ايران در توليد كاغذ كتاب‌هاي درسي خودكفا شد

۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۰۱:۰۷:۲۱
کد خبر: ۳۰۲۱۲۷

مراسم خودكفايي در توليد كاغذ مورد نياز كتاب‌هاي درسي كشور، در مازندران برگزار شد.

مراسم خودكفايي در توليد كاغذ مورد نياز كتاب‌هاي درسي كشور، در مازندران برگزار شد.
به گزارش ايسنا، در اين مراسم كه محمدمهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مديران و اهالي فرهنگ حضور داشتند، سيدمحمود حسيني‌پور استاندار مازندران گفت: لازم است از خانواده شهدا و جانبازان، ايثارگران و همه كساني كه باعث شدند در امنيت بتوانيم خودكفايي توليد كاغذ مورد نياز چاپ كتب درسي را جشن بگيريم تقدير كنيم.
او افزود: در سال‌هايي به واردات كاغذ توجه شده بود حتي از ارز دولتي براي واردات كاغذ خرج و به‌طور كامل ريشه توليد كاغذ داخلي زده شده بود. زماني كه دولت كاغذ را به فهرست كالاهاي ضروري اضافه كرد سودجويان شروع به احتكار كاغذ كردند.
استاندار مازندران بيان كرد: براساس سياست حل مسائل كشور كه در دولت وجود دارد اين مساله نيز حل شد، زماني كه دولت كار را تحويل گرفت چوب و كاغذ مازندران تا مرز فروپاشي رفته بود ولي امروز با اقدامات دولت كار به جايي رسيد كه همگان شاهد آن هستند. همچنين در حاشيه اين مراسم از اميد نيك‌نژاد مديرعامل صنايع چوب و كاغذ مازندران توسط محمدمهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تقدير شد. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم نيز گفت: موانع براي توليد كاغذ يكي پس از ديگري برداشته شد و بايد به يك صادركننده حرفه‌اي تبديل شويم و منطقه را هم پوشش بدهيم. او بيان كرد: از مدير پرتلاش و جهادي اين مجموعه تشكر مي‌كنم. 
دو سال قبل به اين محل آمديم و افق روشني را پيش رو نمي‌ديديم اما اكنون در جايي ايستاده‌ايم كه كاغذ تمامي ۱۵۵ ميليون جلد كتب درسي دانش‌آموزان در اين كارخانه توليد مي‌شود. اسماعيلي افزود: اكنون بخش اصلي حوزه نشر ما هم امروز به اين نقطه خودكفايي رسيده‌ و فقط جشن خودكفايي توليد كاغذ كتب درسي را برگزار نمي‌كنيم. 
ما بحث ملي شدن صنعت نشر را بايد در نظر بگيريم. او خبر داد: براي توليد كاغذ يك مجموعه بزرگ را در شيراز افتتاح خواهيم كرد. اين مجموعه در سال ۵۰ هزار تن كاغذ توليد خواهد كرد و مجموعه كاغذ سبز هم توسط بنياد مستضعفان در دستور كار است. توليد كاغذ امروز به يكي از نمادهاي مهم‌ هويتي ما تبديل شده است.

ارسال نظر