انسانيت در آتش

۱۴۰۳/۰۳/۰۹ - ۰۱:۰۶:۲۸
کد خبر: ۳۱۳۵۸۶
انسانيت در آتش

رژيم صهيونيستي پس از حمله به چادرهاي آوارگان فلسطيني در رفح كه به شهادت حداقل ۴۵ نفر منجر شد، آن را «اشتباه تراژيك» خواند؛ «اشتباه‌»هايي كه در اين مدت چند بار تكرار شده‌اند.

رژيم صهيونيستي پس از حمله به چادرهاي آوارگان فلسطيني در رفح كه به شهادت حداقل ۴۵ نفر منجر شد، آن را «اشتباه تراژيك» خواند؛ «اشتباه‌»هايي كه در اين مدت چند بار تكرار شده‌اند. به گزارش ايسنا، در بيش از هفت ماه كه از آغاز جنگ غزه مي‌گذرد، رژيم صهيونيستي چندين بار دست به كشتار غيرنظاميان فلسطيني و حتي نيروهاي خودي زده و آن را «سهوي» توصيف كرده است. گرچه در بسياري موارد اين جنايت‌ها تلفات سنگيني داشته، اما ارتش رژيم صهيونيستي هرگز به‌صورت رسمي عذرخواهي نكرده است. در اين گزارش نگاهي مي‌اندازيم به چند نمونه بارز از عمليات‌هاي رژيم اشغالگر كه به كشتار غيرنظاميان منجر شده و ظاهراً پشيماني مقامات صهيونيست را هم در پي نداشته است.

 

حمله هوايي به مركز غزه

در ۲۸ دسامبر، روزنامه امريكايي نيويورك‌تايمز گزارش داد كه ارتش رژيم صهيونيستي به‌اشتباه خود در حمله ۲۴ دسامبر در مركز غزه اعتراف كرده است؛ حمله‌اي كه به شهادت ده‌ها نفر از غيرنظاميان فلسطيني منجر شد. صهيونيست‌ها در آن زمان بيش از ۲۰ هزار فلسطيني را به شهادت رسانده بودند كه بيشتر آنها زن و كودك بودند. اعتراف به‌اشتباه در حمله به مركز غزه يك واكنش نادر از سوي مقامات صهيونيست بود، اما بااين‌وجود، اين بار هم خبري از عذرخواهي رسمي نبود و صهيونيست‌ها به حملات خود ادامه دادند.

 

«اشتباه اسف‌بار» در اردوگاه پناهجويان

شبكه خبري اسكاي نيوز در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ گزارش داد كه نظاميان صهيونيست در حمله به يك اردوگاه پناهجويان در غزه ۸۶ غيرنظامي را به شهادت رسانده‌اند. «ايلون لوي» سخنگوي صهيونيست اذعان كرد كه اين «اشتباه اسف‌بار» در نتيجه استفاده نظاميان از مهمات اشتباه صورت گرفته است. بااين‌حال، اين بار هم ارتش صهيونيست بابت خون‌هاي بي‌گناهي كه ريخته عذرخواهي نكرد و يكي از سخنگويان اين رژيم كشتار غيرنظاميان را يكي از عواقب ناخواسته جنگ دانست!

 

آر. پي. جي به دوش يا دوچرخه‌سوار؟

پايگاه خبري «گاه‌شمار فلسطين» در ۱۳ مارس گزارش داد كه نظاميان صهيونيست به‌اشتباه خود در هدف‌گرفتن دو دوچرخه‌سوار فلسطيني اقرار كرده‌اند. صهيونيست‌ها با طرح اين ادعا كه اين دو دوچرخه‌سوار در حال حمل آر. پي. جي بوده‌اند، به آنها شليك كردند.

اگرچه اين بار در اقدامي نادر ارتش رژيم صهيونيستي در گفت‌وگو با روزنامه آناتولي تركيه بابت اين اشتباه عذرخواهي كرد، اما درعين‌حال يك سخنگوي ديگر اين ارتش با بيان اينكه اين منطقه ميدان نبرد صهيونيست‌ها و حماس بوده، از تيراندازي نظاميان صهيونيست به اين دو غيرنظامي فلسطيني دفاع كرد.

 

كشتار اعضاي يك نهاد بشردوستانه

در پنجم آوريل رسانه امريكايي «پالتيكو» در گزارشي به شرح جزئيات شهادت هفت كارمند يك سازمان خيريه در حمله هوايي نظاميان صهيونيست پرداخت. صهيونيست‌ها در اين حمله هفت نفر از كاركنان خيريه «آشپزخانه مركزي جهان» را به قتل رساندند؛ اقدامي كه در آن خطا و عدم پيروي فاحش از پروتكل‌ها مشهود بود. اگرچه اين جنايت موجب اخراج ۲ مقام نظامي ارشد صهيونيست شد و ارتش رژيم اشغالگر آن را «يك اشتباه جدي» توصيف كرد، اما صهيونيست‌ها در اين مورد هم عذرخواهي رسمي نكردند. اين در حالي است كه آشپزخانه مركزي جهان يك خيريه امريكايي بود، كشوري كه حامي اصلي نظامي، مالي و ديپلماتيك رژيم صهيونيستي بوده و جنايت‌هاي اين رژيم بدون كمك آن ممكن نبود.

 

حمله مرگبار در رفح

خبرگزاري آسوشيتدپرس در ۲۸ مه گزارش داد «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي حمله اخير نظاميان اين رژيم به اردوگاه آوارگان در رفح را يك «اشتباه تراژيك» توصيف كرده است؛ حمله‌اي كه در شامگاه يكشنبه انجام شد و دست‌كم ۴۵ شهيد بر جاي گذاشت. نتانياهو و كابينه تحت امر وي اين بار نيز درباره جزئيات و چگونگي وقوع اين جنايت توضيحي ندادند و بدون طرح هيچ‌گونه عذرخواهي رسمي بابت اين جنايت كه خشم جامعه بين‌المللي را هم برانگيخته، به طرح اظهارات كلي درباره شدت تلفات بسنده كردند. علاوه بر كشتار فلسطيني‌ها، صهيونيست‌ها حتي به نيروهاي خودي هم رحم نكرده‌اند و يك بار در دسامبر ۲۰۲۳ سه اسير صهيونيست و يك بار در ماه جاري ميلادي دست‌كم پنج سرباز ارتش اين رژيم با آتش خودي كشته شدند.

 

قاليباف: جهان ديگر تحمل جنايات جنگي رژيم صهيونيستي را ندارد

رييس مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: بمباران آوارگان و كودكان بي‌دفاع فقط از شيطان برمي‌آيد. جهان ديگر تحمل جنايات جنگي رژيم صهيونيستي را ندارد. به گزارش ايسنا، محمدباقر قاليباف در مطلبي در صفحه شخصي خود در صفحه اجتماعي ايكس نوشت: بمباران آوارگان و كودكان بي‌دفاع فقط از شيطان برمي‌آيد. جهان ديگر تحمل جنايات جنگي رژيم صهيونيستي را ندارد. تمام دولت‌ها به‌ويژه دولت‌هاي مسلمان بايد همسو با ملت‌هاي خود و همراه با آزادي‌خواهان جهان براي توقف اين نسل‌كشي اقدام عملي كنند.» به گزارش ايسنا، جنگنده‌هاي متجاوز ارتش رژيم صهيونيستي يكشنبه شب، چادرهاي آوارگان فلسطيني را در شمال‌غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران كردند. در اين جنايت تا اين لحظه حدود ۵۰ نفر از فلسطينيان، شهيد و ده‌ها نفر زخمي شده‌اند. دفتر اطلاع‌رساني دولت فلسطين در نوار غزه اعلام كرد ارتش اشغالگر صهيونيستي در ۲۴ ساعت بيش‌ از ۱۰ مركز اسكان آوارگان فلسطيني را در رفح بمباران كرده است. ارتش رژيم صهيونيستي، چادرها و مراكز اسكان آوارگان در شمال‌غرب رفح را با ۷ موشك و بمب بزرگ بمباران كرد. طبق اعلام سازمان امداد و نجات غزه، بر اثر جنايت رژيم صهيونيستي در رفح، افراد زيادي دچار قطعي عضو يا سوختگي شديد شده‌اند و زنان و كودكان زيادي نيز قرباني شده‌اند.

 

ارسال نظر