افت دما در بیشتر استان‌ها تداوم بارندگي در ۱۳ استان

۱۴۰۲/۰۸/۱۰ - ۰۴:۲۰:۴۰
کد خبر: ۳۰۰۲۲۰

رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هواي سازمان هواشناسي گفت: دماي هوا در اكثر مناطق كشور از امروز كاهش خواهد داشت و بارش‌ها نيز در تهران و ۱۳ استان ديگر به شكل رگبار همراه با وزش باد ادامه خواهد داشت.

رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هواي سازمان هواشناسي گفت: دماي هوا در اكثر مناطق كشور از امروز كاهش خواهد داشت و بارش‌ها نيز در تهران و ۱۳ استان ديگر به شكل رگبار همراه با وزش باد ادامه خواهد داشت.
صادق ضياييان در گفت‌وگو با ايرنا افزود: دماي هواي كشور نيز در تهران و ساير استان‌ها به‌طور متوسط تا ۲ درجه كاهش دارد. وي گفت: با تقويت سامانه بارشي، امروز بارش‌ها به مازندران، گلستان، خراسان شمالي، زنجان، همدان، مركزي، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختياري، شرق كهگيلويه و بويراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نيمه شمالي فارس و غرب كرمان كشيده مي‌شود. به گفته ضياييان، بارش‌ها به شكل گبار، رعدوبرق، وزش باد شديد موقتي همراه با كاهش محسوس دما و احتمال برف در ارتفاعات سبلان و رشته كوه البرز مركزي است. رييس مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هواي سازمان هواشناسي ادامه‌داد: چهارشنبه در غرب اصفهان، نيمه شمالي فارس، غرب يزد، مركز و غرب و جنوب كرمان، شرق هرمزگان، مركزي، چهارمحال و بختياري، لرستان، شمال شرق خوزستان، همدان، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان، زنجان، قزوين، مركز و جنوب اردبيل، ارتفاعات و دامنه مازندران و شمال استان‌هاي البرز و تهران انتظار بارش باران و در ارتفاعات مناطق زاگرس مركزي انتظار بارش برف داريم. به گفته وي، روز پنجشنبه مجدد با ورود سامانه بارشي جديد بارش‌ها در ايلام، لرستان، كرمانشاه، كردستان، شرق و شمال خوزستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، همدان، مركزي، نيمه غربي اصفهان، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، نيمه جنوبي اردبيل، زنجان، قزوين، البرز و ارتفاعات تهران از سر گرفته مي‌شود.
تاخير 24 ساعته پرواز
بغداد-تهران هواپيمايي آتا

درحالي كه قرار بود پرواز بغداد-تهران هواپيما آتا ساعت ۱۱:۱۵ ظهر دوشنبه انجام شود اما با گذشت ۲۴ ساعت مسافران اين پرواز تا ديروز ظهر در بلاتكليفي قرار داشتند. هواپيمايي آتا نيز پاسخگوي پيگيري مسافران اين پرواز نبود.
به گزارش تسنيم، قراربود پرواز شماره 6632 هواپيمايي آتا از بغداد به تهران در ساعت 11:15 دوشنبه انجام شود كه با گذشت حدود 24 ساعت اين پرواز انجام نشد.
يكي از مسافران اين پرواز در اين باره به تسنيم گفت: به جز گرفتاري و بلاتكليفي 24 ساعت اخير مشكل ما اين است كه هواپيمايي آتا پاسخگوي پيگيري‌هاي ما نيست.
وي يادآور شد: قرار بود اين پرواز 11:15 ديروز انجام شود كه هواپيمايي آتا آن را به ساعت 13:30 موكول كرد در اين ساعت مسافران سوار هواپيما شدند و دو ساعت در داخل هواپيما براي انجام پرواز منتظر ماندند. سپس مسافران را از هواپيما به بهانه نقص فني پياده كردند و آنها را به ترمينال بازگرداندند.
وي تاكيد كرد: به ما اعلام شد يك قطعه از هواپيما دچار نقص فني شده كه بايد تعويض شود، به گفته مسوولان هواپيمايي آتا بايستي اين قطعه از ايران به فرودگاه بغداد منتقل مي‌شد ما تا ساعت 7 بعدازظهر منتظر رفع نقص بوديم كه ساعت حوالي 8:30 مسافران را از بغداد به كاظمين برده و در هتل مستقر كردند.
تكذيب اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و جاده‌هاي اصلي 

در حالي كه معاون سازمان راهداري از برنامه اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و جاده‌هاي اصلي خبر داده بود، وزير راه و شهرسازي اين موضوع را تكذيب كرد. به گزارش تسنيم، مهرداد بذرپاش، وزير راه و شهرسازي در حاشيه برگزاري همايش قير و آسفالت در خصوص اظهارات معاون راهداري سازمان حمل و نقل جاده‌اي مبني بر اخذ عوارض از جاده‌هاي اصلي و بزرگراه‌ها گفت: فعلا اخذ عوارض از جاده‌هاي اصلي و بزرگراه‌ها در دستور كار نيست. قانون به ما اجازه داده در آزادراه‌ها عوارض دريافت كنيم. وي با بيان اينكه يكي از روش‌هاي پيشنهادي براي تامين منابع نگهداشت جاده‌ها اخذ عوارض از راه‌هاي اصلي و بزرگراه‌هاست تصريح كرد: هنوز نرخ عوارض آزادراه شيراز - اصفهان تعيين نشده و مردم مي‌توانند از اين آزادراه تردد داشته باشند.
اين در حالي است كه ديروز معاون راهداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از برنامه اخذ عوارض از جاده‌هاي اصلي و بزرگراهي كشور خبر داده و گفته بود: از جاده‌هاي فرعي و روستايي عوارض دريافت نخواهيم كرد. رضا اكبري در همايش ملي قير و آسفالت در پاسخ به پرسش تسنيم مبني بر اخذ عوارض از جاده‌هاي كشور، اظهار كرد: وقتي دنيا را نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم كه سه روش براي تامين مالي نگهداري جاده‌ها دارند؛ عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده‌اي.
وي ادامه داد: در كشور ما عوارض خودرو را شهرداري‌ها دريافت مي‌كنند و با توجه به سياست‌هاي حمايتي، دولت به دنبال گرفتن عوارض سوخت نبوده و موافق آن هم نيست. معاون راهداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با بيان اينكه در بحث عوارض جاده‌اي به دنبال دريافت عوارض از جاده‌هاي پرتردد اصلي و بزرگراهي هستيم، افزود: در اين برنامه سياست ما اين است كه از مردم آسيب پذير اين عوارض دريافت نشود.
اكبري با بيان اينكه اخذ عوارض از جاد‌هاي پرتردد اصلي و بزرگراهي در دستور كار قرار دارد، گفت: جاده‌هاي فرعي و روستايي و محلي تحت پوشش دريافت عوارض جاده‌اي قرار نمي‌گيرند.

ارسال نظر