دستگيري ۱۱۴ كلاهبردار فروشنده سوالات كنكور

۱۴۰۳/۰۴/۲۰ - ۰۰:۵۸:۳۳
کد خبر: ۳۱۶۳۰۶
دستگيري ۱۱۴ كلاهبردار فروشنده سوالات كنكور

رييس پليس فتا فراجا با اشاره به اقدامات گسترده در زمينه ارتقاء امنيت برگزاري كنكور ۱۴۰۳، از دستگيري ۱۱۴ كلاهبردار فروشنده سوالات كنكور خبر داد. سردار وحيد مجيد گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتي، عملياتي و رصدهاي تخصصي، بيش از ۵۷۰ نشانگاه مجرمانه شناسايي و ۱۵۸ نفر از مديران آن تحت اقدام عملياتي قرار گرفتند. او ادامه داد: ۱۱۴ نفر از مديران و گردانندگان اصلي صفحات، كانال‌ها و اكانت‌هاي مرتبط با فروش و واگذاري سوالات كنكور شناسايي و دستگير شدند و جهت رسيدگي پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

رييس پليس فتا فراجا با اشاره به اقدامات گسترده در زمينه ارتقاء امنيت برگزاري كنكور ۱۴۰۳، از دستگيري ۱۱۴ كلاهبردار فروشنده سوالات كنكور خبر داد. سردار وحيد مجيد گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتي، عملياتي و رصدهاي تخصصي، بيش از ۵۷۰ نشانگاه مجرمانه شناسايي و ۱۵۸ نفر از مديران آن تحت اقدام عملياتي قرار گرفتند. او ادامه داد: ۱۱۴ نفر از مديران و گردانندگان اصلي صفحات، كانال‌ها و اكانت‌هاي مرتبط با فروش و واگذاري سوالات كنكور شناسايي و دستگير شدند و جهت رسيدگي پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند. رييس پليس فتا فراجا بيان داشت: تعداد ۴۶ تارنما كه اقدام به فروش تجهيزات تقلب در آزمون را مي‌نمودند نيز مورد رصد قرار گرفتند كه تا كنون ۳۳ نفر در اين رابطه دستگير شدند. او افزود: با بررسي پرونده‌هاي به دست آمده مشخص شد بسترهاي ارتباطي مجرمان در شبكه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌هاي خارجي بوده است كه با تبليغ در كانال‌ها و صفحات و اعلام وعده كاذب در ارايه سوالات كنكور سعي در ايجاد اعتماد مي‌كردند. رييس پليس سايبري با اشاره به اينكه تا كنون هيچ گونه نمونه سوال مرتبط با كنكور سراسري سال جاري از متهمان كشف نشده است، گفت: يكي از شگردهاي كلاهبرداري اين مجرمان واگذاري نمونه سوالات كنكور سال‌هاي گذشته است.

او تصريح كرد: هموطنان مي‌بايست هوشيار باشند و فريب اين صفحات و كانال‌ها را كه به قصد فريب داوطلبان كنكور مي‌باشد، نخورند و در صورت مشاهده موارد مشكوك؛ براي حفظ امنيت و شفافيت آزمون كنكور سراسري سال جاري، ضمن تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مركز امداد و فوريت‌هاي سايبري موضوع را جهت رسيدگي هر چه سريع‌تر با كارشناسان اين پليس در ميان بگذارند. سردار مجيد در خاتمه افزود: در رسيدگي به باندهاي سازمان يافته، ۳ باند كلاهبرداري در اين زمينه شناسايي و متلاشي شدند و بالغ بر ۱۰۶ هزار و ۹۷۴ تتر (معادل بيش از ۸۰ ميليارد ريال)، ۲۰ قطعه سكه تمام بهار آزادي، ۸ قطعه سكه نيم بهار آزادي، ۱۰ قطعه سكه ربع بهار آزادي، ۲ قطعه سكه ۲۰۰ صوت، ۱ قطعه سكه ۵۰ صوت و غيره مسدود و تعدادي سلاح شكاري غير مجاز و ۱۲ عدد فشنگ از آنان كشف و ضبط شده است.

ارسال نظر