عرضه اولیه سهام جهانی ۱۲ درصد کاهش یافت

۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۰۰:۲۶:۳۹
کد خبر: ۳۱۵۵۳۱

براساس گزارش شرکت حسابرسی و مشاوره ارنست‌اند یانگ (EY)، عرضه‌های اولیه سهام (IPO) یا عرضه عمومی سهام جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با ۱۲ درصد کاهش نسبت به سال قبل به رقم ۵۵۱ رسید.

ایسنا| براساس گزارش شرکت حسابرسی و مشاوره ارنست‌اند یانگ (EY)، عرضه‌های اولیه سهام (IPO) یا عرضه عمومی سهام جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با ۱۲ درصد کاهش نسبت به سال قبل به رقم ۵۵۱ رسید.

شرکت ارنست‌اند یانگ در گزارشی اعلام کرد که درآمد حاصل از عرضه عمومی نیز با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ به ۵۲.۲ میلیارد دلار رسیده است. این کاهش به دلیل فعالیت آهسته‌تر عرضه عمومی اولیه جهانی در منطقه آسیا و اقیانوسیه بود، زیرا معاملات از ۲۳۷ به ۲۱۶ کاهش یافت که منجر به کاهش ۷۳ درصدی درآمد سالانه ۱۰.۴ میلیارد دلاری در ماه‌های ژانویه تا ژوئن شد. از سوی دیگر، حجم عرضه عمومی اولیه جهانی در مناطق اروپا، خاورمیانه، هند و آفریقا (EMEIA) به‌طور قابل توجهی در همان دوره افزایش یافت و بیشترین افزایش در امریکا از ۷۷ به ۸۶ مشاهده شد. بخش صنعت با ۱۱۵ معامله در عرضه عمومی اولیه جهانی عملکرد خوبی داشت که ۲۱ درصد از کل را به خود اختصاص داد که ناشی از فعالیت قوی و استراتژیک، به ویژه در هند بود. همچنین، بخش فناوری عملکرد بهتری داشت و ۱۰.۸ میلیارد دلار از درآمدهای عرضه عمومی اولیه جهانی را ثبت کرد که بیشتر این وجوه از ایالات‌متحده تامین شد. این داده‌ها به‌صورت ماهانه حاکی از آن بود که در ماه آوریل تا ژوئن، تعداد عرضه‌های اولیه عمومی جهانی نسبت به سال قبل ۱۵درصد کاهش یافت. بیزنس گزارش کرد، بر اساس داده‌های این شرکت بزرگ حسابرسی، درآمد حاصل از عرضه اولیه سهام در سه ماهه دوم ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به ۲۷.۸ میلیارد دلار رسید.

ارسال نظر