انتقاد از عملكرد برگزاري نمايشگاه الكامپ

۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۰۱:۰۲:۵۴
کد خبر: ۳۱۵۸۶۵

رييس اتحاديه فناوران رايانه تهران از كوچ برندهاي حوزه فناوري در نمايشگاه الكامپ خبر داد و گفت: با تشديد تحريم‌ها بخش قابل توجهي از شركت‌هاي مهم حوزه فناوري از ايران فرار كردند؛ اين در حالي است كه در نمايشگاه الكامپ امسال غرفه‌ها به بانك‌ها‌، بيمه‌ها و اپراتورهاي تلفن همراه اختصاص پيدا كرده است و بانك‌ها و اپراتورها جايگزين غول‌هاي فناوري شدند! 

رييس اتحاديه فناوران رايانه تهران از كوچ برندهاي حوزه فناوري در نمايشگاه الكامپ خبر داد و گفت: با تشديد تحريم‌ها بخش قابل توجهي از شركت‌هاي مهم حوزه فناوري از ايران فرار كردند؛ اين در حالي است كه در نمايشگاه الكامپ امسال غرفه‌ها به بانك‌ها‌، بيمه‌ها و اپراتورهاي تلفن همراه اختصاص پيدا كرده است و بانك‌ها و اپراتورها جايگزين غول‌هاي فناوري شدند! 

براساس اين گزارش، پاويون شركت‌هاي دانش‌بنيان در نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيك از ۹ تير در حالي برگزار شد كه مديران استارت‌آپي و فعالان حوزه فناوري عملكرد اين نمايشگاه را نقد كردند.

در همين مورد محمدرضا فرجي تهراني، رييس اتحاديه فناوران رايانه تهران با انتقاد از عملكرد نمايشگاه الكامپ گفت: برگزاري نمايشگاه رايانه و هوش مصنوعي در دنيا با ساير صنوف متفاوت است و شاهد رقابتي عجيب ميان شركت‌كنندگان هستيم. مقايسه نمايشگاه‌هاي هاي‌تك در ساير كشورها با ايران مانند مقايسه كشور و روستا است. در مجموع نمايشگاه الكامپ ۱۴۰۳ با كاهش قابل‌توجه تعداد شركت‌كنندگان حاضر، خلأ نوآوري، تداوم تحريم استارت‌آپ‌‌هاي بزرگ و افت چشمگير تعداد بازديدكننده‌ها مواجه شد. 
او با اشاره به سود كلان برگزاري نمايشگاه گفته است: سال‌ها است كه نمايشگاه براي همه صنوف مشكلاتي چون عدم وجود پاركينگ، تهويه مناسب، نظافت لازم و... را دارد. تا زماني كه هدف از برگزاري نمايشگاه تنها كسب درآمد براي برگزاركننده باشد، كسي پيگير حق شركت‌كنندگان و مراجعه‌كنندگان در نمايشگاه نمي‌شود. همچنين تا زماني‌كه هدف از برگزاري اينچنين نمايشگاه‌هايي تنها كسب منفعت براي عده‌اي باشد و از هر آنچه شركت نمايشگاهي انجام مي‌دهد، تمكين مي‌كنيم، همانطور كه مي‌بينيم اوضاع هر سال از سال قبل بدتر مي‌شود.

چرا امسال براي الكامپ تبليغ نشد؟ فرجي تهراني چنين پاسخ داد: هنگامي كه شركت‌كنندگان براي شركت در يك نمايشگاه هزينه‌هاي سنگيني را بابت اجاره و ساخت غرفه پرداخت مي‌كنند و با مشكلات بسياري دسته و پنجه نرم مي‌كنند، حداقل انتظار ما معرفي دستاوردهاي شركت به افرادي است كه آشنايي با محصولات و خدمات را ندارند. متاسفانه با هزينه درست كردن براي شركت‌هاي حوزه فناوري ديگر امكان تبليغات گسترده در سطح شهر وجود ندارد. 

او ادامه داد: مردم زماني مي‌توانند از اين نمايشگاه‌ها استقبال كنند كه تبليغ آن را در بيلبوردهاي سطح شهر ببينند اين در حالي است كه امسال تبليغات الكامپ در بيلبوردهاي سطح شهر به‌شدت كمرنگ بود. اين در حالي است كه ما در مورد نمايشگاهي صحبت مي‌كنيم كه بازديدكنندگان آن افراد آشنا با تكنولوژي روز دنيا هستند و قطعاً تبليغات كارشناسي شده در فضاي مجازي مي‌توانست با كمترين هزينه بيشترين بازخورد را داشته باشد، بنابراين كوتاهي در اين امر قطعا باعث كاهش ميزان بازديدكنندگان مي‌شود و از رونق آن مي‌كاهد.

رييس اتحاديه فناوران رايانه تهران اعلام كرد: در سال‌هاي آتي چنانچه اين وضعيت در نحوه برگزاري نمايشگاه الكامپ ادامه داشته باشد بايد نام نمايشگاه الكامپ را به نمايشگاه «اپراتور و بانك» تغيير دهيم چرا كه رفته رفته مي‌بينيم كه هر سال از تعداد شركت كنندگان حوزه فناوري كاسته شده و بر مسافت غرفه‌هاي اپراتورهاي تلفن همراه و شركت‌هاي اقماري بانك‌ها افزوده مي‌شود. تا زماني كه به رغم درخواست متولي اصلي اين صنف يعني اتحاديه فناوران رايانه تهران، برگزاري نمايشگاه به افراد سودجوي ديگر سپرده مي‌شود، قابل انتظار است كه توانايي لازم براي ايجاد رغبت در اعضاء صنف وجود نداشته باشد و وضعيت هر سال بدتر مي‌شود.
به گفته فرجي تهراني، در نمايشگاه امسال به دليل فرسودگي سيستم تهويه نامناسب بود و همين موضوع سبب كلافگي بازديدكنندگان و كاهش زمان بازديد را به همراه داشت.

ارسال نظر