ملزومات برگزاري انتخابات باشكوه را فراهم كنيد

۱۴۰۲/۱۰/۲۱ - ۰۱:۰۰:۱۱
کد خبر: ۳۰۴۳۸۱

رييس‌جمهور گفت: مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي در وهله اول با تلاش براي رفع مشكلات در جامعه اميدآفريني و انگيزه آنها را براي مشاركت اجتماعي ارتقا دهند و در وهله دوم نيز براي عملي شدن رهنمودهاي مقام معظم رهبري در حوزه مسووليت خود برنامه‌ريزي كرده و ملزومات برگزاري انتخابات باشكوه را فراهم كنند.

رييس‌جمهور گفت: مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي در وهله اول با تلاش براي رفع مشكلات در جامعه اميدآفريني و انگيزه آنها را براي مشاركت اجتماعي ارتقا دهند و در وهله دوم نيز براي عملي شدن رهنمودهاي مقام معظم رهبري در حوزه مسووليت خود برنامه‌ريزي كرده و ملزومات برگزاري انتخابات باشكوه را فراهم كنند.
سيد ابراهيم رييسي صبح روز چهارشنبه در جلسه هيات‌ دولت با اشاره به سخنان مهم روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره انتخابات، ضمن سرنوشت‌ساز دانستن حضور مردم در انتخابات، بر بسيج همه امكانات دولت براي فراهم كردن زمينه مشاركت مردم در اين انتخابات تاكيد كرد. وي درباره انتخابات دو وظيفه مشخص براي دولت برشمرد و افزود: اعضاي دولت و مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي در وهله اول بايد با تلاش براي رفع مشكلات و گشودن گره‌ها در جامعه و مردم اميدآفريني و انگيزه آنها را براي مشاركت اجتماعي ارتقا دهند و در وهله دوم نيز مسوول هر كدام از دستگاه‌هاي دولتي بايد براي عملي شدن رهنمودهاي مقام معظم رهبري در حوزه مسووليت خود برنامه‌ريزي كرده و ملزومات برگزاري انتخابات باشكوه را فراهم كنند. در اين جلسه دستور قبلي رييس‌جمهور براي تحت پوشش بيمه قرار گرفتن ۱۰ هزار نفر از شاغلين صنايع دستي و راهنمايان گردشگري، مطرح و مقرر گرديد سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌هاي ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، تعاون، كار و رفاه اجتماعي موضوع را با فوريت اجرا نمايند. در جلسه امروز هيات دولت رييس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اقدامات دولت براي تسويه پاداش پايان خدمت جمعي از بازنشستگان، از پرداخت مطالبات ۶۵ درصد از بازنشستگان با رقمي معادل ۲۲ هزار ميليارد تومان خبر داد و افزود: حدود ۱۲ هزار ميليارد تومان ديگر از مطالبات باقيمانده نيز تا يكي دو هفته آتي پرداخت مي‌شود. منظور همچنين با اشاره به توضيحات روز گذشته وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در مجلس درباره خدمات و اقدامات دولت مردمي در حوزه سلامت و درمان، با بي‌نظير توصيف كردن خدمات دولت مردمي در اين حوزه اظهار داشت: تاكنون بيش از ۳ و نيم ميليارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ توماني و ۲۹۵ هزار ميليارد تومان نيز به شكل ريالي به وزارت بهداشت تخصيص داده شده است و مجموع تخت‌هاي جديد بيمارستاني كه تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسند به ۷ هزار تخت بالغ مي‌شود و هزار خانه بهداشت جديد نيز به بهره‌برداري خواهند رسيد. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز در گزارشي از پيشرفت طرح‌ها و برنامه‌هاي اشتغالزايي در ۳ فصل گذشته، از تك رقمي شدن نرخ بيكاري در ۲۴ استان كشور و افزايش فرصت‌هاي شغلي دايمي و ماندگار و كاهش فرصت‌هاي شغلي موقت خبر داد و خاطرنشان كرد: هر چند هنوز نرخ بيكاري فارغ‌التحصيلان و بانوان بالاست، اما آمارها در اين عرصه نيز كاهشي شده است. رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز از اعزام ۵۱۲ هزار نفر از ايثارگران به سفر از سوي اين بنياد خبر داد و افزود: از اين تعداد ۱۷ هزار و ۸۷۲ نفر به حج و عتبات اعزام شده‌اند. ضمن اينكه هزار جانباز قطع نخاعي نيز با دريافت حق پرستاري و همياري به سفر اعزام شده‌اند كه از اين تعداد ۳۶۰ نفر مشهد را به عنوان مقصد انتخاب كرده‌اند. وزير ورزش و جوانان نيز در اين جلسه از هداياي رهبر معظم انقلاب اسلامي براي «مدال‌آوران بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي هانگژو» گزارشي ارايه كرد. رييسي نيز با اشاره فرمايشات اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مردم قم و عنايت مكرر ايشان نسبت به دولت و همچنين گزارش وزير ورزش و جوانان، از حمايت‌هاي مقام معظم رهبري نسبت به دولت و اقشار مختلف از جمله ورزشكاران خصوصا قهرمانان صميمانه قدرداني كرد.

ارسال نظر