سخنگوي هيات رييسه اتاق اصناف ايران اعلام كرد

ارايه ۱۰۰ هزار كارت اعتباري در طرح عيد تا عيد

۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۰۱:۴۹:۵۰
کد خبر: ۳۰۸۰۶۵

عضو و سخنگوي هيات رييسه اتاق اصناف ايران، جزييات تازه از فروش فوق‌العاده «عيد تا عيد» و نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالاي بهاره را تشريح كرد.

عضو و سخنگوي هيات رييسه اتاق اصناف ايران، جزييات تازه از فروش فوق‌العاده «عيد تا عيد» و نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالاي بهاره را تشريح كرد.
مهدي اميدوار اظهار كرد: امسال، كمي متفاوت از سال‌هاي قبل، طرح‌هاي سه گانه‌اي را براي مديريت بازار عيد نوروز و ماه مبارك رمضان در سراسر كشور اجرا كرده‌ايم. فروش فوق‌العاده (طرح اول) بر اساس ظرفيت‌هاي قانوني و با مجوزي كه اتحاديه‌ها و اتاق‌هاي اصناف به واحدهاي صنفي ارايه مي‌دهند، فروش‌هاي فوق‌العاده اجرايي مي‌شود كه تا امروز حدود ۳۸ هزار واحد صنفي (ذيل ۴۰۰ اتاق اصناف ايران) براي دريافت مجوز فروش فوق‌العاده ثبت‌نام كرده‌اند. اين ميزان از استقبال، نويد بخش بازاري خوب با قيمت مناسب و با كيفيت براي واحدهاي صنفي است و مردم مي‌توانند كالاي با كيفيت را با قيمت مناسب در واحدهاي صنفي تهيه كنند. 
سخنگوي هيات رييسه اتاق اصناف ايران گفت: در طرح عيد تا عيد (طرح دوم) با همكاري وزارت صمت، اتاق اصناف ايران و بانك تجارت اجرا مي‌شود. لذا واحدهاي صنفي به بانك تجارت مراجعه كرده و اپليكيشن مربوطه يا دستگاه پز اندرويدي را تامين كنند. مردم نيز ضمن اعتبارسنجي از سوي بانك، كارت اعتباري به مبلغ ۲۰ ميليون تومان را تهيه كرده و مي‌توانند تا روز عيد فطر از اين واحدهاي صنفي خريد كنند و ۵ ارديبهشت توسط بانك با واحدهاي صنفي تسويه مي‌شود. تا امروز ۱۰۰ هزار كارت اعتباري ۲۰ ميليون توماني از بانك تجارت دريافت شده است. لازم به ذكر است، در طرح عيد تا عيد، لوازمي همچون كيف و كفش، پوشاك، كالاي اساسي، لوازم خانگي و… عرضه مي‌شود. 
اميدوار بيان كرد: نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم (طرح سوم) نيز با همكاري سازمان‌هاي صمت و با مديريت اتاق‌هاي اصناف شهرستان‌ها برگزار مي‌شود. يكي از كارهاي خوبي كه امسال انجام شده است اينكه، مجوز برگزاري نمايشگاه و نظارت آن فقط به اتاق‌هاي اصناف داده شد و همين موجب افزايش كيفيت و كاهش قيمت كالا در نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم خواهد بود. حدود ۳۸۰ نمايشگاه بهاره از اول اسفند برنامه‌ريزي شده است و هر كدام حدود يك هفته برپا بوده است. ميزان تخفيف قيمت كالا در اين نمايشگاه‌ها بين ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده و با نظارت اتحاديه‌ها گاها تخفيف‌هاي بيشتري هم اعمال شده است. اين نمايشگاه‌ها حول محور كالاي اساسي، كيف و كفش، پوشاك، ميوه و تره بار، گوشت و مواد پروتئيني برپا شده است.  عضو هيات رييسه اتاق اصنفاف ايران اظهار كرد: اتاق اصناف ايران تاكيد بسيار زيادي بر تشديد نظارت بر عملكرد واحدهاي صنفي در ايام خاص دارد. به اين جهت ۱۵۰۰ بازرس در ۴۰۰ اتاق اصناف به صورت دو شيفت مشغول به كار هستند. علاوه بر اين بر اساس بند (ط) ماده ۳۰، اتحاديه‌ها نيز مجاز هستند از بازرسان خود براي نظارت بر بازار استفاده كنند. علاوه بر اين، گشت‌هاي مشترك با سازمان‌هاي صمت، تعزيرات و دستگاه‌هاي مربوطه برگزار خواهد شد. 
سخنگوي هيات رييسه اتاق اصناف ايران گفت: يكي از رويكردهاي اتاق اصناف ايران رسيدگي سريع به شكايات است و از اين رو كميسيون‌هاي بازرسي را مجاب كرده است كه بر اساس ظرفيت‌هاي قانوني بر اعضاي اتحاديه نظارت كنند. مردم هم در صورت نياز با تلفن‌هاي بازرسي اتاق اصناف يا سامانه ۱۲۴ ارتباط برقرار كرده و شكايت خود را ثبت كنند. همچنين در مال‌ها و پاساژهاي بزرگ و ميادين شهري نيز نقاطي مشخص شده است كه مردم براي شكايت مي‌توانند مراجعه كنند. اميدوار از افزايش امكانات بازرسان صنفي خبر داد و گفت: كاورهاي متحدالشكلي براي بازرسان اصناف تهيه شده است. همچنين با ظرفيت خوبي كه هيات عالي نظارت و وزير محترم صمت ايجاد كرده‌اند، ماشين‌هايي با قيمت مصوب به اتاق‌هاي اصناف ارايه شد كه از نظر لجستيكي به كمك بازرسان آمده است و به زودي از محل تبصره ۷ماده ۷۲ قانون نظام صنفي موتورسيكلت و لپ‌تاپ هم در اختيار بازرسان قرار خواهد گرفت. علاوه بر اين، از محل يك در هزار مالياتي و تبصره ۷ ماده ۷۲ نيز منابعي ايجاد شده است تا بتوانيم مجموعه اتاق‌هاي اصناف و اتحاديه‌ها را قادر به نظارت بر عملكرد واحدهاي صنفي كنيم.
عضو و سخنگوي هيات رييسه اتاق اصناف ايران اظهار كرد: اتاق اصناف ايران اين قول را به مردم خواهد داد كه با طرح‌هاي مذكور با خيال راحت‌تري اجناس با كيفيت را با قيمت مناسب تهيه كنند و از سوي ديگر به توليدكنندگان مي‌گويد اگر رضايتمندي مردم را از كيفيت كالاي خود به دست آورند با اين طرح‌ها فروش بسيار خوبي را در شب عيد نوروز و ماه مبارك رمضان خواهند داشت.

ارسال نظر