طلا و سکه باز هم سقوط کردند

۱۴۰۳/۰۴/۲۰ - ۱۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۳۱۴
طلا و سکه باز هم سقوط کردند

بازار طلا و ارز همچنان شاهد تداوم روند کاهشی قیمت‌ها نسبت به روز گذشته بود؛ مسیری که به عقیده معامله گران تداوم آن مسیر حرکت طلا و دلار در روزهای آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

جناح کاهشی بازار طلا و ارز باز هم به مانند روز گذشته دست بالا را داشت و قیمت ها به مسیر نزولی روز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ادامه دادند؛ فرا رسیدن ایام محرم، عرضه جدید خودروهای وارداتی و افزایش گمانه زنی ها درباره تیم اقتصادی دولت چهاردهم از جمله عواملی هستند که به عقیده معامله گران بر تداوم روند نزولی بازار اثر گذاشتند.

به گزارش اقتصادنیوز، همچنین گروهی دیگر از معامله گران، بلوکه شدن بازار را به عنوان عامل جدید موثر بر کاهش قیمت ها در نظر گرفته اند؛ در این حالت معامله برای خریداران با ریسک بالایی همراه است و همین موضوع باعث افزایش تعداد فروشندگان می شود. روندی که در بازار طلا شاهد آن بودیم و طلای آب‌شده با قرار گرفتن در این وضعیت روند نزولی قیمت را با شدت بیشتری دنبال کرد. طلای آب‌شده که معاملات را با نرخ ۱۴ میلیون ۷۰۰ هزار تومان آغاز کرده است؛ ‌در نیمه دوم روز به روند کاهشی خود ادامه داد و حدود ۱۴ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان قیمت خورد.

اشباع در بازار طلا

معامله گران بازار معتقدند طلای آب.شده محدوده حمایت ۱۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که در صورت تداوم روند نزولی و تثبیت در زیر این محدوده، ‌کاهش قیمت با شدت بیشتری تداوم خواهد داشت.

برخی از فعالان بازار همچنین از اشباع فروش در بازار سخن گفتند؛ به عقیده این گروه بازار باید برای تخلیه اصلاح قیمت بدهد و با تغیر قیمت به سمت افزایش؛ روند پیشین خود را تداوم ببخشد.

بر همین اساس، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار به سه میلیون و ۳۳۱ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته حدود ۵۸ هزار تومان کاهش داشته است. موضوعی که به عقیده معامله گران با توجه آغاز ماه محرم قابل پیش بینی بوده است و همواره در این ایام تعداد معاملات در بازار طلا با کاهش همراه است.

صندوق های طلا هم شاهد ورود پول به ارزش ۱۰ میلیارد تومان بوده اند که به گفته فعالان بازار بورس، با توجه به اینکه ارزش معاملات رو به کاهش رفته است؛ این میزان از خروج پول، ‌نمایانگر فضای مبهم بازار است.

ارسال نظر