رييس مركز توسعه تجارت الكترونيكي:

فروش اينترنتي كالا به ۳،۱ همت رسيد

۱۴۰۳/۰۳/۲۲ - ۰۲:۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۱۴۴۲۲

رييس مركز تتا گفت: ارزش معاملات تجارت الكترونيكي (۲۰۷ هزار شركت) سال گذشته بالغ بر ۳.۱ هزار ميليارد تومان بوده كه بيانگر رشد ۷۴ درصدي نسبت به سال ۱۴۰۱ است. امين كلاهدوزان رييس مركز توسعه تجارت الكترونيكي (مركز تتا) در نشست خبري اظهار كرد: ارزش معاملات تجارت الكترونيكي (۲۰۷ هزار شركت) در سال ۱۴۰۲ معادل ۳ هزار و ۱۸۸ ميليارد تومان بوده كه نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۴ درصد افزايش يافته است.

رييس مركز تتا گفت: ارزش معاملات تجارت الكترونيكي (۲۰۷ هزار شركت) سال گذشته بالغ بر ۳.۱ هزار ميليارد تومان بوده كه بيانگر رشد ۷۴ درصدي نسبت به سال ۱۴۰۱ است. امين كلاهدوزان رييس مركز توسعه تجارت الكترونيكي (مركز تتا) در نشست خبري اظهار كرد: ارزش معاملات تجارت الكترونيكي (۲۰۷ هزار شركت) در سال ۱۴۰۲ معادل ۳ هزار و ۱۸۸ ميليارد تومان بوده كه نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۴ درصد افزايش يافته است. اميدواريم اسمال اين روند رشد ادامه يابد و تا پايان سال به رقم ۶ همت برسيم. وي افزود: تعداد كل معاملات تجارت الكترونيكي ۳.۹ ميليارد فقره بوده كه بيانگر رشد ۳۱ درصدي نسبت به سال ۱۴۰۱ است. كلاهدوزان ادامه داد: در بخش معاملات الكترونيكي دولتي نيز شاهد ۴۳۸ هزار فقره به ارزش يك هزار و ۱۱۹ ميليارد تومان بوديم كه نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتيب افزايش ۴ درصد و ۷۱ درصدي يافته است. وي به اينماد اشاره كرد و گفت: تعداد كل اينمادهاي فعال تا پايان سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰۷ هزار و ۳۱۷ بوده كه رشد ۴۷ درصدي را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان مي‌دهد. رييس مركز تتا گفت: در سال ۱۴۰۲ بيش از ۴ ميليون و ۲۵۶ هزار گواهي امضاي الكترونيك صادر شده كه نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۲۵ درصدي را نشان مي‌دهد. به گفته كلاهدوزان، نرخ رشد مبلغ كل تراكنش‌هاي شاپرك در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر با ۳۳ درصد بوده است. رييس مركز تتا اظهار كرد: همچنين متوسط مبلغ هر تراكنش تجارت الكترونيكي ۸۱۵ هزار تومان بوده است. وي تصريح كرد: ۴۲ درصد از شركت‌هاي مذكور نوپا (يك تا ۴ سال) هستند كه نشان مي‌دهد اقبال مردم به راه‌اندازي كسب و كارهاي الكترونيكي افزايش يافته است ۳۵ درصد شركت‌ها كمتر از يك سال، ۱۸ درصد شركت‌ها ۴ تا ۸ سال و ۵ درصد شركت‌ها بالاي ۸ سال عمر دارند. كلاهدوزان افزود: استان‌هاي تهران، اصفهان، مشهد و شيراز در صدر تجارت الكترونيكي هستند. وي گفت: ۶۳ درصد شركت‌هاي مذكور فقط به صورت تخصصي در حوزه فروش كالا، ۳۴ درصد در حوزه خدمات و ۳ درصد به صورت مشترك در بخش كالا و خدمات فعال هستند. رييس مركز تتا اظهار كرد: ۸۱ درصد صاحبان واحدهاي تجارت الكترونيكي داراي اين ماد مرد و ۱۸ درصد زن هستند كه سهم زنان نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر با ۳ درصد افزايش يافته است.

ارسال نظر