درخواست ارايه مجوز كاغذي از سوي مامور دولتي جرم است

برخورد قانوني با متخلفان

۱۴۰۲/۱۲/۰۷ - ۰۲:۱۳:۰۷
کد خبر: ۳۰۷۲۲۸

رييس مركز بهبود كسب‌وكار وزارت اقتصاد با اشاره به غيرقانوني بودن ارايه مجوزهاي كسب و كار به صورت كاغذي به ماموران دولتي گفت: هرگونه درخواستي از سوي مامور دولتي مبني بر ارايه شناسه يكتا به صورت كاغذي مطابق قانون جرم است و با مامور متخلف برخورد قانوني مي‌شود.

رييس مركز بهبود كسب‌وكار وزارت اقتصاد با اشاره به غيرقانوني بودن ارايه مجوزهاي كسب و كار به صورت كاغذي به ماموران دولتي گفت: هرگونه درخواستي از سوي مامور دولتي مبني بر ارايه شناسه يكتا به صورت كاغذي مطابق قانون جرم است و با مامور متخلف برخورد قانوني مي‌شود. سيد امير سياح در يك برنامه تلويزيوني با اشاره به تاكيد قانون بر معتبر بودن شناسه يكتا گفت: در ماده ۷ قانون اصل ۴۴ با صراحت از شناسه يكتا به عنوان مجوز نام برده شده است و اگر مامور حكومتي از كسي درخواست مجوز داشت و صاحب مجوز شناسه يكتاي خود را نشان داد و آن مامور خواستار برگه كاغذي مجوز شد، آن مامور مرتكب جرم شده و با وي برخورد قانوني صورت مي‌گيرد. وي در ادامه افزود: صاحبان شناسه يكتا در صورت مشاهده تخلف از سوي مامور دولتي، مي‌توانند با مراجعه به درگاه ملي مجوزها، شكايت خود را از ماموري كه خواستار برگه كاغذي باشد، ثبت كنند و بر اساس قانون با آن مامور برخورد قانوني مي‌شود.
رييس مركز بهبود كسب‌وكار وزارت اقتصاد با اشاره به برخورد با برخي از ماموران گفت: تا امروز چند مديركل از طريق شكايات مردمي روانه دادگاه شده و دادگاه در حال صدور حكم براي اين مديران متخلف است.
سياح تصريح كرد: هر ماموري كه خواستار برگه كاغذي مجوز الكترونيكي باشد، مرتكب جرم شده است و تفاوتي ندارد كه آن شخص مامور بهداشت باشد يا مامور ماليات، در هر صورت مرتكب جرم شده و طبق قانون، در صورت اثبات جرم، روانه زندان مي‌شود.
وي در پايان با اشاره به روش‌هاي استعلام مجوزهاي الكترونيكي و شناسه يكتا خاطرنشان كرد: به راحتي مي‌توان از طريق تلفن‌هاي هوشمند و با مراجعه به بانك اطلاعات كسب و كار ايران به نشاني QR.mojavez.ir  
و با جست‌وجوي نام شخص از برخورداري يا عدم برخورداري آن شخص از شناسه يكتا و مجوز الكترونيكي كسب و كار وي مطلع شد.

ارسال نظر