بنزين در امريكا به پايين‌ترين قيمت ۱۱ ماهه اخیر رسيد

۱۴۰۲/۰۹/۱۸ - ۰۱:۴۹:۱۶
کد خبر: ۳۰۲۵۰۱

قيمت بنزين در امريكا به پايين‌ترين حد خود از ژانويه رسيده و براي نخستين‌بار از سال ۲۰۲۱، ممكن است تا كريسمس، به زير ۳ دلار در هر گالن كاهش پيدا كند.

قيمت بنزين در امريكا به پايين‌ترين حد خود از ژانويه رسيده و براي نخستين‌بار از سال ۲۰۲۱، ممكن است تا كريسمس، به زير ۳ دلار در هر گالن كاهش پيدا كند.
گروه انجمن اتومبيل امريكا اعلام كرد: ميانگين ملي قيمت هر گالن بنزين، به ۳ دلار و ۲۳ سنت رسيده كه ۱۵ درصد كاهش از اواسط سپتامبر داشته است. قيمت پايين‌تر بنزين در جايگاه‌هاي سوخت، از فشار تورم روي مصرف‌كنندگان امريكايي كاسته است و به آنها اجازه مي‌دهد در تعطيلات سال نو، پول بيشتري خرج كنند.
با كاهش قيمت جهاني نفت كه به پايين‌ترين حد خود در پنج ماه اخير رسيده است، قيمت بنزين ملايم شده است. قيمت نفت با وجود كاهش توليد جديدي كه اخيرا از سوي توليدكنندگان اوپك پلاس اعلام شد، به دليل نگراني نسبت به رشد اقتصادي، كاهش پيدا كرده است.
عرضه جهاني نفت نسبت به ماه‌هاي پس از آغاز جنگ در اوكراين، محدوديت كمتري پيدا كرده است.
قيمت نفت، بزرگ‌ترين مولفه در تعيين قيمت 
خرده فروشي بنزين است. بهاي معاملات نفت وست تگزاس اينترمديت امريكا بالاي ۷۲ دلار در هر بشكه است و حدود ۱۰ درصد كاهش از ابتداي سال ميلادي جاري تاكنون را نشان مي‌دهد.
پالايشگاه‌هاي امريكايي توليد بنزين را از سال گذشته افزايش داده و به رشد ذخاير در ماه‌هاي اخير، كمك كرده‌اند. طبق آمار اداره اطلاعات انرژي امريكا، ذخاير بنزين امريكا تا ۲۴ نوامبر، به ۲۱۸.۱۸ ميليون بشكه رسيد كه دو درصد بالاتر از يك سال پيش بود و بالاترين ميزان براي اين وقت از سال از سال ۲۰۲۰ محسوب مي‌شود. اندرو گراس، سخنگوي انجمن اتومبيل امريكا گفت: ميانگين ملي قيمت بنزين، تا پايان سال ۲۰۲۳، روزانه حداكثر تا نيم درصد كاهش پيدا مي‌كند و ممكن است براي نخستين‌بار از اوايل سال ۲۰۲۱ تاكنون، به زير ۳ دلار در هر گالن نزول كند. بر اساس گزارش رويترز، كاهش قيمت بنزين مي‌تواند شاخص اعتماد مصرف‌كننده را كه پس از سه ماه كاهش متوالي، در نوامبر براي نخستين‌بار افزايش يافت، تقويت كند.

ارسال نظر