شكست گوگل براي فرار از جريمه در كره جنوبي

۱۴۰۲/۱۱/۰۶ - ۲۳:۵۰:۵۵
کد خبر: ۳۰۵۴۱۲

دادگاهي در سئول عليه شكايت گوگل براي لغو جريمه ضد انحصارطلبي وضع شده به دليل اجبار كردن سازندگان تلفن هوشمند براي نصيب سيستم عامل اندرويد، راي داد.

دادگاهي در سئول عليه شكايت گوگل براي لغو جريمه ضد انحصارطلبي وضع شده به دليل اجبار كردن سازندگان تلفن هوشمند براي نصيب سيستم عامل اندرويد، راي داد. به گزارش ايسنا، كميسيون تجارت منصفانه كره جنوبي در سال ۲۰۲۱، شركت گوگل آسيا اقيانوسيه، گوگل ال‌ال‌سي و گوگل كره را متهم كرد سامسونگ الكترونيكس و ساير سازندگان گوشي را وادار كرده‌اند سيستم اندرويد را در گوشي‌هاي خود نصب كنند و ۲۲۴.۹۳ ميليارد وون (۱۶۷.۹۷ ميليون دلار) جريمه وضع كرد. طبق تحقيقات، گوگل كه بازيگر اصلي در بازار سيستم عامل موبايل است، در راستاي قراردادهاي مجوز اندرويد با سازندگان تلفن هوشمند، آنها را مجبور كرد يك توافق AFA امضا كنند كه بر اساس آن، سازندگان گوشي نمي‌توانند از نسخه اصلاح شده اندرويد استفاده كنند. گوگل پس از صدور اين جريمه، تلاش كرد آن را باطل كند اما دادگاه عالي سئول روز چهارشنبه، تصميم رگولاتور ضد انحصارطلبي را تاييد كرد. اين دادگاه به اين نتيجه رسيد كه گوگل از قدرت بازار برتر خود سوءاستفاده كرده و اين شركت هدف و نيات محدود كردن رقابت از طريق حذف شركت‌هاي رقيب را داشته است. بر اساس گزارش خبرگزاري يونهاپ، دادگاه اعلام كرد به دليل درخواست گوگل، سامسونگ الكترونيكس، ال جي الكترونيكس و ساير شركت‌ها، براي سود بردن از محصولات خود و ساخت محصولات منحصربفرد، مشكلاتي داشتند و نسبت به محدود شدن نوآوري و بهبود محصول، اعتراض كردند.


سرقت رمزارز در سال ۲۰۲۳ كم شد

هكرهاي پلتفرم‌هاي رمزارز، حدود ۱.۷ ميليارد دلار در سال ۲۰۲۳ به سرقت بردند كه حدود ۵۴.۳ درصد كمتر از سال پيش از آن بود. به گزارش ايسنا، حملات سايبري، يك چالش مداوم براي صنعت رمزارز بوده و هك گسترده، يكي از دلايلي بوده كه باعث شده است اكثر نهادهاي تنظيم مقررات مالي در سراسر جهان، نسبت به رمزارزها، نظر موافقي نداشته باشند. شركت تجزيه و تحليل بلاك‌چين Chainalysis در گزارشي اعلام كرد اگرچه وجوه به سرقت رفته در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال پيش از آن، بيش از نيمي كاهش يافت اما تعداد حوادث هك از ۲۱۹ مورد در سال ۲۰۲۲، به ۲۳۱ مورد در سال گذشته افزايش يافت. طبق آمار اين شركت، مبلغ ۳.۸ ميليارد دلار رمزارز در سال ۲۰۲۲ و ۳.۳ ميليارد دلار در سال ۲۰۲۱ به سرقت رفته است. تعداد هك‌هاي سازمان‌هاي مرتبط با كره شمالي در سال ميلادي گذشته، به ۲۰ مورد افزايش يافت كه بالاترين ركورد در تاريخ است.

ارسال نظر