انتقاد سلاجقه از به‌روز نشدن سياهه انتشار آلودگي هوا از سال ۹۶ تاكنون

۱۴۰۲/۱۰/۰۶ - ۰۰:۱۴:۰۵
کد خبر: ۳۰۳۴۲۶
انتقاد سلاجقه از به‌روز نشدن سياهه انتشار آلودگي هوا از سال ۹۶ تاكنون

رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست با تاكيد بر اينكه داده‌هاي پژوهشي محيط‌زيست كشور به‌روز نيست، گفت: متاسفانه سياهه انتشار آلودگي هوا از سال ۹۶ تا امروز به‌روزرساني نشده است،

رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست با تاكيد بر اينكه داده‌هاي پژوهشي محيط‌زيست كشور به‌روز نيست، گفت: متاسفانه سياهه انتشار آلودگي هوا از سال ۹۶ تا امروز به‌روزرساني نشده است، اين در حالي است كه در ۶ سال گذشته، قطعا داده‌ها و درصدهاي مربوط به آلاينده‌هاي هوا كاملا تغيير كرده است.
علي سلاجقه، با اشاره به فرا رسيدن «هفته پژوهش» گفت: پژوهش سنگ بناي اصلي حيات است. يكي از مهم‌ترين منابع پژوهشي ما نيز خود قرآن كريم است كه با تحقيق دقيق روي آن مي‌توانيم به علوم طبيعي مختلف كه توسط خداوند در آسمان‌ها و زمين قرار داده شده است، پي ببريم. او همچنين بر ضرورت توجه بسيار جدي به امر پژوهش در سازمان حفاظت محيط‌زيست كشور تاكيد كرد و گفت: سازمان محيط‌زيست با توجه به همه وظايف خود بايد بيش از ساير دستگاه‌هاي كشور به مساله پژوهش توجه كند و از همه مديران سازمان مي‌خواهم بسيار بيشتر از امروز به پژوهش‌هاي كاربردي كه مشكلات كشور را حل مي‌كند، بها بدهند. ادامه داد: در علم محيط‌زيست‌ براي آناليز متغيرهاي متعدد با شرايط آزمايشگاهي مواجه نيستيم، بلكه در شرايط كاملا طبيعي قرار داريم كه اين مساله، رسيدن به نتيجه‌گيري از آزمايش‌ها، نمونه‌برداري‌ها، آماربرداري‌ها و ... و نهايتا ارايه يك پژوهش جامع بسيار دشوار است. او همچنين از به‌روزرساني نشدن بسياري از متغيرهاي محيط‌زيستي كشور در طول سال‌هاي اخير انتقاد كرد و گفت: داده‌هاي موجود در حوزه محيط‌زيست‌ براي انجام پژوهش‌ها ناكافي است و وظيفه مديران سازمان محيط‌زيست اين است كه اين داده‌ها را هرچه زودتر تكميل و به‌روزرساني كنند‌. سلاجقه با تاكيد بر اينكه محيط‌زيست يك مولفه كاملا چندوجهي محسوب مي‌شود، عنوان كرد: ما مكلف هستيم كه داده‌هاي بخش‌هاي مختلف حوزه محيط‌زيست را با انجام پژوهش‌هاي ميداني به صورت مستمر به‌روزرساني كنيم، به همين دليل بايد ۷۰ درصد تلاش سازمان محيط‌زيست بر امر پژوهش معطوف باشد.

ارسال نظر