گزارش آگهی

چگونگی موفقیت در تدریس خصوصی فیزیک

۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۷:۳۹:۰۲
کد خبر: ۳۱۲۷۲۲
چگونگی موفقیت در تدریس خصوصی فیزیک

فیزیک درسی است که هم میتواند شیرین و جذاب باشد و هم عذاب آور و یکی از راه‌های شیرین شدن یادگیری کمک گرفتن از معلم خصوصی و تدریس خصوصی فیزیک است.

مباحث جذاب علمی مانند کیهان‌شناسی، دنیای اتم‌ها و نورها به نظر برخی دانش‌آموزان جذاب‌تر از دینامیک، اندازه‌گیری‌های برداری یا مباحث کار و انرژی هستند. در دانشگاه و رسیدن به مباحث ترمودینامیک و سینماتیک نیز اوضاع وخیم‌تر می‌شود.

اغلب والدین دانش‌آموزان، هنگام آمادگی امتحان به فکر گرفتن معلم خصوصی می‌افتند. در‌حالی‌که برای رفع اشکال، انجام تکالیف و حتی موفقیت تحصیلی و ارتقای سطح دانش و پایه تحصیلی نیز تدریس خصوصی راهبردی خواهد بود.

اگر معلم خصوصی یا پدر و مادری نگران از انگیزه تحصیلی فرزند خود در مدرسه هستید، این مقاله را بخوانید. مقاله پیش رو شامل اطلاعاتی برای چگونگی موفقیت در تدریس خصوصی فیزیک است. علاوه بر راهنمایی در تدریس موفق فیزیک در نهایت بهترین معلمان فیزیک نیز معرفی خواهند شد.

معلم خصوصی موفق چه کسی است؟

تدریس خوب زمانی اتفاق می‌افتد که معلم تجربه و مهارت کافی داشته باشد. این یعنی تجربه برگزاری جلسات تدریس کافی با دانش‌آموزان مختلف دارد. دانش‌آموزانی با تیپ‌های شخصیتی متفاوت که با واسطه آن معلم روش‌های تدریس مختلفی به کار خواهد گرفت. روش‌هایی که در مرکز برنامه ریزی آموزشی و مطالعات معلمان به‌روزرسانی می شود و معلم‌های خصوصی نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مهارت یک معلم خصوصی خوب با نحوه تدریس، ارتباط اثربخش و نتیجه حاصل شده از جلسات تدریس مشخص می‌شود. مهارت‌هایی که به‌عنوان معلم می‌توانید آن‌ها را در انجمن معلمان ایران و کانون صنفی معلمان ایران به اشتراک بگذارید و از تجربیات و مهارت‌های هم‌رده‌های خود استفاده کنید.

اهمیت تدریس خصوصی فیزیک؛ حضوری یا آنلاین

هنگامی‌که فرزندتان دانش‌آموز دبستانی است، بازیگوشی، علاقه به بازی و سرگرمی، سختی درس‌ها و محیط شلوغ مدرسه باعث حواس‌پرتی او می‌شود. آموزش ابتدایی معمولا نسبت به سایر مقاطع سخت‌تر است و دلیل آن نیز عدم درک کامل کودک از محیط آموزشی است.

در تدریس خصوصی، کودک و معلم تنها هستند و تمام توجه و تمرکز معلم روی تدریس روی یک نفر است. همچنین توجه کودک نیز با روش‌های تدریس درست می‌تواند به درس متمرکز شود. این موضوع قابل بسط دادن به سایر مقاطع و درس‌های دیگر از فیزیک و ریاضی گرفته تا زبان انگلیسی است. از دیگر مزایای تدریس خصوصی درسی مانند فیزیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها مخصوصا رفت و آمد
  • دستیابی سریع‌تر به هدف مشخص شده
  • انعطاف‌پذیری بیشتر
  • محیط آموزشی امن‌تر و راحت‌تر

همچنین در چنین کلاس‌هایی به‌دلیل امکان پرسش و پاسخ بیشتر، اعتماد به نفس شاگرد نیز بیشتر می‌شود. این اعتماد به نفس در دنیای بیرون و محیط اجتماعی مدرسه نیز در نهایت نمود پیدا خواهد کرد.

معرفی 5 معلم موفق تدریس خصوصی فیزیک

وزارت آموزش و پرورش هر ساله معلم‌های برتر زیادی را در گروه‌های درسی مختلف با داشتن دستاوردهای مهم معرفی می‌کند. پلتفرم‌های آنلاین نیز این کار را انجام می‌دهند. پلتفرم‌هایی که در ادامه نام برده شده‌اند از بهترین روش‌های پیدا کردن معلم خصوصی هستند.

  • ایران مدرس
  • تدریس خصوصی
  • استاد سلام

علاوه بر این سه پلتفرم، استادبانک به‌عنوان گسترده‌ترین شبکه تدریس خصوصی در ایران شناخته می‌شود. پلتفرمی که ارتباط معلم خصوصی با دانش‌آموز و والدین را راحت می‌سازد. علاوه‌براین انواع وبلاگ‌ها، مقالات به‌روز و اطلاعات لازم برای معلم و دانش‌آموز را دارد. در ادامه با 5 نفر از بهترین معلم‌های خصوصی فیزیک در این پلتفرم آشنا خواهید شد.

مهدی رحیمی موسوی؛ 5 بار انتخاب به عنوان برترین استاد در گروه فیزیک دبیرستان و کنکور 

رحیمی موسوی استاد VIP مجموعه استادبانک است. او 15 سال سابقه تدریس فیزیک در دبیرستان‌های علم و توسعه، سرای دانش، پیشگامان و آموزشگاه بعثت و خبرگان دارد. او با تکیه بر تکنیک تعاملی چالشی و با تمرین، پرسش و پاسخ در هر جلسه از یادگیری مباحث جلسه قبل مطمئن می‌شود.

رحیمی موسوی بیش از 6 سال است که با استادبانک همکاری می‌کند. او 2606 جلسه موفق را در این مدت برگزار کرده است. هزینه یک ساعت و نیم کلاس خصوصی فیزیک با این استاد یک میلیون و دویست و هشتاد هزار تومان است.

بنیامین موسی‌قلی؛ دبیر 5 ستاره استادبانک

تخصص آقای بنیامین موسی قلی در تدریس فیزیک دبیرستان و کنکور است. او با روش‌های تدریس عالی خود توانسته 13 بار عنوان برترین استاد در گروه فیزیک دبیرستان و کنکور در فصول مختلف را از آن خود کند. موسی قلی طی بیش از 4 سال همکاری با مجموعه استادبانک 2297 جلسه موفق برگزار کرده است. او برای هر 90 دقیقه تدریس خصوصی مبلغ 830 هزار تومان دریافت می‌کند.

سمیه افتخار نوری؛ فیزیک تا نهایت

سمیه افتخار نوری در استادبانک 4 ستاره دارد. او علاوه‌بر فیزیک در مقاطع دبیرستان و دانشگاه، ریاضی دبیرستان، کنکور و دانشگاه نیز درس می‌دهد. افتخار نوری 4 سال سابقه تدریس در دبیرستان‌های فاطمه زهرا، نیایش و وزارت خارجه دارد. از 6 سال پیش نیز به مجموعه استادبانک پیوسته و 757 جلسه موفق برگزار کرده است. هزینه یک ساعت و نیم تدریس خصوصی فیزیک با افتخار نوری 660 هزار تومان است.

محبوبه اعتمادی؛ بزرگ شده با تدریس فیزیک

محبوبه اعتمادی از زمانی که در دانشگاه شروع به خواندن فیزیک کرد، به تدریس خصوصی این درس نیز پرداخت. او که دبیر رسمی آموزش و پرورش است، 21 سال سابقه تدریس دارد. اعتمادی پس از ارزیابی اولیه دانش‌آموز با برنامه‌ریزی متناسب با نیاز دانش‌آموز به تدریس می‌پردازد.

او بیش از دو سال با استادبانک همکاری دارد و توانسته با رضایت بالای دانش‌آموزان، استاد 4 ستاره این مجموعه شود. هزینه هر 90 دقیقه کلاس خصوصی فیزیک با اعتمادی 660 هزار تومان است.

محمد محرابی‌نسب؛ 8 بار برترین استاد در گروه درسی و فصول مختلف

محمد محرابی نسب در لیست استادان VIP مجموعه استادبانک قرار دارد. محرابی روی تدریس فیزیک و ریاضی کنکور و امتحانات نهایی تمرکز دارد. برای بالا بردن کیفیت تدریس از به‌روزترین متدهای موفقیت در تدریس خصوصی فیزیک استفاده می‌کند. کتاب‌های آموزشی، نمونه سوالات امتحان‌های نهایی و کنکور و سوالات تالیفی از جمله ابزار تدریس او هستند. حق الزحمه برای یک ساعت و نیم کلاس خصوصی با محرابی نسب یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان است.

استادبانک؛ گنجینه موفقیت در تدریس خصوصی فیزیک

دیگر برای پیدا کردن معلم خصوصی خوب نگران نباشید. با استادبانک کمتر از 10 دقیقه بهترین استاد را پیدا خواهید کرد. اگر قصد دارید خودتان به تدریس خصوصی فیزیک بپردازید نیز این مقاله به شما کمک می‌کند. با خواندن رزومه و برنامه آموزشی معلم‌ها برای فرزند خود معلم خصوصی بگیرید. علاوه‌بر‌این با الگوگیری از اساتید برتر این حوزه می‌توانید خودتان یک کسب و کار تدریس خصوصی فیزیک راه بیاندازید. کافی است مقالات استادبانک و بانک اطلاعات اساتید را به خوبی مطالعه کنید.

ارسال نظر