معاون نظارت و بازرسي اتاق اصناف ايران:

گران‌فروشي در صدر تخلفات شب عيد

۱۴۰۲/۱۲/۲۳ - ۰۰:۳۹:۰۳
کد خبر: ۳۰۸۶۵۳

معاون نظارت و بازرسي اتاق اصناف ايران، گفت: تشديد نظارت بر بازار در اين ايام، به منظور تامين آرامش و ثبات بازار، تامين بستر خريد امن براي مردم، جلوگيري از التهاب و افزايش قيمت‌هاي احتمالي در دستور كار اتاق‌هاي اصناف كشور قرار گرفته است.

معاون نظارت و بازرسي اتاق اصناف ايران، گفت: تشديد نظارت بر بازار در اين ايام، به منظور تامين آرامش و ثبات بازار، تامين بستر خريد امن براي مردم، جلوگيري از التهاب و افزايش قيمت‌هاي احتمالي در دستور كار اتاق‌هاي اصناف كشور قرار گرفته است.
 بهنام نيك‌منش اظهار داشت: از ابتداي طرح شديد نظارت ويژه ايام پاياني سال و ماه مبارك رمضان تا امروز، بالغ بر ۱۶۱ هزار و ۵۰۶ فقره بازرسي انجام شده كه بيشترين تخلفات گران فروشي، عدم درج قيمت، عدم صدور فاكتور، عدم رعايت اصول بهداشتي، كم فروشي و تقلب بوده است.
وي اظهار كرد: دستورالعمل طرح تشديد نظارت ويژه ايام پاياني سال و ماه مبارك رمضان به اتاق‌هاي اصناف سراسر كشور ابلاغ شده و اين طرح از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ادامه دارد.
وي ادامه داد: تشديد نظارت بر بازار در اين ايام، به منظور تامين آرامش و ثبات بازار، تامين بستر خريد امن براي مردم، جلوگيري از التهاب و افزايش قيمت‌هاي احتمالي در دستور كار اتاق‌هاي اصناف كشور قرار گرفته است. همچنين هماهنگي‌هاي لازم با سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزيرات حكومتي، جهاد كشاورزي، وزارت بهداشت و ساير دستگاه‌ها انجام شده و مقرر است بازرسان حتي الامكان از خودرو‌هاي منقش به نام بازرسي، استفاده كنند.
معاون نظارت و بازرسي اتاق اصناف ايران گفت: برنامه كشيك نورزي و شيفت كاري بازرسان نيز تعيين شده و مقرر است تيم بازرسي در دو گروه حضور ميداني و حضور در ساختمان اتاق‌هاي اصناف، خدمت‌رساني داشته باشند. ضمنا از ظرفيت اتحاديه‌هاي صنفي نيز استفاده خواهد شد و در واقع، نظارت اوليه را اتحاديه‌ها خواهند داشت. بازرسان صنفي، در خيابان‌ها و ميادين پر خريد و پاساژ‌ها استقرار خواهند يافت تا در صورت بروز شكايات مردمي، موضوع را فورا رسيدگي كنند. به گفته وي، كالا‌هاي پر مصرف ايام نوروز از جمله ميوه و تره بار، شيريني جات، مواد پروتئيني، آجيل، پوشاك و كيف، كفش و غيره، خدماتي از جمله خشكشويي، قاليشويي، مكانيكي، رستوران، حمل و نقل و... و اقلام پر مصرف ماه مبارك رمضان از جمله: لبنيات، خرما، قند و شكر، شيريني‌هاي پر مصرف ماه مبارك رمضان، ‌آش و حليم و… از جمله موارد مشمول تشديد بازرسي هستند و اتحاديه‌هاي صنفي بايد كمك مردم باشند.
وي بيان كرد: طي مكاتبه‌اي از سوي رييس اتاق اصناف ايران با وزارت جهاد كشاورزي تاكيد شده است كه تامين و توزيع اقلام ضروري به اتحاديه‌ها و واحد‌هاي صنفي سپرده شده، در برخي از استان‌ها، تامين مواد پروتئيني تسريع شود و در نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم، اقلام تنظيم بازاري به وفور وجود داشته باشد تا صف ايجاد نشود و مردم بهره كافي را ببرند. معاون بازرسي و نظارت اتاق اصناف ايران تصريح كرد: به دستور معاون اول رييس‌جمهور و حمايت و همكاري وزارت صمت امسال نخستين سالي بود كه نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم تماما با محوريت اتاق‌هاي اصناف برگزار شده است.
نيك منش گفت: مقرر است قيمت و كيفيت كالا‌هاي توزيع شده در اين نمايشگاه‌ها در كميته‌اي بررسي شود. چراكه در سال‌هاي قبل نارضايتي‌هايي از سوي مردم وجود داشت؛ بنابراين در تلاشيم كه توليدات داخلي با كمترين سود قانوني به دست مصرف‌كننده نهايي برسد تا حس خوبي به مردم منتقل شود. ضمنا از توزيع كالا‌هاي قاچاق و حتي كالا‌هاي خارجي كه قانونا وارد كشور شده باشند، در اين نمايشگاه‌ها جلوگيري به عمل خواهد آمد و تنها توليدات داخلي عرضه خواهند شد.

ارسال نظر