تلاش براي پرداخت ماهانه حق‌التدريس معلمان

۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۰۲:۰۶:۱۸
کد خبر: ۳۱۴۷۳۳
تلاش براي پرداخت ماهانه حق‌التدريس معلمان

معاون برنامه‌ريزي و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: حق‌التدريس ارديبهشت ماه پرداخت شده و تلاش داريم با دستان توانمند شما معلمان، اين پرداختي‌ها به صورت ماهانه انجام شود. استان‌هايي كه در ارسال ابلاغ‌هاي موظف و غير موظف تأخير داشته باشند، حق‌التدريس‌شان نيز دير پرداخت مي‌شود.

معاون برنامه‌ريزي و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: حق‌التدريس ارديبهشت ماه پرداخت شده و تلاش داريم با دستان توانمند شما معلمان، اين پرداختي‌ها به صورت ماهانه انجام شود. استان‌هايي كه در ارسال ابلاغ‌هاي موظف و غير موظف تأخير داشته باشند، حق‌التدريس‌شان نيز دير پرداخت مي‌شود. علي فرهادي در نشست با مديران كل استان‌ها گفت: براي تشويق استان‌هايي كه در برخي اقدامات پيشتاز و سرآمد بوده، بحث تشويقي در نظر مي‌گيريم. او با اشاره به ابلاغ جداول بودجه در هفته گذشته، بيان كرد: تا هفته پيش جز حقوق نمي‌توانستيم پرداختي داشته باشيم اما به فضل الهي اين مورد پس از ابلاغ جداول بودجه برطرف شد؛ هزينه هداياي هفته معلم به ۲۰۰۰ ميليارد تومان رسيد؛ اين مبلغ معادل تلاش‌هايي است كه از بهمن و اسفند در مجلس انجام داديم تا از حقوق مالكانه معادن براي هنرستان‌ها ۲۰۰۰ ميليارد تومان تأمين كنيم. فرهادي افزود: حق‌التدريس ارديبهشت ماه پرداخت شده و تلاش داريم با دستان توانمند شما عزيزان، اين پرداختي‌ها به صورت ماهانه انجام شود؛ استان‌هايي كه در ارسال ابلاغ‌هاي موظف و غير موظف تأخير داشته باشند، حق‌التدريس‌شان نيز دير پرداخت مي‌شود. معاون برنامه‌ريزي و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد: امسال با افزايش ۵۰۱ هزار نفري دانش‌آموزان مواجه هستيم و فرض بر اين است كه كلاس خالي نداشته باشيم. ما 
پيش بيني مي‌كنيم در مهر حدود ۱۵ كلاس بيشتر داشته باشيم و بر همين اساس در بحث بازنشستگي نيز هيچ كدام را بازنشست نمي‌كنيم؛ تا ۳۰ مهر كلاس‌هاي ما كه تثبيت شد نيروي مازاد در منطقه‌اي داشتيم و شرايط خاص داشت مي‌توانيم با بازنشستگي طبق شرايط موافقت كنيم. او تاكيد كرد: نيروي خريد خدماتي كه قبول نشدند، نمي‌توانيم در مهر به كار بگيريم. فرهادي از برگزاري آزمون‌هاي استخدامي در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در آزمون آموزگاري ۲۸۰۰۰ نفر مجوز داريم. همچنين، امسال تلاش كرده‌ايم تا ظرفيت دانشگاه فرهنگيان را با ۲۰۰۰ ورودي شهيد رجايي و ۳۰ هزار ورودي دانشگاه فرهنگيان افزايش دهيم.

ارسال نظر