سيد ابراهيم رييسي ، رييس‌جمهور در سفر به استان مازندران :

حق‌طلبي و عدالت‌خواهي در مقابل نظام سلطه به بركت خون شهداست

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۰۰:۲۳:۱۵
کد خبر: ۳۱۲۸۲۴
حق‌طلبي و عدالت‌خواهي در مقابل نظام سلطه به بركت خون شهداست

رييس‌جمهور گفت: جهل‌زدايي از جامعه بشري و پيدايش موج بيداري و خيزش ملت‌هاي آزاده در سراسر عالم عليه ظلم نظام سلطه از جمله آثار و بركات خون مطهر شهداست. به گزارش ايسنا، سيد ابراهيم رييسي كه به استان مازندران سفر كرده است، شامگاه پنجشنبه با جمعي از خانواده‌هاي معظم شهداي دفاع مقدس، مدافع امنيت و سلامت و مدافعين حرم، در ايام سالروز شهادت شهداي حماسه خان‌طومان، در پارك موزه دفاع مقدس ساري ديدار و گفت‌وگو كرد.

رييس‌جمهور گفت: جهل‌زدايي از جامعه بشري و پيدايش موج بيداري و خيزش ملت‌هاي آزاده در سراسر عالم عليه ظلم نظام سلطه از جمله آثار و بركات خون مطهر شهداست. به گزارش ايسنا، سيد ابراهيم رييسي كه به استان مازندران سفر كرده است، شامگاه پنجشنبه با جمعي از خانواده‌هاي معظم شهداي دفاع مقدس، مدافع امنيت و سلامت و مدافعين حرم، در ايام سالروز شهادت شهداي حماسه خان‌طومان، در پارك موزه دفاع مقدس ساري ديدار و گفت‌وگو كرد.
رييس‌جمهور در اين ديدار، حفظ ياد، نام و مسير نوراني شهدا را براي آينده كشور، نظام اسلامي و نسل جوان راهگشا دانست و افزود: بقا و تاثيرگذاري خون مطهر شهداي ما از آنجا كه متصل به خون حضرت ثارالله و شهداي كربلاست از سوي خداي متعال تضمين شده است. رييس‌جمهور در ادامه جهل‌زدايي از جامعه بشري و پيدايش موج بيداري و خيزش ملت‌هاي آزاده در سراسر عالم عليه ظلم نظام سلطه را از جمله آثار و بركات خون مطهر شهدا عنوان كرد و افزود: امروز به بركت خون شهدا دانشگاه‌هاي سراسر عالم و خيابان‌هاي كشورهاي مختلف عرصه عدالت‌خواهي، حق‌طلبي و مقابله با ظلم و جنايتگري رژيم صهيونيستي و حاميان غربي آن شده و اين بيداري خاموش شدني نيست.
رييسي با تاكيد بر ضرورت معرفي و شناساندن هر چه بيشتر فرهنگ دفاع مقدس به ويژه در ميان نسل جوان، ايجاد پارك موزه دفاع مقدس در شهر ساري را از جمله اقدامات قابل تقدير در جهت به تصوير كشيدن رشادت‌ها و پايمردي شهدا عنوان كرد و افزود: از آنجا كه فرهنگ شهادت جزو لاينفك فرهنگ مردم استان مازندران است، مكان‌هايي مانند پارك موزه دفاع مقدس ساري مي‌تواند به عنوان يكي از مراكز گردشگردي استان براي بازديد عموم مردم با هر نوع سليقه‌اي تبديل شود.
رييس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه خانواده معظم شهدا پرچم‌هاي برافراشته ايثار و شهادت، چشم و چراغ ملت و پشتوانه‌هاي محكم و استوار براي كشور و نظام اسلامي هستند، بر اهتمام ويژه دولت به پيگيري مطالبات مردمي به عنوان مهم‌ترين دغدغه خانواده‌هاي شهيد و ايثارگر استان تاكيد كرد.
رييسي تحقق خواست شهيدان در ايستادگي، مقاومت، دشمن‌شناسي و دشمن‌ستيزي و توجه به مردم را در ارتقاي سلامت اجتماعي و نظام اداري و اجرايي كشور اثربخش دانست و تاكيد كرد: عزت و قدرتي كه امروز به بركت خون شهدا و پس از عمليات وعده صادق براي كشور ايجاد شده است صرف تامين منافع ملت ايران، ديگر ملت‌هاي مسلمان و صيانت از ارزش‌هاي اسلامي خواهد شد. رييس‌جمهور همچنين در حاشيه ديدار با خانواده معظم شهدا از پارك موزه دفاع مقدس ساري كه در آن مناطق عملياتي و يادمان‌هاي دفاع مقدس بازسازي و به معرض ديد عموم گذاشته شده است، بازديد كرد.
رييسي بر مزار هشت شهيد گمنام آرميده در پارك موزه دفاع مقدس ساري نيز حاضر شد و ضمن قرائت فاتحه به مقام والاي اين شهيدان اداي احترام كرد.
همچنين جلسه پيگيري موضوعات ويژه استان مازندران از جمله «رفع موانع افزايش توليد و حركت به سمت خودكفايي برنج»، «مولدسازي پلاژهاي دولتي»، «توسعه زيرساخت‌هاي بنادر استان»، «كالاهاي رسوبي در گمركات» و «مسائل تالاب ميانكاله» با حضور رييس‌جمهور در محل استانداري برگزار شد.
در اين جلسه ابتدا موضوع تقويت و حمايت از برنجكاران مازندراني و رفع موانع افزايش توليد و حركت به سمت خودكفايي در توليد برنج مورد بحث و بررسي قرار گرفت و وزير جهادكشاورزي در گزارشي از ميزان توليد برنج و ميزان نياز سالانه برنج كشور، از تدوين طرحي جامع براي خودكفايي در توليد برنج خبر داد.
وزير جهاد كشاورزي در گزارش خود عدم تامين اعتبار لازم براي تسطيح و زهكشي شاليزارها، عدم سياست‌گذاري دقيق در واردات برنج در سنوات گذشته، نياز به تامين به موقع نهاده‌ها و به روزرساني ابزارآلات و تجهيزات در فرآوري برنج را از جمله موانع پيش‌روي خودكفايي توليد اين محصول استراتژيك در كشور برشمرد. سيد ابراهيم رييسي در اين جلسه پس از شنيدن نظرات و پيشنهادات اعضاي جلسه به وزير جهادكشاورزي دستور داد، با محاسبه دقيق و به‌روزرساني آمار ميزان نياز كشور به برنج، ميزان توليد اين محصول در كشور و ميزان مورد نياز براي واردات، زمينه لازم براي اعمال محدوديت هوشمند در واردات برنج را فراهم كند.
همچنين وزير امور اقتصادي و دارايي و رييس سازمان برنامه و بودجه از سوي رييس‌جمهور مكلف شدند روش‌هاي تامين مالي براي تقويت زيرساخت‌هاي مورد نياز برنجكاران و اجراي طرح جامع وزارت جهادكشاورزي را از منابع داخلي و خارجي بررسي و براي جمع‌بندي و تصويب به دولت ارايه نمايند.
مولدسازي اموال مازاد دستگاه‌ها به ويژه پلاژهاي دولتي در استان مازندران به منظور تامين مالي طرح‌هاي زيرساختي استان دومين دستور جلسه پيگيري موضوعات ويژه مازندران بود. بنا بر گزارش معاون اجرايي رييس‌جمهور، اين استان به رغم قرار گرفتن در زمره داراترين استان‌هاي كشور به لحاظ ارزش اراضي، عملكرد قابل قبولي در بخش مولدسازي نداشته، در حالي كه با واگذاري بخش كوچكي از اموال مازاد استان، نياز مالي بخش قابل توجهي از طرح‌هاي نيمه تمام مرتفع خواهد شد.
رييسي ناظر به گزارشات و مباحث مطرح شده در اين رابطه به وزارت امور اقتصادي و دارايي و معاونت اجرايي رييس‌جمهور دستور داد با تشكيل كارگروهي در اسرع وقت نسبت به تعيين دقيق مصاديق مولدسازي در اموال دولتي و تدوين ضوابط متناسب با وضعيت و شرايط وزراتخانه‌ها اقدام كنند تا پس از تصويب در دولت بلافاصله براي اجرا در دستور كار استانداري مازندران قرار گيرد. در ادامه اين جلسه مسائل بنادر نوشهر، اميرآباد و بندر صيادي كليكا از جمله كمبود زيرساخت‌هاي انرژي و كمبود زيرساخت‌هاي مورد نياز حمل و نقل در اين بنادر مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با موافقت رييس‌جمهور تامين انرژي و زيرساخت لازم براي شركت‌هاي مستقر در بندر اميرآباد توسط وزارت نيرو، تسريع در راه‌اندازي اسكله رورو بندر اميرآباد توسط وزارت راه و شهرسازي، تقويت خطوط كشتيراني كانتينر بر، تامين و تخصص اعتبار لازم براي آزادسازي اراضي ۱۰۰ هكتاري بندر اميرآباد و لايروبي حوضچه آرامش بندر بابلسر و تكميل تاسيسات دريايي و بندري آن مورد تصويب قرار گرفت.
رييس‌جمهور همچنين با تاكيد بر توجه ويژه نسبت به گمركات و جلوگيري از رسوب كالاها به مسوولان مربوط دستور داد از ورود هرگونه كالايي به بنادر بدون ثبت سفارش جلوگيري و در صورت تكرار با مديران خاطي شديدا برخورد كنند. رييسي همچنين ناظر به گزارشات مطرح شده درباره طرح احياي تالاب ميانكاله به عنوان يكي از ظرفيت‌هاي قابل توجه استان در حوزه گردشگري، ضمن گلايه شديد و بازخواست از وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري به دليل تعلل ۵ ماهه در اجراي اين طرح به رغم صدور مجوز از سوي سازمان محيط زيست دستور داد با تدوين طرح اقتصادي تالاب ميانكاله براي جذب سرمايه‌گذاري، اجراي مصوبات طرح احياي اين منطقه با جديت پيگيري و دنبال شود.

ارسال نظر