وزير كشور:

برخي مي‌خواهند دولت را وارد حاشيه‌سازي كنند

۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۰۱:۰۲:۱۲
کد خبر: ۳۰۴۵۶۱
برخي مي‌خواهند دولت را وارد حاشيه‌سازي كنند

وزير كشور با بيان اينكه «برخي مي‌خواهند دولت را وارد حاشيه‌سازي كنند و قواي كشور را از مسير اصلي خود كه مسير پيشرفت كشور است، دور سازند»، اظهار كرد: اينها باعث اتلاف انرژي‌هايي مي‌شود كه مي‌تواند مردم را اميدوار كند.

وزير كشور با بيان اينكه «برخي مي‌خواهند دولت را وارد حاشيه‌سازي كنند و قواي كشور را از مسير اصلي خود كه مسير پيشرفت كشور است، دور سازند»، اظهار كرد: اينها باعث اتلاف انرژي‌هايي مي‌شود كه مي‌تواند مردم را اميدوار كند.
احمد وحيدي روز شنبه - ۲۳ دي ۱۴۰۲ - در همايش روابط عمومي استانداري‌ها و سازمان‌هاي تابعه وزارت كشور افزود: در دنيايي به سر مي‌بريم كه هم اطلاع‌رساني و هم چگونگي روايت از موضوعات، بخش زيادي از فضاي اجتماعي، سياسي، اقتصادي و امنيتي را به خود اختصاص داده است. نقش روابط عمومي‌ها متناسب با تغيير شرايط، تاثير اطلاع‌رساني و چگونگي ادارك‌سازي درست، با توجه به تغيير سطح مداوم دشمن كه به دنبال اشغال ذهن‌ها و جنگ شناختي است، اهميت بسياري دارد.
وزير كشور با بيان اينكه «جنگ شناختي بر بستر اطلاع‌رساني و خبر انجام مي‌شود» ادامه داد: بسته‌اي ارايه مي‌دهند كه گاهي يك امر پسنديده، به يك مساله نكوهيده تبديل شود. مبارزه جمهوري اسلامي ايران با فساد از مسائل پسنديده است اما رسانه‌هاي معاند به گونه‌اي ديگر روايت‌سازي مي‌كنند و با آن، نظام را مورد هجمه قرار مي‌دهند. وي، روابط عمومي را دانشي توصيف كرد كه با مردم‌شناسي، جامعه‌شناسي، روانشناسي، ادبيات و علم ارتباطات در ارتباط است، گفت: اين علم در كنار خلاقيت و ابتكار، فضاي مناسبي را براي مخاطب ايجاد مي‌كند تا واقعيات را دريابد. از سوي ديگر، روابط عمومي فضاي واقعي جامعه را به مديران و مسوولان منعكس مي‌سازد و يك جريان دو جانبه است. وي با بيان اينكه «برخي مي‌خواهند دولت را وارد حاشيه‌سازي كنند و قواي كشور را از مسير اصلي خود كه مسير پيشرفت كشور است، دور سازند»، اظهار كرد: اينها باعث اتلاف انرژي‌هايي مي‌شود كه مي‌تواند مردم را اميدوار كند. وزير كشور يادآور شد: دولت در بخش اقتصادي، عمكرد بسيار خوبي داشته است، برخي طرح‌ها كه ۱۵ تا ۲۰ سال معطل مانده بود، در حال اتمام يا در اين دولت به اتمام رسيده است. نرخ رشد اقتصادي كشور حد مطلوبي داشته است اما اين اخبار خوب در لابه لاي مسائل حاشيه‌اي گم مي‌شود. اينجا هنر روابط عمومي است كه بايد اين خدمات را به مردم بگويد، مسووليت روابط عمومي به خصوص در اين شرايط سنگين است چرا كه دشمن به دنبال آن است تا اتفاقات مثبت بيان نشود و به‌شدت روي اين موضوع فعاليت دارد. وي بر آگاهي سريع روابط عمومي از موضوعات و مسائل و انتقال روايت صحيح به ديگران تاكيد كرد و افزود: ما به هيچ‌وجه به دنبال بيان غيرواقعي مسائل نيستيم، اگر در جايي ضعفي وجود دارد، بيان مي‌كنيم و به دنبال راه‌حلي براي آن خواهيم بود. مديريت خوب اطلاع‌رساني به معناي خبر نرساندن نيست، بلكه در حد اندازه و ارزش آن، اطلاع‌رساني شدن است. ديده مي‌شود گاهي يك مساله كوچك در رسانه‌اي به يك مساله ملي تبديل مي‌شود و بعد هم به آن ضريب مي‌دهند در حالي كه بايد هر خبر به اندازه اهميت و تاثير آن، بيان شود.
وي همچنين از روابط عمومي‌ها خواست تا با ايجاد فضاي لازم، از ظرفيت اقشار، گروه‌ها و جريان‌هاي مختلف براي پيشرفت استان استفاده شود و تاكيد كرد: ايجاد فضاي غيرواقعي به نفع كسي نيست. وحيدي درباره نقش روابط عمومي‌ها در مساله انتخابات هم گفت: دشمن تلاش دارد مشاركت به حداقل ممكن تقليل يابد. كساني كه ادعاي دموكراسي و طرفداري از آن را دارند كه البته دروغ مي‌گويند، تبليغ عدم مشاركت مي‌كنند. اين يك تضاد آشكار است. مگر مردم سالاري بدون حضور مردم شكل مي‌گيرد؟ از طرفي داعيه طرفداري مردم سالاري دارند و از سوي ديگر از تحريم انتخابات دم مي‌زنند.
وي با يادآوري اينكه «بيش از ۱۱ هزار نفر در انتخابات به عنوان داوطلب حضور دارند»، گفت: صرف داشتن برچسب اصولگرا يا اصلاح‌طلب به معناي حضور همه سلايق در انتخابات نيست، بلكه برنامه‌هاي داوطلبان اهميت دارد و افراد مستقل زيادي هم هستند كه از جايگاه و منزلت برخوردارند و در اين انتخابات ثبت نام كرده‌اند.
وي يكي از وظايف قطعي روابط عمومي‌ها را هماهنگي با استانداران براي ايجاد زمينه‌هاي مشاركت مردم در انتخابات برشمرد و تصريح كرد: شناسايي امكانات دولتي در هماهنگي با استانداران كه بتواند به صورت عادلانه و مساوي در اختيار داوطلبان قرار گيرد، از وظايف روابط عمومي‌هاي استانداري‌ها است. هماهنگي با صدا و سيما براي اختصاص ظرفيت تبليغاتي به داوطلبان هم ديگر مسووليت شما است. اين كار هم از وامدار شدن داوطلبان جلوگيري مي‌كند و هم فضا را براي كساني كه از امكانات مالي برخوردار نيستند، فراهم مي‌سازد. اين اقدام كه در قانون جديد انتخابات آمده است، تاثير پول بر انتخابات را در تبليغ داوطلبان به حداقل مي‌رساند. انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري به‌طور همزمان در ۱۱ اسفندماه امسال برگزار مي‌شود.

ارسال نظر