معاون وزير نفت در امور گاز:

اتمام تعميرات اساسي تاسيسات صنعت گاز

۱۴۰۲/۰۸/۱۱ - ۰۱:۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۰۰۳۱۵

معاون وزير نفت در امور گاز گفت: اميدواريم امسال هم شاهد همكاري مردم در حوزه بهينه‌سازي مصرف گاز باشيم، تعميرات اساسي همه تأسيسات هم انجام شده و تقويت و تكميل شبكه گاز در رينگ شرقي كشور هم در حال اجراست و بزودي به بهره‌برداري مي‌رسد.

معاون وزير نفت در امور گاز گفت: اميدواريم امسال هم شاهد همكاري مردم در حوزه بهينه‌سازي مصرف گاز باشيم، تعميرات اساسي همه تأسيسات هم انجام شده و تقويت و تكميل شبكه گاز در رينگ شرقي كشور هم در حال اجراست و بزودي به بهره‌برداري مي‌رسد.
مجيد چگني در دومين آيين نكوداشت پدافند غيرعامل در صنعت نفت با تأكيد بر ضرورت اجراي الزام‌هاي پدافندي گفت: دكترين پدافند غيرعامل برگرفته از آموزه‌هاي ديني و اسلامي و سخنان مقام معظم رهبري است و هر روز كه از عمر اين تشكيلات مي‌گذرد، شاهد رشد، نمو و نوآوري در اين حوزه هستيم.
وي اظهار كرد: همانطور كه فناوري هر روز رشد مي‌كند، ابزار آن هم توسعه مي‌يابد و شرايط با توجه به سال ۱۳۸۲ كه اين نهاد تأسيس شد، بسيار پيشرفت كرده است كه يكي از آنها حوزه سايبر، حملات سايبري و ريزپرنده‌هاست، از اين رو تهديدها در آن زمان و اكنون متفاوت شده و هرچه پيش مي‌رويم شرايط تغيير مي‌كند، بنابراين استمرار پيشرفت و توسعه دستورالعمل‌ها و قوانين در اين حوزه بسيار اهميت دارد.
معاون وزير نفت در امور گاز تصريح كرد: صنعت نفت از مولفه‌هاي كليدي در اقتصاد كشور است و به تبع آن چشم دشمنان با هدف آسيب به اين صنعت همواره وجود دارد، از اين رو اين صنعت مهم كشور كه هر روز افتخاراتي براي كشور مي‌آفريند، در معرض انواع تهديدهاي سايبري، خرابكاري، جاسوسي و انفجار است. چگني با اشاره به وجود ۴۳۰ هزار كيلومتر شبكه گاز شهري و روستايي و ۳۹ هزار كيلومتر شبكه پرفشار گاز ادامه داد: آسيب‌پذيري صنعت گاز به وسعت كشور است، بنابراين حفظ امنيت اين صنعت شامل امنيت كاركنان و تأسيسات همواره در دستور كار قرار دارد.
طبق اعلام وزارت نفت، وي با بيان اينكه از اين رو نمايندگان مجلس هم براي حفظ صنعت و خدمت‌رساني مستمر، براي اختصاص بودجه و كمك به آن با تدوين مقررات و قوانين كاربردي ياري‌رسان باشند، تأكيد كرد: دشمن هم‌اكنون در غزه زمين‌گير شده است و در چند روز اخير بيداري در دنيا اتفاق افتاده و از مردم بي‌دفاع غزه حمايت مي‌كنند، اما دشمن زخم‌خورده است، آبرويش رفته و نمي‌تواند اين شكست را جبران كند، بنابراين به دنبال آسيب زدن به ماست اما صنعت نفت هشيار است تا اگر احياناً به فكرش هم خطور كند، اجازه ندهيم حملات سايبري داشته باشد.
معاون وزير نفت در امور گاز با بيان اينكه الزام‌هاي سايبري در صنعت نفت و شركت‌هاي تابع در حال پيگيري و پياده‌سازي است، گفت: رزمايش‌هاي مختلف در صنعت نفت و گاز براي آمادگي همه‌جانبه در حال برگزاري است، همه موظف به اجرايي كردن الزام‌هاي ابلاغي پدافند غيرعامل كشور هستيم، زيرا حفظ دارايي‌هاي اين نظام كه نظام اهل بيت است، نوعي جهاد است.

ارسال نظر