راه‌اندازي 3 خط جديد تاكسيراني در منطقه غرب تهران

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۰۰:۵۰:۰۳
کد خبر: ۳۱۲۸۴۵

تهران از يك عقب افتادگي تاريخي و بنابر اظهارات كارشناسان حداقل ۱۰ ساله در حمل و نقل عمومي رنج مي‌برد و در اين بين تاكسي‌ها به ويژه تاكسي خطي جور اين موضوع را تا حدي مي‌كشند.

تهران از يك عقب افتادگي تاريخي و بنابر اظهارات كارشناسان حداقل ۱۰ ساله در حمل و نقل عمومي رنج مي‌برد و در اين بين تاكسي‌ها به ويژه تاكسي خطي جور اين موضوع را تا حدي مي‌كشند.
به گزارش ايرنا، تاكسي در كلانشهرهاي دنيا به صورت غالب جزو حمل و نقل عمومي به حساب نمي‌آيد چرا كه به صورت تك نفره و اصطلاحا دربستي خدمات رساني مي‌كند اما در جايي مثل كلانشهر تهران كه از يك عقب افتادگي در موضوع حمل و نقل عمومي ساليان سال است كه رنج مي‌برد، تاكسي بار سنگيني را بردوش دارد.
تا همين چندسال پيش تاكسي‌ها به ويژه تاكسي خطي، ۲ نفر در صندلي جلو و سه نفر در عقب سوار مي‌كردند كه البته خوشبختانه اين موضوع چند سالي است كه منسوخ شده اما فعاليت تاكسي خطي همچنان كه بوده و هست، كمك يار حمل و نقل عمومي تهران است. تزريق نشدن اتوبوس‌هاي نو و البته واگن‌هاي جديد متروبه ناوگان حمل و نقل عمومي به ميزان كافي، اهميت تاكسي را در شهر پرجمعيتي مثل تهران، دو چندان مي‌كند؛ به ويژه در غرب پايتخت كه نسبت به مركز و شرق شهر قدمت كمتري دارد. اغلب مُدل‌هاي حمل و نقل عمومي به واسطه اين عقب افتادگي تاريخي در مركز تهران مستقر است و يكي از راه‌حل‌هاي مشكل حمل و نقل در غرب تهران ايجاد خطوط جديد در محله‌هاي اين مناطق از شهر است. چندي پيش از اتوبوسراني خبر آمد كه اتوبوس‌هاي بيشتري به اين بخش شهر براي تقويت ناوگان اختصاص يافت و حالا تاكسيراني هم براي كمك به اين امر سه ايستگاه جديد از غرب به مركز تهران به صورت آزمايشي راه‌اندازي كرده است. براساس اعلام سرپرست سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني تهران اين اقدام در راستاي اجراي طرح بازنگري خطوط و درخواست شهروندان صورت گرفته است. شادي مالكي در اين زمينه گفت: در طرح بازنگري خطوط تاكسيراني منطقه پنج، بر اساس بررسي عرضه و تقاضا و درخواست شهروندان، سه خط جديد تاكسي به صورت آزمايشي راه‌اندازي شده است. او ادامه داد: ۲ خط جديد تاكسي از ايستگاه حصارك به مقاصد ميدان نوبنياد و چهارراه حضرت وليعصر (عج) به صورت آزمايشي راه‌اندازي شد.

ارسال نظر