جزئیات کشف ۱۰ابرپرونده مالیاتی

۱۴۰۳/۰۳/۰۹ - ۱۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۳۶۳۹
جزئیات کشف ۱۰ابرپرونده مالیاتی

در سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده جدید مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی شناسایی شده، همچنین کشف ۱۰ ابرپرونده فرار مالیاتی نیز از تحولات مهم اخیر بوده است.

یکی از محورهای تمرکز دولت سیزدهم در حوزه های مختلف اقتصادی تمرکز بر دانه درشت‌ها در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی بوده است.

به گزارش تسنیم، در راستای مبارزه جدی با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید، تنها  در سال گذشته 2 میلیون و 700 هزار پرونده جدید مالیاتی شناسایی شده  و از محل شناسایی مودیان جدید، بخش قابل توجهی از درآمد‌های مالیاتی تامین شد.

هر 2 هفته یک خبر از کشف فرار مالیاتی رسانه ای خواهد شد

در همین خصوص رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه، به همکاران خودمان تکلیف کردیم که حداقل دو هفته یک بار باید یک خبر مبارزه جدی و کشف جدی فرار مالیاتی را رسانه‌ای کنیم، گفت:  مردم باید بدانند که امروز عزم نظام مالیاتی برای مبارزه بسیار جدی است.

1-پرونده مالیاتی 300 میلیاردی در خوزستان در حوزه  ساخت و ساز

وی افزود، در چند ماه گذشته به عنوان مثال شناسایی 300 میلیارد تومان فرار مالیاتی در حوزه ساخت و ساز را در استان خوزستان داشتیم.

2-پرونده 860 میلیاردی دلال پتروشیمی

به گفته سبحانیان در همین مدت، بحث شناسایی فرار مالیاتی 860 میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی را داشتیم.

3-شناسایی صدور 100 هزار میلیارد تومان فاکتور صوری با هوش مصنوعی

140 مودی که تعامل و معامله داشتند از طریق شرکت‌های سوری را شناسایی کردیم که بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان فاکتور صوری صادر کرده بودند که ما از طریق داده کاوی و هوش مصنوعی اینها را شناسایی کردیم.

4-پرونده 600 میلیاردی دلال حوزه طلا در کردستان

معاون وزیر اقتصاد گفت: در استان کردستان از یک فعال حوزه طلا بالغ بر 600 میلیارد تومان و یک شرکت با فرار مالیاتی 150 میلیارد تومانی را شناسایی کردیم.

5-پرونده 700 میلیاردی دلالان حوزه اهن و قراضه

در استان آذربایجان غربی بیش از 700 میلیارد تومان از 6 شرکت در حوزه دلالی زنجیره آهن و قراضه و حدود 400 میلیارد تومان از شخصی که در حوزه خرید و فروش رمز ارز فعالیت می‌کرد شناسایی و وصول کردیم.

6-پرونده فرار مالیاتی دو شرکت فولادی در آذربایجان شرقی

وی گفت: در حوزه فولاد دو شرکتی که در آذربایجان شرقی و یک شرکت که در زنجان فعالیت می‌کردند بیش از 750 میلیارد تومان برگ تشخیص صادر کردیم.

7-پرونده مالیاتی 680 میلیاردی شرکت دلالی خودرو در قزوین

همچنین در استان قزوین شرکتی که در حوزه خرید و فروش خودرو فعال بود حدود 680 میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی کردیم.

8-پرونده 240 میلیاردی فرار مالیاتی با صندوق قرض الحسنه

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، در استان فارس اشخاصی که با استفاده از صندوق قرض الحسنه به فرار مالیاتی می‌پرداختند بیش از 240 میلیارد تومان برگ تشخیص صادر کردیم.

9-پرونده فاکتور فروشی در همدان به ارزش 12 هزار میلیارد تومان

در استان‌های مختلف مثل البرز، مرکزی شناسایی فرار مالیاتی اتفاق افتاده به ارزش 260 میلیارد تومان، دو پرونده فاکتور فروشی که در استان همدان به مبلغ 12 هزار میلیارد تومان نهایی شده است.

10-شناسایی پرونده 3 هزار میلیاردی در یزد با کمک دستگاههای امنیتی

سبحانیان افزود: همچنین  در استان یزد پرونده فرار مالیاتی به مبلغ تقریباً 3000 میلیارد تومان را با کمک دستگاه‌های امنیتی شناسایی کردیم.

وی گفت:  امروز با همه اجزای حاکمیت، سایر ارکان امنیتی و پلیس امنیت امروز ارتباط بسیار خوبی داریم و کمک می‌کنند که ما بتوانیم این افزایش‌هایی که قرار است به نفع مردم و برای ارائه خدمات بهتر به مردم در درآمد‌های مالیاتی اتفاق بیفتد را از محل شناسایی فرار مالیاتی به دست بیاوریم.

ارسال نظر