حاكميت شركتي در رتبه‌بندي ناشران بورسي لحاظ خواهد شد

۱۴۰۳/۰۳/۱۷ - ۰۰:۱۷:۴۴
کد خبر: ۳۱۴۰۴۰

ولي‌الله جعفري، مدير نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دستورالعمل بحث حاكميت شركتي ۱۸ مهرماه سال ۱۴۰۱ به تصويب هيات‌مديره سازمان رسيد. در آذر ماه ۱۴۰۱ به ناشران اوراق بهادار و موسسات حسابرسي براي اجرا و نظارت اين موضوع ابلاغ شد و به تازگي هم منشور كميته ريسك و كميته انتصابات به شركت‌ها ابلاغ شده است؛ بر اين اساس از نظر قوانين و مقررات تمام آنچه نياز بود ابلاغ شده و ناشران بايد از ابتدا دستورالعمل حاكميت شركتي را رعايت كنند.

باشگاه خبرنگاران| ولي‌الله جعفري، مدير نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دستورالعمل بحث حاكميت شركتي ۱۸ مهرماه سال ۱۴۰۱ به تصويب هيات‌مديره سازمان رسيد. در آذر ماه ۱۴۰۱ به ناشران اوراق بهادار و موسسات حسابرسي براي اجرا و نظارت اين موضوع ابلاغ شد و به تازگي هم منشور كميته ريسك و كميته انتصابات به شركت‌ها ابلاغ شده است؛ بر اين اساس از نظر قوانين و مقررات تمام آنچه نياز بود ابلاغ شده و ناشران بايد از ابتدا دستورالعمل حاكميت شركتي را رعايت كنند.
او افزود: بر اجراي حاكميت شركتي نظارت خواهيم كرد و يك سري چك ليست‌هايي را بر ميزان اجراي حاكميت شركتي از سوي ناشران اوراق بهادار تهيه كرديم و در اختيار موسسات حسابرسي قرار داديم كه موسسات آنها را تكميل كرده و ميزان رعايت حاكميت شركتي را توسط هر ناشر به ما اطلاع دهند.
اين مقام مسوول اظهار كرد: حتما امسال در بحث رتبه‌بندي، ناشران حاكميت شركتي را لحاظ خواهيم كرد و اگر ناشري بحث حاكميت شركتي را رعايت نكند گزارش تخلفاتي تهيه و به مرجع رسيدگي تخلفات ارسال و بر اساس تخطي از مفاد، برخورد لازم انجام خواهد شد.
او در نهايت مي‌گويد: حاكميت شركتي نظام راهبري صحيح و درست يك شركت را تشريح مي‌كند و اجراي درست آن منجر به صرف و صلاح همه سهامداران و ذي‌نفعان مي‌شود؛ بر اين اساس براي ما از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.

ارسال نظر