آيت‌الله خاتمي:

داوطلباني كه واجد شرايط شناخته نمي‌شوند، نظام را زير سوال نبرند

۱۴۰۲/۰۸/۲۰ - ۰۰:۳۸:۱۸
کد خبر: ۳۰۰۸۴۳

خطيب نماز جمعه تهران گفت: فضاي كشور با نام‌نويسي براي انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبري، انتخاباتي شده است، كساني كه واجد شرايط شناخته نمي‌شوند در شأن فرهيختگان عمل كنند و نظام را زير سوال نبرند. آيت‌الله سيد احمدخاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران بيان كرد: يكي از وعده‌هاي خداوند اين است كه اگر شما با خدا بوديد و تقوا داشتيد خداوند بركات خود را بر شما نازل مي‌كند اما اگر با خدا قهر كرديد و رفتار قهرگونه داشتيد منتظر مجازاتش باشيد.

خطيب نماز جمعه تهران گفت: فضاي كشور با نام‌نويسي براي انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبري، انتخاباتي شده است، كساني كه واجد شرايط شناخته نمي‌شوند در شأن فرهيختگان عمل كنند و نظام را زير سوال نبرند. آيت‌الله سيد احمدخاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران بيان كرد: يكي از وعده‌هاي خداوند اين است كه اگر شما با خدا بوديد و تقوا داشتيد خداوند بركات خود را بر شما نازل مي‌كند اما اگر با خدا قهر كرديد و رفتار قهرگونه داشتيد منتظر مجازاتش باشيد. وي در ادامه اظهار كرد: آيه قرآن است كه اگر اجتماعات خدا باور شدند و براي خدا حريم نگه داشتند ما نيز بركات خود را از آسمان و زمين بر اينها نازل مي‌كنيم. اگر مي‌خواهيد زندگي شما بابركت باشد، شرط آن خداباوري است. فرق است بين جواني كه انس با خدا دارد و جواني كه با خدا قهر است. آن كسي كه انس با خدا دارد آرامش دارد. آرامش بالاترين سرمايه است.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: گناه اقتصادي، گناه سياسي، گناه اجتماعي و گناه اخلاقي همه گناه است، البته بي‌حجابي هم گناه است. خوف اين دارم كه اگر نگوييم كم‌كم فراموش شود كه بي‌حجابي گناه است. امام جمعه شما هستم، امام جمعه مردم متديني كه با عشق به نماز جمعه مي‌آيند. با صراحت مي‌گويم كه بي‌حجاب‌ها، هم به دين اهانت مي‌كنند و هم به متدينين. اگر با دين كاري نداريد چرا به اين خانواده شهدا كه هموطن شما هستند، دهن‌كجي مي‌كنيد. نگرانم دود اين گناه به چشم همه برود. بترسيد از فتنه‌اي كه فقط دودش به چشم گناهكاران نمي‌رود، اين سخن خداست. وي ادامه داد: گاهي اين حرف‌ها را مي‌زنيم در فضاي مجازي ما را فحش باران مي‌كنند. اما اين تكليف ما است كه بگوييم. خطيب نماز جمعه تهران تصريح كرد: ۲۴ آبان، شصتمين سالروز درگذشت مفسر بزرگ علامه سيد محمدحسين طباطبايي است؛ صاحب تفسير الميزان. بزرگي كه با پرورش شاگردان برجسته خدمتي بزرگ به اسلام كرد. به همين مناسبت هفته پيش رو هفته كتاب و كتابخواني است. امتي كه اولين آياتش راجع به كتاب است، نبايد با كتاب بيگانه باشد. بايد در خط مقدم كتابخواني باشد. بايد بگويند بيشترين كتابخواني در ايران اسلامي است. خاتمي گفت: ۲۰ آبان سالگرد شهادت حاج حسن تهراني‌مقدم پدر صنايع موشكي ايران است كه در عرصه اقتدار نظام خدمت بزرگي به ايران كرد. از دانش‌آموزان تشكر مي‌كنم كه در ۱۳ آبان تجمعات ارزشمند داشتند و بصيرت خود را نشان دادند. از خستگي‌ناپذيري رييس‌جمهور و به‌ويژه از اين سفر اخير كه در نشست منطقه‌اي از مظلومين فلسطين و غزه گفتند، تشكر مي‌كنم. امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار كرد: بيش از يك ماه است كه از فاجعه بسيار غمبار غزه مي‌گذرد؛ بيش از چند بمب اتم بر سر مردم غزه ريختند. كيست كه اطفال مظلوم به شهادت رسيده را ببيند و متاثر نشود؟ بيش از يك ماه است كه جهان اين صحنه‌ها را مي‌بيند. بيش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر شهيد كه ۵ هزار و ۱۰۴ نفر كودك و ۲ هزار و ۸۲۳ زن هستند. اين يعني وحشيگري محض. اگر در آينده و امروز هنرمنداني مي‌خواهند وحشيگري را ترسيم كنند، اينها را به نمايش بگذارند. وي ادامه داد: اين طور نيست كه آسيب يك جانبه باشد. اگر فلسطيني‌ها آسيب مي‌بينند، آنها هم ضربه مهلك جبران‌ناپذير خوردند. ۵۰۰ هزار نفر صهيونيسم شهرك‌ها را ترك كردند و گفتند ديگر بر نمي‌گرديم. در عرصه داخلي منفور و در عرصه منطقه‌اي و جهاني اگر تا الان كسي سيماي وحشي اين رژيم را نديده بود، امروز ديدند. بيمارستان را مي‌زنند اما رييس‌جمهور منفور امريكا مي‌رود رژيم صهيونيستي مي‌گويد كار شما نبوده، كار اينها بوده است. به قدري اين حرف خنده‌دار بود كه زن جوان‌مرده هم به خنده مي‌آيد. ديگر آبرويي براي رژيم صهيونيستي نمانده است. شعار مرگ بر اسراييل امروز شعار جهان است.
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه تصريح كرد: وعده قرآن اين است كه اين رژيم سرانجامي جز ذلت و سقوط ندارد. قرار است اينها ذليل شوند و خون اين شهدا قطعا آنها را زمين گير خواهد كرد. رهبري فرمودند ان‌شاءالله پيروزي نه چندان دور براي فلسطين و مردم آن خواهد بود. خاتمي گفت: در خط مقدم اين جنايت، رژيم سفاك و صهيونيستي است اما جانيان ديگر اين صحنه، جنايتشان كمتر از اسراييل نيست. دست امريكا تا مرفق به خون زنان و كودكان آلوده است. همين طور كشورهاي ظالم و شرور مانند انگليس، فرانسه و آلمان. خون اين مظلومان گردن آنها را مي‌گيرد. اگر كمك اينها نبود، اين رژيم دوامي نداشت.
وي در ادامه تاكيد كرد: در اين فاجعه ملت‌هاي دنيا امتحان خوبي دادند. در امريكا، انگليس و آلمان تظاهرات عليه صهيونيست‌ها برپا شد. اما دولت‌هاي اينها امتحان ننگين دادند. از دولت‌هاي عربي، انتظار قطع رابطه، كمترين انتظار است. داشتيد مسابقه مي‌داديد با اين رژيم، تا كي مي‌خواهيد اين ارتباط منحوس را داشته باشيد. به خود بياييد. اگر اسلام را لحاظ مي‌كنيد اينها مسلمان و اگر عربيت را لحاظ مي‌كنيد اينها عرب هستند. اگر انسانيت را لحاظ مي‌كنيد اينها انسان هستند. چرا ساكت شديد؟ چرا يكصدا تقاضاي قطع بمباران را نمي‌كنيد. انتظار از كشورهاي عرب قطع رابطه سياسي و اقتصادي و قطع فروش نفت به رژيم صهيونيستي است. وي افزود: اينكه رييس‌جمهور امريكا و ساير كشورهاي ظالم پي در پي خود را به رژيم صهيونيستي مي‌رسانند به اين دليل است كه مي‌بينند اين رژيم در حال متلاشي شدن است اما به آنها مي‌گويم اين وعده خداست كه صهيونيست‌ها از بين خواهند رفت. خاتمي خاطرنشان كرد: فضاي كشور با نام‌نويسي براي انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبري، انتخاباتي شده است. بيش از ۲۵۰ نفر تاكنون در مجلس خبرگان اسم نوشته‌اند. از علماي بلاد مي‌خواهم اگر خود را واجد شرايط مي‌بينند تا فردا ساعت ۶ بعد ازظهر ثبت‌نام كنند. هر كسي وظيفه‌اي در اين انتخابات دارد. كانديداها بايد خود را در معرض انتخاب قرار دهند. مجريان بايد قانون‌مدار رفتار كنند. همه وظيفه خود را بايد به درستي اجرا كنند. امام جمعه موقت تهران در ادامه بيان كرد: بيش از ۲۴ هزار نفر كانديداي انتخابات مجلس شدند. مجلس ۲۹۰ نماينده مي‌خواهد. مجلس خبرگان ۸۸ نماينده مي‌خواهد. طبيعي است كه همه راه پيدا نكنند. افرادي كه واجد شرايط شناخته نمي‌شوند حق اعتراض دارند اما بايد تسليم قانون باشند اما اگر قانون حق را به قانون‌گذار داد، كساني كه واجد شرايط شناخته نمي‌شوند در شأن فرهيختگان عمل كنند و نظام را زير سوال نبرند. حفظ حرمت نظام واجب است. نه نااميد شوند و نه مردم را نااميد كنند. خاتمي گفت: راهبرد دشمن در همه انتخابات برگزاري بي‌رمق انتخابات است. از خدا مي‌خواهند كه انتخابات بي‌رمق باشد اما وفاداران به شهدا، انتخابات باشكوه با حضور حداكثري مي‌خواهند. شما حزب‌اللهي‌ها با تمام وجود براي پرشكوه برگزار كردن انتخابات در صحنه هستيد. شما اين نظام را به وجود آورده و ۴۴ سال آن را حفظ كرده‌ايد و ان‌شاءالله همچنان در صحنه باقي خواهيد ماند.

ارسال نظر