ثبت بيش از ۹۸۱ هزار ولادت در ۱۱ماهه امسال

۱۴۰۲/۱۲/۰۲ - ۰۲:۰۱:۱۹
کد خبر: ۳۰۶۹۹۲

رييس سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه صدور شناسنامه نوزاد الكترونيك شد و ديگر نياز به حضور فيزيكي والدين براي ثبت درخواست صدور شناسنامه نيست، گفت: از ابتداي فروردين تا پايان بهمن ماه امسال ۹۸۱ هزار و ۷۱۱ نوزاد در كشور متولد شدند. هاشم كارگر افزود: در ۱۱ماهه امسال ۹۸۱ هزارو ۷۱۱واقعه ولادت در كشور اتفاق افتاد و به ثبت رسيد و در مقابل آن ۳۷۹ هزارو ۹۸۲ واقعه فوت در كشور به وقوع پيوسته است.

رييس سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه صدور شناسنامه نوزاد الكترونيك شد و ديگر نياز به حضور فيزيكي والدين براي ثبت درخواست صدور شناسنامه نيست، گفت: از ابتداي فروردين تا پايان بهمن ماه امسال ۹۸۱ هزار و ۷۱۱ نوزاد در كشور متولد شدند. هاشم كارگر افزود: در ۱۱ماهه امسال ۹۸۱ هزارو ۷۱۱واقعه ولادت در كشور اتفاق افتاد و به ثبت رسيد و در مقابل آن ۳۷۹ هزارو ۹۸۲ واقعه فوت در كشور به وقوع پيوسته است. او ادامه داد: همچنين در اين مدت ۴۸۰هزارو ۶۷۲واقعه ازدواج در كشور ثبت شده است.
رييس سازمان ثبت احوال گفت: از ۹۸۱ هزارو ۷۱۱واقعه ولادت كه در ۱۱ماهه امسال ثبت شده است ۱۷ هزارو ۹۳۳ واقعه آن مربوط به چند قلو زايي بود كه ۱۷ هزارو ۲۸۴ واقعه آن مربوط دو قلو زايي، ۶۲۹ مورد سه قلو زايي، ۱۸ مورد هم چهار قلو زايي و ۲ مورد هم پنج قلو زايي در كشور به ثبت رسيده است.
او اعلام كرد: بيشرين ميزان چند قلو زايي در اين مدت در استان تهران و كمترين آن در استان سمنان به ثبت رسيده است.
رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت: تا پايان سال ۱۴۰۳ حدود ۳۴ ميليون شناسنامه دست‌نويس تعويض و مكانيزه خواهد شد. كارگر افزود: جلوگيري از سوءاستفاده از، شناسنامه‌هاي دست نويس و جلوگيري از هرگونه جعل از مزيت‌هاي صدور شناسنامه‌هاي مكانيزه است و همچنين با اين روش ۸۰ درصد در هزينه‌هاي چاپ صرفه جويي خواهد شد و همچنين در استفاده از نيروي انساني نيز صرفه جويي مي‌شود. رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت: اجراي طرح صدور هوشمند شناسنامه نوزاد در راستاي ارايه خدمات الكترونيك به مردم و تكريم والدين و خانواده‌ها است. كارگر افزود: در بحث صدور شناسنامه نوزاد به صورت هوشمند، تصميم بر آن است كه بتوانيم شناسنامه را بدون حضور والدين و متقاضي قانوني صادر و به درب منزل ارسال كنيم.

ارسال نظر