۲۰ درصد مدارس فرسودهاند
معاون فني و نظارت سازمان نوسازي مدارس كشور درباره آمار مدارس فرسوده كشور گفت: دو مفهوم مدرسه فرسوده و مدرسه خطر آفرين داريم كه اين دو را بايد از هم تفكيك كرد.
معاون فني و نظارت سازمان نوسازي مدارس كشور درباره آمار مدارس فرسوده كشور گفت: دو مفهوم مدرسه فرسوده و مدرسه خطر آفرين داريم كه اين دو را بايد از هم تفكيك كرد. وقتي تشخيص دهيم مدرسهاي خطر آفرين است و ساختمانش جان دانشآموزان را تهديد ميكند، تحت هيچ شرايطي دانشآموز در اين مدارس برده نميشود اما مدارس فرسوده به اين معنا نيست كه دانشآموز را در اين مدارس نبريم. عبداللهي با ذكر مثالي خاطرنشان كرد: براي مثال در اصفهان ۱۴ مدرسه ناشي از فرونشست داشتيم كه امسال اجازه نداديم دانشآموزان در اين مدارس تحصيل كنند. اوعنوان كرد: حدود ۲۰ هزار مدرسه از حدود ۱۰۵ هزار مدرسه، در تراز مدارس فرسوده قرار دارند كه اين يعني حدود ۲۰ درصد مدارس فرسوده هستند اما مدارس فرسوده به اين معنا نيست كه دانشآموز را در اين مدارس نبريم. آمار كلاس درس فرسوده ما نيز حدودا ۲۰ درصد است؛ يعني ۱۰۴ هزار كلاس درس از ۵۴۰ هزار كلاس درس فرسوده هستند.
بنا بر اظهارات معاون فني و نظارت سازمان نوسازي مدارس كشور، ۱۹ درصد از كلاسهاي درس كشور نيازمند توجه، ۱۳ درصد نيازمند مقاومسازي براي افزايش عمر بنا و ۶ درصد از كلاسهاي درس معادل ۳۳ هزار كلاس نيازمند تخريب و بازسازي هستند.