موسسه اعتباري نور منحل شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ۰۰:۵۷:۳۸
کد خبر: ۳۰۶۰۱۹

در راستاي برنامه اصلاح نظام بانكي كشور ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ نسبت به انتقال سپرده‌ها، دارايي‌ها، تسهيلات، كاركنان و شعب موسسه اعتباري نور به بانك ملي ايران اقدام كرد و در كمترين زمان؛ اين فرآيند با موفقيت به اتمام رسيد.

در راستاي برنامه اصلاح نظام بانكي كشور ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ نسبت به انتقال سپرده‌ها، دارايي‌ها، تسهيلات، كاركنان و شعب موسسه اعتباري نور به بانك ملي ايران اقدام كرد و در كمترين زمان؛ اين فرآيند با موفقيت به اتمام رسيد.  پس از انتقال موفق و كامل سپرده‌ها، داراييها، تسهيلات، كاركنان و شعب موسسه اعتباري نور به بانك ملي ايران در كمتر از ۲ ماه، مجمع عمومي فوق‌العاده موسسه اعتباري غيربانكي نور توسط كميته عالي ساماندهي بازار غيرمتشكل پولي در بانك مركزي برگزار و بر اساس تصميم اعضاء مجمع عمومي ياد شده، اين موسسه منحل گرديد و هيات تصفيه موسسه ياد شده نيز توسط بانك مركزي ايران منصوب و فرآيند تصفيه موسسه آغاز شده است. به گزارش روابط عمومي بانك مركزي، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در راستاي برنامه اصلاح نظام بانكي كشور ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ نسبت به انتقال سپرده‌ها، داراييها، تسهيلات، كاركنان و شعب موسسه اعتباري نور به بانك ملي ايران اقدام كرد و در كمترين زمان؛ اين فرآيند با موفقيت به اتمام رسيد. 
بر اساس اين گزارش، در راستاي انجام اصلاحات لازم در نظام بانكي كشور و به منظور صيانت از حقوق سپرده‌گذاران و حفظ ثبات و سلامت نظام بانكي ايران، بر اساس مصوبات شوراي عالي هماهنگي اقتصادي (سران سه قوه)، شوراي پول و اعتبار و كميته تخصصي اصلاح نظام بانكي، وضعيت موسسه اعتباري غيربانكي نور تعيين تكليف گرديد و در همين راستا شعب و سپرده‌ها و بخشي از دارايي‌هاي موسسه اعتباري غيربانكي نور (متناظر با سپرده‌هاي انتقالي) به بانك ملي ايران منتقل شده است.  شايان ذكر است هدف بانك مركزي در تدوين برنامه ساماندهي موسسه مذكور اين بود كه اين فرآيند در كوتاه‌ترين زمان ممكن و با كمترين مسائل مربوطه به سرانجام مطلوب برسد. در اين راستا و به منظور اطلاع‌رساني شفاف به آحاد جامعه، به‌ويژه ذينفعان اصلي موسسه اعتباري مزبور (سپرده‌گذاران، سهامداران و كاركنان)، موارد زير را به استحضار مي‌رساند؛ 
در چارچوب مصوبات ياد شده و اختيارات بالادستي اعطايي به بانك مركزي، مجمع عمومي فوق‌العاده موسسه اعتباري غيربانكي نور در روز چهارشنبه مورخ 11/11/1402 توسط كميته عالي ساماندهي بازار غيرمتشكل پولي برگزار و بر اساس تصميم اعضاء محترم مجمع عمومي ياد شده موسسه مزبور منحل گرديده و هيات تصفيه موسسه ياد شده توسط بانك مركزي ايران منصوب و فرآيند تصفيه موسسه آغاز شده است. در پايان، خاطرنشان مي‌سازد، اين فرآيند به عنوان گامي مهم در راستاي حفظ ثبات و سلامت نظام بانكي محسوب گرديده و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران از هموطنان گرامي تقاضا دارد اخبار و اطلاعات مربوط به اين طرح ملي را صرفاً از طريق اطلاعيه‌هاي رسمي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران پيگيري نمايند.