ضرورت مراجعه به سامانه نهادهاي مالي داراي مجوز «CFI»

۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۰۱:۳۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۴۵۸۱

سنا| رييس اداره امور كارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: اشخاص حقيقي و حقوقي با مراجعه به سامانه «CFI» و با جست‌وجوي نام شركت كارگزاري مدنظر از معتبر بودن مجوزهاي فعاليت كارگزاري مطمئن شوند.
نويد خالقي، رييس اداره امور كارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه با هدف اطلاع‌رساني به فعالان بازار سرمايه و عموم مردم و پيشگيري از ايجاد برخي ناهنجاري‌ها، فهرست شركت‌هاي كارگزاري داراي مجوز معتبر از سازمان بورس و اوراق بهادار در سامانه نهادهاي مالي داراي مجوز به نشاني cfi.seo.ir قابل استفاده است، اظهار داشت: در صفحه اختصاصي شركت كارگزاري اطلاعات مرتبط با مجاري ارتباطي، نشاني دفاتر و شعب، تأييديه‌هاي فني سامانه، سرمايه و ساير مشخصات شركت كارگزاري قابل مشاهده است.
وي افزود: تمامي مشتريان شركت‌هاي كارگزاري، بانك‌ها و سرمايه‌گذاران و هر شخصي كه به صورت مستقيم يا غيرمستقيم با شركت كارگزاري در ارتباط است مي‌تواند با مراجعه به سامانه «CFI» و با جست‌وجوي نام شركت كارگزاري مدنظر از معتبر بودن مجوزهاي فعاليت كارگزاري اطمينان پيدا كنند.
خالقي گفت: عموم مردم نيز براي جلوگيري از مخاطرات و سوءاستفاده‌هاي احتمالي و همچنين اطمينان از صحت‌سنجي اطلاعات، به سامانه «CFI» مراجعه كنند وآن را با محتواي مندرج در اين سامانه تطبيق دهند.
رييس اداره امور كارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در پايان تاكيد كرد: با توجه به اينكه امكان دارد برخي از افراد سودجو با معرفي خود به عنوان كارگزاري اقدام به كلاهبرداري و دريافت پول از مردم كنند، لازم است مردم با مراجعه به اين سامانه و تطبيق آن، گرفتار اين اشخاص نشوند.

ارسال نظر