دو پيام در بدو ورود به ايران

حميد نوري آزاد شد و به تهران بازگشت

۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۰۱:۰۱:۴۰
کد خبر: ۳۱۴۶۹۶

حميد نوري، شهروند ايراني كه پس از ۱۶۸۰ روز از زندان سوئد آزاد شد، در بدو ورود به ايران از از خانواده خود، مردم ايران و دست‌اندركاران اين امر تشكر كرد.

حميد نوري، شهروند ايراني كه پس از ۱۶۸۰ روز از زندان سوئد آزاد شد، در بدو ورود به ايران از از خانواده خود، مردم ايران و دست‌اندركاران اين امر تشكر كرد.
حميد نوري شهروند ايراني روز شنبه بعد از پنج سال حبس در زندان‌هاي سوئد با وساطت عمان و در جريان تبادل زندانيان بين ايران و سوئد به كشور بازگشت و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال خانواده خود و تعدادي از مقامات وزارت خارجه و قوه قضاييه قرار گرفت حميد نوري در فرودگاه مهرآباد و پس از بازگشت به ايران از خانواده، مردم ايران و دست اندركاران تشكر كرد و گفت: پرونده بسيار سخت، پيچيده، مهم، حساس، پراضطراب و پردلهره‌اي بود و زحمات فراواني كشيده شد و با دعاهايي كه خانواده‌ام و مردم عزيز و دوستانم و همكاران كردند، يقين دارم كه دعاها موثر بوده و خدا كمك كرد. او گفت: پيام اول من، تشكر است. خدا از شما قبول كند و اگر كاري كرديد، به خاطر خدا انجام داديد و خدا از شما قبول كند.  حميد نوري در ادامه گفت: يك پيام كوتاه هم براي تروريست‌ها، منافقين و در رأس آنها اسراييل كودك‌كش دارم كه به اين پرونده خيلي دلخوش كرده بود. او در ادامه با اشاره به آوارگي منافقين در كشورهاي ديگر از جمله آلباني گفت: من حميد نوري و در آستانه عيد قربان، عيد غدير و روز عرفه در تهران هستم. شما دل‌خوش كرده بوديد، اما شما كجا هستيد و من كجا هستم؟! شما مي‌گفتيد كه خداوند هم نمي‌تواند حميد نوري را آزاد كرد ولي ديديد كه خداوند من را در روز عرفه آزاد كرد.
نوري با بيان اينكه «بار ديگر از تمام افرادي كه براي آزادي من زحمت كشيدند، تشكر و قدرداني مي‌كنم»، در بخشي از صحبت‌هاي خود در مورد شهيد آيت‌الله «سيد ابراهيم رييسي» نيز گفت: آقاي رييسي خيلي زحمت كشيدند، پيگير پرونده بودند و من به ايشان علاقه و وابستگي شديدي داشتم.  او در ادامه گفت: من در سلول انفرادي بسيار تلاش كردم كه در انتخابات رياست‌جمهوري گذشته شركت كنم و به حاج آقا رييسي راي بدهم، حتي سفارت در اين زمينه با من همكاري سخت مي‌كرد و من به آنها گفتم اگر صندوق راي نياوريد تا من راي بدهم ديگر با شما ملاقات نمي‌كنم. من در انتخابات شركت كردم و به آقاي رييسي راي دادم. نوري در پايان گفت: ان‌شاءالله كه لياقت داشته باشيم ادامه‌دهنده راه شهدا از جمله شهيدان رييسي و سليماني باشيم. «ناصر كنعاني» سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت آزادي حميد نوري كه با دسيسه و طراحي رژيم صهيونيستي و عامليت گروهك تروريستي نفاق گرفتار شده بود، جلوه ديگري از ديپلماسي اقتدار جمهوري اسلامي ايران در تحقق و تامين منافع ملي و نيز حمايت قاطعانه از حقوق ايرانيان است. ظهر روز شنبه، دولت عمان از تبادل زندانيان ميان ايران و سوئد به واسطه اين كشور خبر داد و از فضاي مثبت در مذاكرات دو طرف ايراني و سوئدي در مسقط تمجيد و تاكيد كرد كه خواهان حل و فصل اين پرونده انساني است. «اولف كريسترسن»، نخست‌وزير سوئد نيز ضمن تاييد آزادي حميد نوري، از بازگشت ۲ شهروند زنداني اين كشور در ايران به نام‌هاي «سعيد عزيزي» و «يوهان فلودروس» به سوئد خبر داد. كنعاني در ادامه افزود كه آزادي اين شهروند ايراني از اسارت، ناشي از رأي غيرقانوني و فاقد مشروعيت دادگاه سوئد، در نتيجه تلاش‌هاي مستمر سياسي، حقوقي و كنسولي دستگاه ديپلماسي، قوه قضاييه و ديگر مراجع ذيربط كشور حاصل شده است. كنعاني گفت: «به همين مناسبت لازم است از اهتمام ويژه شخص رييس‌جمهور شهيد آيت‌الله‌ رييسي و تلاش‌هاي مستمر و مجدانه وزير شهيد امور خارجه اميرعبداللهيان تجليل و قدرداني گردد». «كاظم غريب‌آبادي» معاون امور بين‌الملل قوه قضاييه نيز در پيامي در شبكه ايكس درباره آزادي حميد نوري نوشت: اين موفقيت مرهون تلاش همكارانم در قوه قضاييه، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه، به‌خصوص برادرم شهيد دكتر اميرعبداللهيان مي‌باشد. «عطيه نوري» هم با اشاره به آزادي پدرش نوشت: «الحمدلله پدرم بعد از ۱۶۸۰ روز اسارت در حال برگشت به ميهن است. امروز جاي شهيدان عزيزمان اميرعبداللهيان و رييسي خالي است تا نتيجه ديپلماسي قدرتمندشان را ببينند». سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين تصريح كرد: حميد نوري، شهروند گروگان گرفته شده پس از تحمل ۱۶۸۰ روز اسارت غيرقابل توصيف و مغاير با مباني اوليه حقوق بشر به وطن عزيز و آغوش خانواده و عزيزان صبور خود بازگشته است.
كنعاني با تشكر از نقش سلطنت عمان در كمك به تسهيل اين فرآيند، تاكيد كرد «وزارت امور خارجه حسب وظيفه ذاتي خود به تلاش مستمر و مجدانه براي آزادي ديگر شهروندان ايراني در خارج از كشور ادامه خواهد داد».

ارسال نظر