دولت با جديت به‌دنبال حل مشكلات حمل و نقل عمومي است

۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۰۱:۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۰۴۳۱۶

جلسات كارگروه ملي كاهش آلودگي هوا و نيز ستاد ملي هماهنگي و مديريت تالاب‌هاي كشور روز (سه‌شنبه) به رياست معاون اول رييس‌جمهور برگزار شد.

جلسات كارگروه ملي كاهش آلودگي هوا و نيز ستاد ملي هماهنگي و مديريت تالاب‌هاي كشور روز (سه‌شنبه) به رياست معاون اول رييس‌جمهور برگزار شد.
محمد مخبر در اين جلسه بر ضرورت توجه به اجراي برخي اقدامات در راستاي كاهش آلودگي هوا تاكيد كرد و گفت: دولت با جديت به دنبال حل مسائل و مشكلات پيش روي توسعه حمل و نقل عمومي در كلان‌شهرهاي كشور است تا از اين طريق گام مهمي در جهت كاهش آلودگي هوا برداشته شود.
معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر لزوم اجراي برنامه‌ها و اقدامات موثر در جهت كاهش آلودگي هوا، تصريح كرد: آلودگي هوا با آسيب‌هاي جدي براي سلامت جامعه همراه است از اين رو بايد ضمن سرعت بخشيدن به روند اجراي برنامه‌هاي كوتاه‌مدت و زودبازده، برنامه‌هاي بلندمدت در اين خصوص را نيز به صورت زمانبندي شده اجرايي، با تقسيم كار مشخص و با اهتمام ويژه دنبال كنيم. وي سازمان حفاظت محيط زيست را مكلف كرد برنامه‌هاي اصلاحي دستگاه‌هاي اجرايي در راستاي كاهش آلودگي هوا را احصاء و به آنها ابلاغ كند تا با زمانبندي مشخص در دستور كار دستگاه‌ها قرار گيرد. 
در اين جلسه كه وزراي كشور، نفت، جهاد كشاورزي، راه و شهرسازي، نيرو، صنعت، معدن و تجارت، استاندار اصفهان و رييس سازمان هواشناسي كشور نيز حضور داشتند، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست گزارشي از وضعيت محيط زيست استان اصفهان و مقايسه وضعيت كيفي هواي اين استان در آبان و آذر سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل ارايه كرد و به تشريح اقدامات انجام شده و برخي موانع پيش روي مصوبات مرتبط با كاهش آلودگي هواي استان اصفهان پرداخت. در اين نشست همچنين پيشنهاداتي با اثربخشي عمده در جهت كاهش آلودگي هواي اصفهان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصميماتي نيز در جهت رفع موانع پيش روي مصوبات كاهش آلودگي هواي اصفهان اتخاذ شد. در جلسه ستاد ملي هماهنگي و مديريت تالاب‌هاي كشور نيز پس از ارايه گزارش رييس سازمان حفاظت محيط زيست از اقدامات صورت گرفته در خصوص دستور رييس‌جمهور پيرامون درياچه نمك كه در سفر به استان قم انجام شد، طرح جامع مديريت درياچه نمك به تصويب رسيد.  طرح جامع مديريت درياچه نمك قرار است در سه محور جلوگيري از خشك شدن و ايجاد كانون‌هاي گرد و غبار، كاهش بار آلودگي و جلوگيري از تغذيه گرايي تالاب و حفاظت و بهره‌برداري پايدار، جلوگيري از تخريب غيرقابل جبران و تصرف اراضي تالاب اجرايي شود.
در اين نشست همچنين گزارشي از شيوه نامه تعيين حريم اكولوژيك (بوم شناختي) تالاب‌ها ارايه شد و پس از بحث و بررسي، كليات اين شيوه نامه به تصويب رسيد و مقرر شد اعضاي ستاد ظرف يك هفته نظرات و پيشنهادات اصلاحي خود را به دبيرخانه ارسال كنند.

ارسال نظر