عرضه داروهاي تك نسخه‌اي در داروخانه‌هاي منتخب

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۰۱:۳۲:۴۶
کد خبر: ۳۱۲۸۶۵
عرضه داروهاي تك نسخه‌اي در داروخانه‌هاي منتخب

معاون برنامه‌ريزي اداره كل داروي سازمان غذا و دارو از تعيين داروخانه‌هاي مشخص براي عرضه داروهاي تك نسخه‌اي خبر داد و گفت: اين بيماران صرفا از طريق داروخانه‌هاي منتخب و معرفي شده توسط سازمان غذا و دارو، داروي خود را تهيه كنند.

معاون برنامه‌ريزي اداره كل داروي سازمان غذا و دارو از تعيين داروخانه‌هاي مشخص براي عرضه داروهاي تك نسخه‌اي خبر داد و گفت: اين بيماران صرفا از طريق داروخانه‌هاي منتخب و معرفي شده توسط سازمان غذا و دارو، داروي خود را تهيه كنند. ناصر هيراد اظهار كرد: با راه‌اندازي سامانه متمركز پاسخگويي الكترونيكي ميزخدمت سازمان غذا و دارو به آدرس
 https: //khedmat.fda.gov.ir بيماران داراي داروي تك نسخه‌اي به راحتي مي‌توانند مدارك خود را در سامانه ثبت و بدون نياز به مراجعه حضوري به اين سازمان و از طريق معاونت‌هاي غذا و داروي استان‌ها درخواست خود را ارسال كنند. او با اشاره به برگزاري فراخوان تامين داروهاي تك نسخه‌اي براي اولين بار در سال گذشته، تصريح كرد: با تامين داروهاي تك نسخه‌اي به صورت يكجا علاوه بر كاهش متوسط زمان تامين داروهاي مذكور از ۶۰ روز به ۱۰ روز، ميزان ارزبري نيز كاهش ۴۰ درصدي داشته است. به گفته معاون برنامه‌ريزي اداره كل دارو، به منظور سهولت تامين داروهاي تك نسخه‌اي بيماران، بخشي از فرآيندهاي مرتبط به معاونت‌هاي غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تفويض شده است.