مهم‌ترین شرط آشتی مردم با بورس چیست؟

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۱۷۳۵
مهم‌ترین شرط آشتی مردم با بورس چیست؟

بزرگ‌ترین تهدیدی که در حال حاضر یک سرمایه‌‌‌‌‌‌گذار برای ورود به بورس با آن مواجه است تغییرات مکرر قوانین، بخشنامه‌‌‌‌‌‌ها و دستورالعمل‌هایی است که وضعیت سودآوری شرکت‌ها را به‌صورت مداوم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که بزرگ‌ترین تهدیدی که در حال‌حاضر یک سرمایه‌‌‌‌‌‌گذار برای ورود به بورس با آن مواجه است تغییرات مکرر قوانین، بخشنامه‌‌‌‌‌‌ها و دستورالعمل‌هایی است که وضعیت سودآوری شرکت‌ها را به‌صورت مداوم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش دنیای اقتصاد، اکنون مهم‌ترین محرک، ثبات‌‌‌‌‌‌بخشی به مجموعه قوانینی است که سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران را مطمئن و تشویق کند. اما در سال‌های اخیر شاهد تغییراتی در مصوبات بودجه بوده‌ایم. در واقع عدم پایداری قوانین، وضعیت مبهمی را برای سرمایه‌‌‌‌‌‌گذار به تصویر می‌کشد. از این‌رو فعالان بورسی با مجهولات و ابهامات زیادی مواجه هستند و نمی‌توانند وضعیت آتی سودآوری شرکت‌ها را پیش‌بینی کنند.

به اعتقاد تحلیلگران، سرمایه‌‌‌‌‌‌گذار با توجه به متغیرهای موجود و اثر آنها بر سودآوری شرکت‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس اقدام می‌کند که این سرمایه‌گذاری در نهایت به‌کارآیی تخصیصی بازار سرمایه منجر می‌شود.

بنابراین مهم است که ثبات‌‌‌‌‌‌بخشی در حوزه قوانین و مقررات باشد. اینکه بعضی از سیاستگذاران اقتصادی بخواهند ثبات‌‌‌‌‌‌بخشی را به این معنا عملیاتی کنند که مثلا شاخص در سطحی بماند یا بازار سهام نوسان نکند، خود عاملی برای فرار سرمایه‌‌‌‌‌‌گذاران خواهد بود.

 

ارسال نظر