توليد پتروشيمي تا پايان امسال از مرز ۹۵ ميليون تن عبور خواهد كرد

۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۰۰:۴۹:۵۴
کد خبر: ۳۰۳۰۳۵

مدير عامل شركت صنايع ملي پتروشيمي گفت: تا پايان امسال از مرز ۹۵ ميليون تن هم عبور خواهيم كرد و اين معجزه انقلاب در صنعت پتروشيمي است. به گزارش ايلنا، مرتضي شاهميرزايي در دومين كنفرانس مديريت فناوري و افزايش توليد دانش بنيان در زنجيره ارزش صنعت نفت با اشاره به اهميت ويژه صنعت پتروشيمي در دهه‌هاي آتي اظهار داشت: باتوجه به اينكه تقاضاي انرژي‌هاي فسيلي و نفت و گاز در سال‌هاي آتي رو به افول مي‌رود، اين صنعت پتروشيمي است كه پيشران اقتصاد و ارزش آفرين خواهد بود.

مدير عامل شركت صنايع ملي پتروشيمي گفت: تا پايان امسال از مرز ۹۵ ميليون تن هم عبور خواهيم كرد و اين معجزه انقلاب در صنعت پتروشيمي است. به گزارش ايلنا، مرتضي شاهميرزايي در دومين كنفرانس مديريت فناوري و افزايش توليد دانش بنيان در زنجيره ارزش صنعت نفت با اشاره به اهميت ويژه صنعت پتروشيمي در دهه‌هاي آتي اظهار داشت: باتوجه به اينكه تقاضاي انرژي‌هاي فسيلي و نفت و گاز در سال‌هاي آتي رو به افول مي‌رود، اين صنعت پتروشيمي است كه پيشران اقتصاد و ارزش آفرين خواهد بود. يعني نفت و گاز تنها به عنوان خوراك صنايع تبديلي كاربرد خواهند داشت.
وي افزود: منابع خداداي نفت و گاز سرمايه بين نسلي هستند و نبايد در كوره‌هاي بخاري و يا جهت حمل و نقل سوزانده شوند بايد در صنايع داراي ارزش افزوده به‌كار گرفته شوند. مدير عامل شركت صنايع ملي پتروشيمي با بيان اينكه امروز پتروشيمي در آستانه عبور از گردنه عقب ماندگي گذشته است، گفت: در تمام دوران قبل از انقلاب يعني فاصله سال‌هاي ۱۳۳۷ تا ۴۲ و ۵۷؛ در حالي كه شاه تمام دانشمندان ممتاز را در ايران جمع كرده بود و هر امتيازي حتي حق توحش به آنها مي‌پرداخت، ما تنها ۱.۵ ميليون تن ظرفيت توليد پتروشيمي داشتيم اما امروز و بعد از انقلاب با وجودي كه تمام مناطق نفتي كشور در مرزهاي جنوب غربي درگير جنگ بوده است، به ظرفيت ۹۴ ميليون تن رسيده ايم يعني ما از تمام دره‌ها از تحريم تا جنگ و ترور عبور كرديم و به اين جايگاه ممتاز رسيديم. وي خاطرنشان كرد: تا پايان امسال از مرز ۹۵ ميليون تن هم عبور خواهيم كرد و اين معجزه انقلاب در صنعت پتروشيمي است. شاهميرزايي بيان داشت: اكنون ۹۷ درصد توليد كاتاليست كشور تكيه بر توان داخل دارد.

ارسال نظر