هشدار نارنجی برای بارش‌های شدید در ۴ استان

۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۰۰:۳۶:۲۷
کد خبر: ۳۱۵۵۴۰

سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید محلی در چهار استان، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید محلی در چهار استان، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید محلی طی روز یکشنبه (۱۰ تیر) در چهار استان، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گردوخاک در برخی نقاط و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات فعالیت این سامانه است.

این سامانه در روز یکشنبه شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را در بر خواهد گرفت.

جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی در پی فعالیت این سامانه ممکن خواهد بود.

در نتیجه به احتیاط در سفرها به‌ویژه بین‌شهری، عدم اتراق و برپاکردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال آنها به مکان‌های مسقف توصیه می‌شود.

ارسال نظر