راه‌هاي ارتقاي امنيت سايبري كسب‌و‌كارها و مراكز دولتي

۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۰۱:۳۶:۵۹
کد خبر: ۳۰۸۴۵۰

رييس سازمان فناوري اطلاعات برنامه‌هاي اين سازمان را جهت ارتقاي امنيت فضاي مجازي در كشور اعلام كرد و گفت: سازمان و مراكز دولتي مي‌توانند سرويس‌هاي امنيت سايبري را از مركز ماهر دريافت كنند. 

رييس سازمان فناوري اطلاعات برنامه‌هاي اين سازمان را جهت ارتقاي امنيت فضاي مجازي در كشور اعلام كرد و گفت: سازمان و مراكز دولتي مي‌توانند سرويس‌هاي امنيت سايبري را از مركز ماهر دريافت كنند. 
محمد خوانساري رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران در گفت‌وگو با مهر در خصوص برنامه‌هاي اين سازمان و وجود آموزش عملياتي در حوزه امنيت سايبري گفت: حدود ۵۰۰ شركت مجوزهاي مختلف براي امنيت فضاي سايبر دارند كه در سايت سازمان فناوري اطلاعات نيز معرفي شده‌اند، با توجه به اينكه اين شركت‌ها مجوز لازم را براي ارايه خدمات عمومي امنيت سايبري به دستگاه‌ها و كسب و كارها دارند، دستگاه‌ها مي‌توانند از ظرفيت اين شركت‌هاي داراي مجوز براي ارتقاي امنيت فضاي سايبر استفاده كنند. وي افزود: همچنين ما ظرفيت دانشگاه‌ها را فعال كرده‌ايم به همين منظور مجموع مراكزي به نام مراكز آپا در بيش از ۴۰ دانشگاه در زمينه امنيت فضاي مجازي مشغول به كارند. فعاليت اين مراكز در راستاي اين است كه خدمات محلي و تأمين امنيت سايبري را در استان‌ها به متقاضيان ارايه دهند. 
خوانساري در ادامه به اقدامات ديگر سازمان فناوري اطلاعات براي افزايش امنيت سايبري در كشور اشاره كرد و گفت: موضوع مد نظر ديگر، امنيت مديريت شده يا خدمات امنيت مديريت شده است به اين معني كه يك مجموعه سازمان اداري و سازمان دولتي مي‌تواند تأمين امنيتش را با هماهنگي مراكز ماهر كه در حال حاضر شكل گرفته به شكل خدمت خريداري كند و در اختيار قرار بگيرد. وي اظهار داشت: از اين طريق وضعيت امنيت مراكز دولتي با كمك سرويس‌هايي كه مركز ماهر ارايه مي‌دهد تأمين خواهد شد. به گزارش مهر، پيش از اين نيز عيسي زارع پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينكه روزانه هزارها حمله هدفمند سايبري مي‌شود كه بخش قابل توجهي از آنها دفع مي‌شود به مهر گفته بود: در حوزه امنيت مسووليت بر عهده مركز ملي فضاي مجازي است. ما در وزارت ارتباطات هر ماه ليست آسيب‌پذيري‌هايي كه دستگاه‌ها دارند، پيدا مي‌كنيم و مجموع آپهايي كه در دانشگاه‌هاي سراسر كشور داريم اين ماموريت را برعهده دارند و تست نفوذ انجام مي‌دهند. 
اين مسائل را به شكل محرمانه به دستگاه‌ها منعكس مي‌كنيم.

ارسال نظر