيم و نجات دهيم. القدره با بيان اينكه به خاطر تراكم جمعيت، احتمالا تعداد بيشتري به شهادت رسيده‌اند، افزود: شايد تعداد شهدا، با شهداي فاجعه بيمارستان المعمداني برابر شود. رژيم صهيونيستي پيش از اين هم، در اواخر مهر ماه گذشته، با بمباران بيمارستان المعمداني در غزه، فاجعه بزرگي را رقم زد.اشرف القدره خبر داد ه بود كه در جريان بمباران بيمارستان المعمداني توسط جنگنده‌هاي صهيونيستي بيش از ۱۰۰۰ نفر به شهادت رسيده و يا زخمي شده‌اند. جنبش حماس ضمن محكوميت شديد اين حمله ددمنشانه، تأكيد كرد كه چنين جناياتي نشانگر خوي متوحش صهيونيست‌هاست كه به خوبي خود را نشان داده است. جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اكتبر) عمليات «طوفان الاقصي» عليه رژيم صهيونيستي را آغاز كرده است. صهيونيست‌ها در پاسخ به اين حمله، اقدام به انجام حملات هوايي سنگين كرده و عليه غزه اعلام محاصره كامل كرده‌اند. عمليات رژيم صهيونيستي در غزه تا كنون به شهادت بيش از 8 هزار نفر از جمله صدها زن و كودك منجر شده است. حملات رژيم صهيونيستي با حمايت همه‌جانبه آمريكا همراه شده است.

جريان‌هاي مقاومت در مقابل جنايت‌ها در غزه ساكت نخواهند ماند 
وزير امور خارجه كشورمان با شيخ تميم بن حمد آل ثاني، امير قطر ديدار و گفت‌وگو كرد. حسين اميرعبداللهيان با ابلاغ سلام رييس‌جمهور كشورمان و اشاره به گفت‌وگوي تلفني اخير سيد ابراهيم رييسي با امير قطر و تبادل نظر انجام شده در خصوص تحولات فلسطين، از اهتمام و نقش حمايتي قطر از ملت مظلوم فلسطين تشكر و قدرداني كرد. وزير امور خارجه كشورمان ضمن تاكيد بر قدرت مقاومت در ايستادگي و مبارزه مقتدرانه عليه ارتش رژيم صهيونيستي و ناتواني رژيم در رويارويي با نيروهاي مقاومت فلسطين، وضعيت انساني در نوار غزه را به دليل حملات وحشيانه صهيونيست‌ها عليه شهروندان مظلوم غزه اسفناك دانست و نسبت به پيامدهاي غيرقابل پيش‌بيني جنايات جنگي صهيونيست‌ها كه با حمايت دولت امريكا و برخي دولت‌هاي اروپايي انجام مي‌شود، هشدار داد. وي انعكاس پيام قوي از سوي جهان اسلام به رژيم صهيونيستي و حاميان آن را مهم دانست و افزود: لازم است موضع مشترك و منسجم كشورهاي اسلامي در حمايت از ملت فلسطين در حوزه عملي و اجرايي نيز به‌طور موثر به فعليت رسيده و كشورهاي اسلامي از تمام توان خود براي پايان دادن جنايت جنگي و نسل‌كشي رژيم صهيونيستي عليه ملت مظلوم فلسطين و رفع محاصره انساني نوار غزه استفاده نمايند.وزير امور خارجه كشورمان افزود: در نتيجه استمرار جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم بي‌دفاع و محاصره كامل غزه، به تدريج شاهد افزايش عكس‌العمل‌ها و تشديد و توسعه دامنه درگيري‌ها در منطقه هستيم و طبيعي است كه گروه‌ها و جريان‌هاي مقاومت در مقابل اين همه جنايت و نيز حمايت تمام عيار امريكا از رژيم صهيونيستي ساكت نخواهند ماند و آنها منتظر توصيه كسي نمي‌مانند، فلذا لازم است از آخرين فرصت‌هاي سياسي براي توقف جنگ استفاده كنيم و چنانچه اوضاع از كنترل خارج شود، هيچ طرفي از پيامدهاي آن در امان نخواهد بود. شيخ تميم بن حمد آل ثاني امير قطر نيز ضمن ابلاغ سلام خود به رهبري و رييس‌جمهور كشورمان، به گفت‌وگوهاي خوب و مهم اخير خود با رييسي در خصوص تحولات فلسطين اشاره كرد و ضمن اظهار خرسندي از اين ديدار، مشورت‌ها ميان دو كشور ايران و قطر را مهم دانست و افزود: اين مشورت‌ها در چارچوب منافع دو كشور و مصالح كشورها و ملت‌هاي منطقه از جمله در حمايت از ملت مظلوم فلسطين ادامه خواهد يافت. امير قطر جنايات جاري رژيم صهيونيستي عليه شهروندان فلسطيني در غزه را از منظر همه ملت‌هاي جهان غيرقابل قبول و غيرقابل تحمل دانست و تظاهرات ضداسراييلي گسترده مردمي در كشورهاي مختلف جهان از جمله در امريكا را نشانه انزجار جهاني از اين جنايات دانست. وي افزود: قطر به تلاش‌هاي خود به منظور پايان بخشيدن به حملات جاري رژيم اسراييل عليه غزه و پايان بخشيدن به جنگ ادامه خواهد داد. صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل (يونيسف) امروز (سه‌شنبه) نسبت به افزايش تعداد كودكان شهيد شده در نوار غزه هشدار داد. به گزارش ايسنا، جيمز الدر، سخنگوي يونيسف در نشست خبري سازمان ملل در ژنو گفت: غزه به گورستان كودكان بدل شده است. الدر بر درخواست يونيسف براي آتش‌بس فوري در اين جنگ و رسيدن كمك‌هاي بشردوستانه به مردم غزه تاكيد كرد و گفت كه كودكان نوار غزه هم بر اثر حملات هوايي مي‌ميرند و هم در نتيجه نرسيدن داروهاي ضروري. در روزهاي اخير رژيم صهيونيستي حملات هوايي و زميني خود عليه نوار غزه را تشديد كرده است؛ از جمله حمله به خانه‌ها و بيمارستان‌ها. حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌اي را عليه مواضع رژيم صهيونيستي در غلاف غزه آغاز كرد.

جريان‌هاي مقاومت در مقابل جنايت‌ها  در غزه ساكت نخواهند ماند 

 تل‌آويو در پاسخ به اين عمليات - كه به دليل حملات رژيم صهيونيستي به مسجدالاقصي، «توفان الاقصي» نام گرفته - قتل‌عام مردم بي‌گناه فلسطين را آغاز كرده و از رسيدن غذا، دارو، سوخت و ديگر اقلام ضروري به ساكنان غزه جلوگيري مي‌كند. امروز هم در بيست‌وپنجمين روز جنگ، ارتش رژيم صهيونيستي به بمباران شديد نوار غزه ادامه داده و بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اين رژيم از آغاز مرحله سوم جنگ غزه سخن گفت. مقاومت فلسطين اعلام كرد كه براي سربازان اشغالگري كه درصدد نفوذ به نوار غزه هستند، كمين‌هايي ايجاد كرده و در چندين منطقه با آنها درگير شده است. همچنين حملات موشكي و خمپاره‌اي جبهه مقاومت به شهرهاي اشغالي و مواضع صهيونيست‌ها ادامه دارد. سخنگوي وزارت بهداشت غزه در بيانيه‌اي اعلام كرد: تعداد شهداي تجاوزات رژيم صهيونيستي به ۸۵۲۵ نفر افزايش يافته كه از اين ميان، ۳۵۴۲ تن كودك و ۲۱۸۷ تن زن هستند. همچنين ۲۱ هزار و ۵۴۳ تن مجروح شده‌اند. رياض منصور، نماينده فلسطين در شوراي امنيت گفت: امروز سازمان ملل بايد براي نجات انسانيت از آتش جهنم، فلسطينيان را در غزه نجات دهد. او در اين نشست اضطراري كه به درخواست امارات و با هدف رسيدگي به وضعيت جنگ غزه برگزار شد، گفت ۲.۳ ميليون شهروند فلسطيني در غزه در رنج بسيار شديدي قرار داشته و «در محاصره بمباران مي‌شوند». اين ديپلمات گفت كه نيمي از خانه‌هاي غزه در نتيجه حملات رژيم صهيونيستي آسيب ديده يا به‌كلي نابود شده‌اند. همچنين ۱.۴ ميليون تن آواره گشته‌اند. رياض منصور با بيان اينكه ساكنان غزه در ماشين و خيابان مي‌خوابند، گفت: عملاً تمام مردم ما در غزه آواره هستند و هر جا هم مي‌روند، كشته مي‌شوند. او گفت كه بيش از ۸۰۰۰ فلسطيني از ابتداي جنگ شهيد شده‌اند، از جمله ۳۰۰۰ شهيد در جنوب غزه؛ يعني همان جايي كه ارتش رژيم صهيونيستي فلسطينيان غزه را به آن فرستاده است. وي افزود: هر دقيقه‌اي كه اقدامي براي توقف كشتار مردم ما صورت نمي‌گيرد، اين آمار افزايش مي‌يابد. آنها را به چشم انسان نگاه كرده و نجاتشان دهيد. نماينده فلسطين در سازمان ملل همچنين با يادآوري اينكه: فلسطينيان در غزه هر روز و هر شب با خطر مرگ مواجه هستند، از اعضاي اين سازمان خواست تا هرچه سريع‌تر اقدامي ترتيب دهند.

شكست رژيم صهيونيستي قطعي است
فرمانده قرارگاه مركزي حضرت خاتم‌الانبياء(ص) تاكيد كرد كه شكست رژيم صهيونيستي قطعي است. سرلشكر رشيد در جمع فرماندهان و مسوولان جامعه اطلاعاتي فراجا اظهاركرد: اهميت و سنگيني بار مسووليت هر سازماني در نيروهاي مسلح به اهميت ماموريت و وظايفي است كه در كشور بر عهده دارد؛ فرماندهي انتظامي بار مسووليت سنگين امنيت را در پهنه وسيع جغرافيايي كشور عزيز ايران بر دوش دارد و فرماندهان فداكار و مجاهد انتظامي با غلبه بر چالش‌ها به اجراي ماموريت مي‌پردازند و تلاش دارند نقش اجتماعي و مردمي خود را در برقراري امنيت در شأن ملت بزرگ ايران به خوبي به انجام رسانند. وي با بيان اينكه يكي از شاخص‌هاي قدرت يك دستگاه امنيتي - انتظامي همانند فرماندهي انتظامي از نظر امنيتي، مديريت اغتشاشات است، افزود: اغتشاشگران با حمايت كامل قدرت‌هاي استكباري در توهم ايجاد بي‌ثباتي در پاييز سال گذشته اقدام به تخريب خياباني و حمله به كاركنان فداكار پليس كردند. فرماندهان و كاركنان فداكار انتظامي با مظلوميت و اقتدار و با مديريت عالي بحران امنيتي، از اين آزمون دشوار فائق بيرون آمدند و شهداي عزيزي را تقديم كردند. رشيد خاطرنشان كرد: امروز خائنيني كه در خارج و تحت حمايت دولت مردان جنايتكار قدرت‌هاي استكباري وعده‌هاي پوچ و توهم آميز مي‌دادند، احساس شرمندگي، سرافكندگي و شكست مي‌كنند. قدرت برقراري امنيت از سوي فرماندهي انتظامي مقتدر ايران اسلامي بر گوش مزدوران و خائنين به ايران سيلي‌هاي سختي نواخت و ملت شريف ايران با حمايت از نظام جمهوري اسلامي، تحت رهبري امام خامنه‌اي در كنار فرماندهي انتظامي تهديدات و چالش‌هاي امنيتي را مديريت كردند و اين موضوع بيش از گذشته روشن شد كه قدرت مستقر در ايران، ريشه در باورهاي اعتقادي، ديني، انقلابي سياسي و تمدني ملت ايران دارد و فرماندهي انتظامي نيز با ايستادگي در برابر نا امني‌ها و بي‌ثباتي، دشمن را در باورهايش شكست داد و قدرت آن سازمان در برقراري امنيت اجتماعي و فردي موجب اطمينان خاطر مردم شريف ايران براي پيشبرد اهداف و برنامه‌ها در زندگي كنوني و آينده آنها خواهد شد.فرمانده قرارگاه مركزي حضرت خاتم‌الانبياء(ص) در ادامه با ارزيابي و تحليل تجاوزات وحشيانه و جنايات رژيم اشغالگر قدس عليه مردم بي‌دفاع فلسطين، تصريح كرد: اطلاعات نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي نشان مي‌دهد كه فرماندهان سنتكام و نيروهاي زميني و دريايي ارتش امريكا در قرارگاه زيرزميني در تل آويو در كنار فرماندهان جنايتكار رژيم صهيونيستي به هدايت تهاجم وحشيانه عليه مردم مظلوم فلسطين مي‌پردازند كه اين امر نشان مي‌دهد اقدامات امريكا با ادعاي محدود نگه داشتن جنگ در منطقه با توجه به ارسال هزاران بمب و موشك ويرانگر به فلسطين اشغالي و هدايت و حمايت‌هاي ميداني هرگز همخواني ندارد و نشانه نفاق و دورويي دولت استكباري امريكا است. به ياري خداوند بزرگ، با مقاومت و ايستادگي ملت فلسطين در كنار رزمندگان و فرماندهان شجاع و با تدبير حماس و جهاد اسلامي چيزي جز شكست عايد رژيم صهيونيستي و امريكا نخواهد شد.

ارسال نظر