پيش‌بيني جديد رييس اتحاديه طلا درباره قيمت سكه و طلا

۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۰۰:۵۰:۲۰
کد خبر: ۳۱۵۵۵۰

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران، گفت: نوسان يك تا ۲ درصدي را در بازار طلا براي هفته جاري، پيش بيني مي‌كنيم.  نادر بذرافشان با اشاره به اينكه حباب سكه يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان است، اظهار داشت: روند نوسان اونس طلاي جهاني، شرايط عادي و بدون التهابي در بازار طلاي داخلي را هفته گذشته را شاهد بوديم.

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران، گفت: نوسان يك تا ۲ درصدي را در بازار طلا براي هفته جاري، پيش بيني مي‌كنيم.  نادر بذرافشان با اشاره به اينكه حباب سكه يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان است، اظهار داشت: روند نوسان اونس طلاي جهاني، شرايط عادي و بدون التهابي در بازار طلاي داخلي را هفته گذشته را شاهد بوديم.  به گزارش ايرنا، وي با تشريح وضعيت بازار طلا اظهار داشت: اين حباب در بازار‌هاي جهاني طلا حدود هشت ميليون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

وي افزود: قيمت هر اونس طلا در بازار‌هاي جهاني در هفته گذشته با افزايش هفت دلاري همراه بود و به گونه‌اي كه اونس جهاني طلا به ۲ هزار و ۳۳۵ دلار رسيد. رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران، ادامه داد: سكه بهار آزادي با ۲ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان افزايش به ۴۲ ميليون و ۶۵۰ تومان و سكه طرح قديم با افزايش يك ميليون توماني به ۳۸ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان رسيد. وي با اشاره به افزايش قيمت نيم سكه و ربع سكه گفت: نيم سكه نيز با افزايش بيش از يك ميليون توماني به ۲۳ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان رسيد و ربع سكه نيز با ۹۰۰ هزار تومان افزايش ۱۵ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. بذرافشان بيان داشت: سكه يك گرمي با ۳۰۰ هزار تومان افزايش به هفت ميليون و ۲۰۰ هزار تومان و يك گرم طلاي ۱۸ عيار نيز با حدود ۱۰۰ هزار تومان افزايش به سه ميليون و ۴۶۰ تومان رسيد. كارشناس بازار طلا با پيش بيني وضعيت بازار طلا و سكه در هفته آينده گفت: اين شرايط به وضعيت سياسي و اقتصادي در جهان از جمله بحران‌هاي تشديد جنگ اسراييل و لبنان و وضعيت اقتصادي خاورميانه بستگي دارد. وي ابراز داشت: نوسان يك تا ۲ درصدي را در بازار طلا براي هفته آينده پيش بيني مي‌كنيم. رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران با بيان اينكه بازار در هفته گذشته روند التهابي نداشته است، گفت: اكنون در بازار تقاضا براي خريد طلا و سكه تشديد نشده است بلكه نبود تقاضا و روند ركودي وجود دارد. وي خاطرنشان كرد: در راستاي حمايت از توليدكنندگان و همچنين حمايت از مردم و خريداران براي جلوگيري از خريد طلا‌هاي فاقد استاندارد، فروش طلاي دست دوم نيز ممنوع شده است.

ارسال نظر