دبير شوراي عالي مناطق آزاد:

سال آينده تعداد هواپيماهاي كيش اير به 10 فروند خواهد رسيد

۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۰۱:۵۰:۳۶
کد خبر: ۳۰۸۰۶۶

دبير شوراي عالي مناطق آزاد دوشنبه 14 اسفند در هم‌انديشي ملي «استلزامات مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي» افزود: مناطق آزاد و ويژه اقتصادي را به عنوان موتورهاي متحرك اقتصاد ملي فعال خواهيم كرد كه يكي از نيازمندي‌هاي اين اتفاق اين است كه به لحاظ علمي در مرز دانش قرار گيرد و آخرين دست‌آورد‌هاي علمي را در اين زمينه بررسي و به مرحله اجرايي برسانيم.

دبير شوراي عالي مناطق آزاد دوشنبه 14 اسفند در هم‌انديشي ملي «استلزامات مناطق آزاد تجاري- صنعتي و ويژه اقتصادي» افزود: مناطق آزاد و ويژه اقتصادي را به عنوان موتورهاي متحرك اقتصاد ملي فعال خواهيم كرد كه يكي از نيازمندي‌هاي اين اتفاق اين است كه به لحاظ علمي در مرز دانش قرار گيرد و آخرين دست‌آورد‌هاي علمي را در اين زمينه بررسي و به مرحله اجرايي برسانيم.
حجت‌الله عبدالملكي افزود: پيرو همايشي كه برگزار مي‌شود، تعداد زيادي از انديشمندان و افراد صاحب تجربه در حوزه مناطق آزاد گرد هم آمدن و با برگزاري پنل‌هاي تخصصي، ارايه مقالات و سخنراني در ابعاد مختلف وارد مباحثه با يكديگر مي‌شوند. عبدالملكي اضافه كرد: در اين همايش تعدادي از همكاران اجرايي از جمله: مديران عامل، معاونين اقتصادي، اعضاي هيات‌مديره و كارشناسان و مديران سطوح مختلف مناطق آزاد در اين همايش حضور به عمل رساندند.
وي عنوان كرد: براي محور رشد و توليد، تمركزمان را روي صادرات و جهش در سرمايه‌گذاري گذاشته‌ايم چون اين دو عنصر اصلي افزايش توليد‌ هستند. عبدالملكي گفت: براي مهار تورم، تاكيد بر ارزآوري از طريق صادرات بيشتر كرديم. وي با اشاره به اينكه: امسال تقاضا براي سرمايه‌گذاري نسبت به سال گذشته 4 برابر بوده كه مجموع ريالي و ارزي حدود 880 هزار ميليارد تومان تا پايان ماه يازدهم سال جاري ما جهش در سرمايه‌گذاري داشتيم و از اين رو به نتيجه خوبي رسيديم. دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري اضافه كرد: طرح‌هاي اقتصادي به بهره‌برداري رسيده‌اند و عملكرد يازده ماهه آنها 37 هزار ميليارد تومان يعني 5/2 برابر نسبت به سال گذشته بوده‌ كه مواردي چون لجستيك، صنعتي، خودرو، شيمي و پتروشيمي، صنايع پوشاك، حمل و نقل، ‌اي تي، فناوري اطلاعات و ارتباطات كه اين تنوع بالاي پروژه‌هاي اقتصادي ناشي از اين است كه مناطق آزاد در موقعيت‌هاي جغرافيايي مختلف مزيت‌هاي نسبي متفاوتي دارند و مكمل يكديگر ذيل چهارچوب اقتصاد ملي هستند.
عبدالملكي با اعلام اينكه: هواپيما مهم‌ترين وسيله براي تردد به جزيره كيش است و به همين جهت از ابتدا هواپيمايي كيش (كيش ايرلاين) شكل گرفت در همين جهت تعداد هواپيماهاي كيش از دو نيم هواپيما كه به‌طور متوسط در سال 1400 پرواز داشتند امسال به 7 هواپيما رسيده است ولي ما درصدد اين هستيم در سال آينده تعداد را به 10 فروند هواپيما برسانيم. البته ناگفته نماند در حال حاضر خطوط هواپيمايي كيش اير بيش از 40 درصد پرواز‌هاي جزيره كيش را بر عهده دارد كه در سال 1400 بيش از 13 هزار پرواز را انجام داده كه عمدتا مربوط به مناطق آزاد بوده اما نكته قابل توجه اين است كه هواپيمايي كيش اير به تنهايي نمي‌تواند نياز پروازي جزيره كيش را تامين كند به همين جهت همكاران ما دايما در حال مذاكره با ايرلاين‌هاي مختلف براي افزايش پروازها هستند به همين خاطر كيش اير پروازها را در ايام نوروز تقويت و افزايش داده است با اينكه كيش اير سال گذشته هم مازاد بر برنامه روتين 19 پرواز را در اوج ترافيك پروازي انجام داد.

ارسال نظر