المپیک پاریس، معدن طلا برای مدال‌آوران عرب

۱۴۰۳/۰۴/۱۸ - ۱۲:۲۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۶۱۳۹
المپیک پاریس، معدن طلا برای مدال‌آوران عرب

مسئولان کشورهای عرب وعده پاداش های چشمگیری به ورزشکارانشان در صورت کسب مدال المپیک داده‌اند.

طارق حامدی پس از کسب یک مدال نقره المپیک  کاراته برای عربستان در المپیک توکیو، از یک دانشجوی ساده به یک قهرمان ملی و میلیونر تبدیل شد.
مدال‌های المپیک به ورزشکاران عرب فرصت کم‌نظیری ارائه می‌دهد. کسانی که موفق می‌شوند روی سکو بروند، می‌توانند انتظار پاداش‌های فراوانی داشته باشند، از ماشین‌های لوکس گرفته تا زمین و همچنین افزایش موجودی بانکی‌شان.

به گزارش ایسنا، در توکیو، حامدی در شرایطی بحث برانگیز از دستیابی به اولین مدال طلای کشورش در المپیک بازماند چون در فینال حریف خود را (سجاد گنج‌زاده) با یک ضربه غیرقانونی ناک اوت کرد و دیسکالیفه شد.

شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به حامدی گفت که او از نظر کشورش برنده مدال طلاست و  جایزه کامل ۵ میلیون ریالی (۱.۳ میلیون دلار) که به قهرمانان المپیک وعده داده شده بود را به این کاراته‌کا داد.

البته ارائه پاداش مالی به برندگان مدال در جاهای دیگر چیز عجیبی نیست و کشورهای دیگر نیز به مدال‌آورانشان پاداش می‌دهند اما اعطای پاداش به مدال آوران در جهان عرب بیش از کشورهای دیگر است. 

در الجزایر رسم بر این است که رئیس جمهور این کشور از قهرمانان المپیک با هدایایی از اتومبیل های لوکس گرفته تا آپارتمان تقدیر می کند.

برنده مدال طلا در مراکش ۲ میلیون درهم (۲۰۰ هزار دلار) دریافت می کند در حالی که کمیته ملی المپیک مصر با توافق با اسپانسرهای مالی،  ۵ میلیون پوند مصر (۱۰۰ هزار دلار) به مدال آوران المپیکش خواهد داد.

به کل اعضای تیم ملی فوتبال عراق به خاطر راهیابی به المپیک پاریس قطعه زمین و پاداش های مالی داده شد.

قطر مدت‌هاست که از مشوق‌های مالی برای جذب ورزشکاران کشورهای دیگر استفاده می‌کند و قطعا پاداش‌های چشمگیری به مدال‌آورانش خواهد داد ولی این موضوع به طور رسمی اعلام نشده است.

فارس ابراهیم وزنه‌بردار متولد مصر با تغییر کشور به اولین مدال طلای المپیک قطر در المپیک توکیو رسید. این اقدام فارس برای فدراسیون وزنه‌برداری مصر خوشایند نبود. محمود محقوب، رئیس فدراسیون وزنه برداری مصر در آن زمان گفت: قطری‌ها مانند باشگاه‌های فوتبال روی بازیکنان پول می‌پاشند.

ارسال نظر